Home
WRITINGS
SCRIERII
POEMS
POEZII
LINKS
CONTACT
SITE MAP

Capitolul 18


In El Avem Planul Veacurilor 1 Planul Veacurilor 2 Voia Lui Dumnezeu TAINA VOII SALE Implinirea Vremurilor Ziua de Odihna Odihna Lui Inceputul & Sfarsitul UNIREA IN HRISTOS Imparatia Lui Dumnezeu Eternitatea


- David Ilea -

In El avem rascumpararea, prin sangele Lui, iertarea pacatelor, dupa bogatiile harului Sau, pe care L-a raspandit din belsug peste noi, prin orice fel de intelepciune si de pricepere, caci a binevoit sa ne descopere taina voii Sale, dupa planul pe care-l alcatuise in Sine insusi, ca sa-l aduca la indeplinire la implinirea vremilor, SPRE A-SI UNI IARASI INTR-UNUL, IN HRISTOS, toate lucrurile: cele din ceruri si cele de pe pamant Efeseni 1: 7-10. Voi aveti totul deplin in El, care este Capul oricarei domnii si stapaniri. Caci in El locuieste trupeste toata plinatatea Dumnezeirii. Pe voi, care erati morti in greselile voastre si in firea voastra pamanteasca netaiata imprejur, DUMNEZEU V-A ADUS LA VIATA IMPREUNA CU EL, DUPA CE NE-A IERTAT TOATE GRESELILE Efeseni 2: 9,10,13. . Pe cand Fiului I-a zis: Scaunul Tau de domnie, Dumnezeule, este in veci de veci, (in toate sau dealungul tuturor veacurilor) toiagul domniei Tale este un toiag de dreptate. Tu ai iubit neprihanirea si ai urat nelegiuirea, de aceea, Dumnezeule, Dumnezeul Tau Te-a uns cu un undelemn de bucurie mai presus de cat pe tovarasii Tai. Si caruia din ingeri I-a zis El vreodata: Sezi la dreapta Mea, pana voi pune pe vrajmasii Tai asternut al picioarelor Tale? Evrei1: 8,9,13. Ba inca, cineva a facut undeva urmatoarea marturisire: Ce este omul ca sa-Ti aduci aminte de el sau fiul omului, ca sa-l cercetezi? L-ai facut pentru putina vreme mai prejos de ingeri, l-ai incununat cu slava si cu cinste, l-ai pus peste lucrarile mainilor Tale, TOATE LE-AI SUPUS SUB PICIOARELE LUI. In adevar, daca I-a supus toate, nu I-a lasat nimic nesupus. Totusi, acum, INCA NU VEDEM CA TOATE II SUNT SUPUSE. Dar pe Acela care a fost facut pentru putina vreme mai prejos de cat ingerii, adica pe Isus, IL VEDEM INCUNUNAT CU SLAVA SI CU CINSTE DIN PRICINA MORTII PE CARE A SUFERIT-O,pentru ca, prin harul lui Dumnezeu, EL SA GUSTE MOARTEA PENTRU TOTI Evrei 2: 6-9.

Fiecare clipa, fiecare ora, fiecare zi, fiecare an si fiecare vreme ne descopera tot mai mult, tot mai limpede, tot mai clar maretul plan al lui Dumnezeu. Taina lui Hristos, nu a fost facuta cunoscut fiilor oamenilor in veacurile trecute, in vremile trecute, in anii trecuti, in felul cum a fost descoperita ACUM sfintilor apostoli si proroci ai lui Hristos, prin Duhul, scrie apostolul aproape 2000 de ani in urma. Duhul este acela care descopera lucrurile ascunse si acoperite ale lui Dumnezeu. Descoperirea tainelor Dumnezeiesti se face numai la vremea randuita si insemnata in planul lui Dumnezeu, adica planul veacurilor. Descoperirea tainelor lui Dumnezeu apartine strict numai de voia, hotararea si planul lui Dumnezeu. Nu putina insemnatate au cuvintele apostolului cand zice: Dumnezeu a binevoit sa ne descopere taina voii Sale. Vreau sa zic; taina tinuta ascunsa din vesnicii si in toate veacurile, dar DESCOPERITA ACUM sfintilor Lui, carora Dumnezeu A VOIT sa le faca cunoscut care este bogatia slavei tainei acesteia intre Neamuri, si anume: Hristos in voi, nadejdea slavei. Sa cunoasca taina lui Dumnezeu Tatal, adica pe Hristos, in care sunt ascunse toate comorile intelepciunii si ale stiintei. Pe El Il propovaduim noi si sfatuim pe orice om si invatam pe orice om in toata intelepciunea, ca sa infatisem pe orice om, DESAVARSIT in Hristos Isus.

Taina voii lui Dumnezeu Tatal era ascunsa in Fiul Sau Isus Hristos. In Isus Hristos este asezata, este implinita si descoperita toata voia lui Dumnezeu. Nasterea, viata, crucea, moartea si invierea lui Isus, toate impreuna sunt taina voii lui Dumnezeu deplin implinita in Isus Hristos Fiul Sau.

Dumnezeu in planul si in intelepciunea Sa a randuit inca inainte de intemeierea lumii, NUMAI DOI FII: Unul fiu neascultator si al doilea Fiu ascultator. Primul fiu pamantesc si al doilea Fiu ceresc. Dumnezeu hotarase in planul Sau ca din pricina NEASCULTARII primului fiu, MOARTEA SA STAPANEASCA asupra intregului neam omenesc. Tot asa Dumnezeu hotarase in planul Sau ca din pricina ASCULTARII Fiului al doilea VIATA SA STAPANEASCA asupra intregului neam omenesc. In ambele cazuri Dumnezeu nu S-a consultat cu neamul omenesc, nu a luat in considerare vointa, parerea sau hotararea neamului omenesc acela pamantesc. Dupa cum toti oameni mor din pricina neascultarii lui Adam, tot asa, toti oamenii vor invia in viata neperitoare din pricina ascultarii lui Isus Hristos. Dupa cum toti oamenii au purtat chipul celui pamantesc tot asa, toti oamenii vor purta chipul Celui Ceresc. Dupa cum in Adam toti oamenii au fost randuiti mortii , inca inainte de nasterea lor, tot asa in Hristos, toti oamenii au fost randuitii vietii neperitoare, inca inainte de nasterea lor. Dupa cum in Adam toti oamenii au ajuns sub stapanirea mortii prin pacat, tot asa, in Hristos toti oamenii vor ajunge sub stapanirea vietii neperitoare prin credinta. In Adam toti oamenii au fost inchisi in neascultare, iar in Hristos toti oamenii primesc indurare si eliberare.Pentru ca, dupa cum pacatul A STAPANIT dand moartea, tot asa si harul SA STAPANEASCA dand neprihanirea, ca sa dea viata vesnica, prin Isus Hristos, Domnul nostru, scrie apostolul Pavel fratilor din Roma.

Apostolul fiind convins de puterea crucii lui Isus, foloseste timpul trecut cand scrie despre stapanirea pacatului: A STAPANIT, iar unde scrie despre stapanirea harului foloseste timpul prezent si viitor: SA STAPANEASCA. In masura descoperirii tainei lui Hristos, apostolul declara foarte clar faptul ca pacatul a stapanit, ca pacatul a fost o imparatie, pacatul a fost o stapanire foarte puternica asupra intregi omenirii. Dealungul acestei puternice stapanirii nu s-a gasit nici un om care sa se poata elibera el singur, de sub jugul de fier al acestei stapanirii. Oameni din toate generatiile, oameni din toate veacurile, oameni cu renume, oameni saraci si oameni bogati, oameni slabi si oameni tari, oameni prosti si oameni intelepti, cersitori si imparati, bolnavi si sanatosi, femeii si barbati, tineri si batrani nimeni, niciodata nu a fost gasit vrednic sa se elibereze de sub stapanirea pacatului si de sub robia mortii. Iata ce marturiseste Duhul Adevarului in privinta aceasta: Caci toti au pacatuit si sunt lipsiti de slava lui Dumnezeu, toti oamenii fie Iudei, fie Greci, sunt sub pacat. Nu este nici un om neprihanit, nici unul macar. Nu ieste nici unul care sa aiba pricepere. Nu este nici unul care sa caute cu tot dinadinsul pe Dumnezeu. Toti s-au abatut si au ajuns niste netrebnici. Nu ieste nici unul care sa faca binele, nici unul macar. Aceasta era valabil si pentru ceice erau sub Lege, pentru ca orice gura sa fie astupata si toata lumea sa fie gasita vinovata inaintea lui Dumnezeu. Dar Scriptura a inchis totul sub pacat, pentru ca fagaduinta sa fie data celor ce cred, prin credinta in Isus Hristos. Fiindca Dumnezeu a inchis pe TOTI OAMENII in neascultare,ca sa aiba indurare de toti.

De la caderea in neascultare a lui Adam si pana la moartea lui Isus, pacatul a stapanit cu neantrerupta putere peste toti oamenii, netanand in socoteala vointa, dorinta si parerea omului. Daca asa a fost sub stapanirea pacatului, daca toata puterea de impotrivire, daca toata productia faptelor bune nu au putut elibera omul de sub stapanirea si jugul greu al morti, cum este si cum va fi in continuare sub stapanirea harului lui Dumnezeu aducator de viata? Daca Dumnezeu a INCHIS TOTUL sub pacat, daca Dumnezeu a INCHIS pe toti oamenii in neascultare, si nici un om, nici o fiinta dealungul vremii umblarii in drumul neascultarii, nu sa putut elibera din inchisoarea neascultarii, ce este si cum va fi in continuare, unde prin credinta in Isus Hristos oamenii primesc fagaduinta indurari si sunt eliberati din inchisoarea neascultari? Cum ieste si cum va fi in continuare unde prin ASCULTAREA LUI HRISTOS, Dumnezeu a deschis usa INDURARII SI A HARULUI SAU pentru toti oamenii? Cine va fi gasit puternic indeajuns sa reziste si sa invinga jertfa si viata lui Hristos? Multi oameni din Imperiul Crestin se compoarta ca vrajmasi ai crucii lui Isus si ai Harului indurator a lui Dumnezeu. Ei pe afara arata ca niste mieii dar din interiorul lor vorbesc ca niste balauri. Ei nu sunt trimisii MIELULUI CEL JUNGHIAT, ei propovaduiesc cu placere si bucurie lucruri impotriva crucii lui Isus si a harului lui Dumnezeu.

Daca Suveranul Creator si Dumnezeu, in intelepciunea si in planul voii Sale S-a folosit de domnii, stapanirii si puterii pe toata vremea si pe tot timpul umblarii omului in drumul neascultarii, tot asa Induratorul parinte Se foloseste de Domnii, Stapanirii si Puteri pentru manifestarea reala a Indurarii Sale in drumul ascultarii lui Isus. Daca in vremea temporara a neascultarii, Dumnezeu S-a folosit de Diavolul ca domnitor sau ca print, S-a folosit de pacat ca stapanitor si S-a folosit de moarte ca putere, tot asa in vremea ascultarii Se foloseste de Isus Hristos ca Domn si Imparat, Se foloseste de Har ca stapanire si se foloseste de Duhul vietii neperitoare ca putere.

Potrivit Scripturilor drumul neascultarii lui Adam SA SFARSIT PE DEALUL GOLGOTA IN FATA CRUCII LUI ISUS, unde Diavolul A FOST NIMICIT PRIN ASCULTAREA PANA LA MOARTE A LUI ISUS. Unde PACATUL A FOST OPRIT, RIDICAT SI STERS DIN AMINTIRILE LUI DUMNEZEU ODATA SAU PRIMA DATA SI PENTRU TOTDEAUNA, PRIN HARUL SI JERTFIREA LUI ISUS. Unde MOARTEA A FOST INGHITITA DE VIATA PRIN INVIEREA LUI ISUS HRISTOS. Unde Adam, OMUL VECHI A FOST RASTIGNIT SI APOI A MURIT PRIN MOARTEA LUI ISUS Aleluia!

Apostolul Pavel fiind orbit si apoi luminat de puterea vietii vesnice a lui Hristos, intalnita prima data pe drumul ce duce la Damasc, este intors cu fata spre crucea lui Hristos si prin Duhul Sfant este invatat, potrivit harului lui Dumnezeu, invatatura mult timp sigilata, despre taina lui Hristos. Numai dupa schimbarea aceasta Apostolul aseaza lucrurile in scrierea sa fiecare la locul lor. Deaceea declara el: Dupa cum pacatul A STAPANIT, numai dupa ce Pavel experimenteaza personal taina crucii lui Isus se intoarce cu fata spre vremea neascultarii, vremea trecuta, toata vremea pana la crucea lui Isus, si apoi plin de uimire, complesit de vestea buna declara: Dupa cum pacatul A STAPANIT. Sunt deplin incredintat ca Apostolul sa asezat, sa vazut, sa recunoscut pe el insusi ca fiind parte din vremea aceea in care pacatul A STAPANIT. Iata ce marturiseste apostolul: Multumesc lui Hristos Isus, Domnul nostru, care m-a intarit, ca m-a socotit vrednic de incredere si m-a pus in slujba Lui, macar ca MAI INAINTE eram un hulitor, un prigonitor si batjocoritor. Dar AM CAPATAT INDURARE, pentru ca lucram din nestiinta, in necredinta! Caci eu sunt cel mai neansemnat dintre apostoli, nu sunt vrednic sa port numele de apostol, fiindca AM PRIGONIT Biserica lui Dumnezeu. Prin HARUL lui Dumnezeu SUNT CE SUNT. 1Timotei 1: 12,13, 1Corinteni 15: 9,10.Apostolul foloseste expresia MAI INAINTE, apostolul cu multa recunostinta, cu multa apreciere fata de harul indurator privind in vremea trecuta spune el: MAI INAINTE ERAM. Mai inainte de ce? Mai inainte de nimicirea lui Satan, mai inainte de iertarea pacatelor…. Mai inainte de harul si crucea lui Hristos. Dar am capatat indurare continua el. Indurarea aceasta nu a venit ca o rasplata, ca o recompensa pentru pacat, caci plata pacatului este moartea. Indurarea aceasta a venit in urma multor pacate ca un dar al harului lui Dumnezeu descoperit in ascultarea si jertfa lui Isus. Din cauza puteri Harului lui Dumnezeu fiecare om la randul cetei lui va face aceasta marturisire: MAI INAINTE ERAM… DAR ACUM AM CAPATAT INDURARE Aleluia!

Dragi si stimati prieteni, citind acestea cuvinte va rog pentru indurarea si puterea Imparatiei lui Hristos, opritiva pentru cateva momente si daca stiti sigur ca ati experimentat personal puterea harului si a crucii lui Hristos, aducetiva aminte de vremea trecuta, de vremea cand pacatul stapanea, puteti voi declara impreuna cu apostolul: MAI INAINTE ERAM? Sunt sigur ca privind din nou la vremea de acum, vremea ascultarii, vremea indurarii, vremea harului si a jertfei lui Hristos prin Duhul Sfant veti declara impreuna cu apostolul: Dar ACUM am capatat indurare, dar acum sub stapanirea harului, prin acest har indurator sunt ce sunt.

Ca niste ape linistite dar foarte adanci sunt cuvintele scrise de apostolul care zice: Dupa cum pacatul a stapanit dand moartea,TOT ASA si harul sa stapaneasca dand neprihanirea, ca sa dea viata vesnica, prin Isus Hristos Domnul nostru. Daca stapanirea pacatului a fost destul de puternica sa tina in robia mortii toata omenirea TOT ASA scrie apostolul si stapanirea harului va fi si este destul de puternica sa conduca TOATA OMENIREA in libertatea vietii vesnice prin jertfa lui Isus Hristos Aleluia!

Pentru toti impotrivitori jertfei si ai crucii lui Isus, pentru toti care inca nu au ajuns sa valorifice valoarea si puterea harului MACAR la valoarea si puterea pacatului ca sa poata declara ca si apostolul: TOT ASA, vreau foarte pe scurt sa arat ca tot apostolul Pavel vorbind de acelasi subiect declara cu multa indrasneala prin lumina Duhului urmatoarele cuvinte: Unde s-a inmultit pacatul, acolo harul sa inmultit si MAI MULT. Daca, deci prin gresala unuia singur, moartea a domnit prin el singur, CU MULT MAI MULT cei ce primesc, in toata plinatatea, harul si darul neprihanirii, vor domni in viata prin acel unul singur, care este Isus Hristos. Daca prin gresala unuia singur, cei multi au fost loviti cu moartea, apoi CU MULT MAI MULT harul lui Dumnezeu si darul pe care ni l-a facut harul acesta intr-un singur Om, adica in Isus Hristos, s-a dat DIN BELSUG celor multi.

Trebuie mentionat faptul ca apostolul foloseste expresia aceasta foarte importanta: A STAPANI, privind in concordanta Strong’s #936 vedem ca in limba Greaca se refera la stapanirea imparateasca, stapanirea regala. Asa dar daca pacatul a stapanit cu puterea deplina, a stapanit cu putere imparateasca, coborand in locuinta mortilor toata omenirea, TOT ASA, adica o stapanire generala, o stapanire totala, o stapanire universala, o stapanire imparateasca prin care sunt afectati toti oameni, toata omenirea va fi inaltata in libertatea vietii vesnice. Apoi Apostolul face o comparatie a modului si a felului de stapanire uimit de diferenta el exclama: CU MULT MAI MULT. Cat este ore CU MULT MAI MULT?

Si totusi cei ce inca nu au cazut in genunchi si cu fata la pamant in prezenta puterii si al farmecul slavei crucii Mielului cel junghiat declara in necunostinta si necredinta lor: Un diavol victorios care stapaneste pentru eternitate marea parte a omenirii, un pacat pe care sangele nevinovat al Milului lui Dumnezeu nu a putut sa-l stearga, o moarte care fiind eterna nu poate fi invinsa de viata daruita omenirii in dimineata invierii Fiului lui Dumnezeu si un om vechi care nu a putut fi rastignit impreuna cu Isus si care om trebuie reparat prin fapte de pocainta si faptele bune a Legi.

In El avem rascumpararea, prin sangele Lui, iertarea pacatelor, dupa bogatiile harului Sau. Sub stapanirea pacatului a fost un singur om gasit vinovat si toti oameni au fost condamnati la moarte, sub stapanirea harului este mult mai mult diferit: toti oamenii sunt gasiti vinovati, si pentru toate pacatele multe si murdare ale omenirii este UNA SINGURA HOTARARE DE IERTARE. Sub stapanirea pacatului fiecare om trebuia sa aduca un miel ca jertfa pentru pacat, si cel putin una data in fiecare an, sub stapanirea harului pentru pacatele tuturor oamenilor sa adus UNA SINGURA jertfa de iertare, una singura data pentru totdeauna. De aceea scrie apostolul: Numai in El avem noi, toti oamenii rascumpararea, prin sangele Lui, iertarea pacatelor. Iertarea pacatelor a tuturor oamenilor odata pentru totdeauna: Si aceasta sa facut asa din cauza, sau dupa bogatiile harului Sau.

Prin sangele Sau avem iertarea pacatelor. Aceasta ne adevereste ca iertarea pacatelor omenirii este facuta deja, da, a fost facuta atunci si acolo unde Mielul lui Dumnezeu a ridicat, a curatit si a sters pacatele lumii fiind rastignit pe cruce. De ce oare Mai Mari Imperiului Crestin se impotrivesc celor scrise si nu recunosc ca iertarea pacatelor omenirii sa facut atunci pe Golgota prin sangele lui Hristos, si in nestiinta lor declara ca numai unde oameni se caiesc, postesc, plang pentru pacatele lor, se roaga, se supun la anumite suferinti, viziteaza anumite locuri sfinte, numai atunci si numai dupa aceea poate ca vor dobandi mila si iertare pentru pacate? Tot ce a fost realizat in crucea lui Isus, adica in toata viata Lui, de la nasterea Sa in ieslea Betleemului si pana la moartea Sa pe cruce, este si continua sa fie materializat, este manifestat si indeplinit cu mare putere in fiecare fiinta omeneasca, in universul fizic si in universul spiritual PRIN VIATA NEMURITOARE A LUI HRISTOS ISUS FIUL TATALUI.

Cred eu ca dimineata invierii, a invierii lui Isus intr-o viata nemuritoare, este cel mai mare motiv de bucurie pentru toata creatiunea. In trupul Sau muritor, Isus S-a aratat omenirii in vederea pacatului, dar in trupul Sau nemuritor sa aratat omenirii in dimineata invierii, in vederea mantuirii adica in vederea VIETII VESNICE Aleluia! Hristos, dupa ce S-a adus jertfa o singura data, ca sa poarte pacatele multora, Se va arata a doua oara, nu in vederea pacatului, ci ca sa aduca mantuire celor ce-L asteapta Evrei 9: 28.

Dumnezeu Cel Atotputernic putea sa mantuiasca omenirea prin multe metode, pe mai multe cai de mantuire. Daca in dimineata invierii lui Isus, fiecare om era transformat si imbracat in nemurire odata cu momentul invierii din morti a lui Isus, atunci marea parte a omenirii nu stia cine si de ce a facut aceasta importanta schimbare in vietile lor. Nu aveau fericita ocazie sa stea fiecare personal in prezenta Mielului cel junghiat si sa primeasca cu multa bucurie darul lui Dumnezeu Tatal viata vesnica. Din cauza iubirii Sale Dumnezeu a ales metoda aceasta, da din cauza iubirii El a ales Calea aceasta adica pe Isus. Dumnezeu deasemenea putea sa trimita un Cuvant neantruchipat, un Cuvant gol de natura pamanteasca, si prin El prin acel Cuvant al Sau sa mantuiasca omenirea. Multe, multe metode avea Dumnezeu la dispozitia intelepciuni Sale, dar complesit, umplut de focul dragostei Sale pentru omenire, El allege Calea aceasta, El trimite Cuvantul guri Sale sa se intruchipeze, sa se desbrace de glorie si slava vietii si sa se imbrace cu natura trecatoare a omului pamantesc devenind FIUL OMULUI. El Isus chiar ca a intrat in randul semintiei neamului omenesc. El a devenit om facanduse partas la toate conditiile si nevoile omului pamantesc.

Tot ce Dumnezeu a daruit omenirii este asezat in Isus Hristos Fiul Sau, noi avem totul din plin in El. Dumnezeu putea sa schimbe starea noastra pamanteasca, a intregi omenirii in mai putin de o clipa. El printr-un Cuvant trimis, printr-un Cuvant rostit de gura Lui putea sa faca sa primim tot ce aveam noi nevoie pentru mantuirea noastra, totul aparea si se implinea in noi intr-un singur moment. Dar Dumnezeu in mareata Sa intelepciune in dragostea Sa pentru omenire S-a turnat El insusi in Fiul Sau, apoi ne-a trimis pe Fiul, si in Fiul avem totul si din plin Aleluia!

Totul in ce priveste mantuirea, neprihanirea si puterea vietii vesnice se gaseste in Isus Hristos Fiul Tatalui Ceresc. Motivul principal pentru care totul a fost asezat de Dumnezeu in Fiul Sau este ca sa venim la El, sa ne intalnim cu El, sa-l vedem pe El, sa-l cunoastem pe El, sa ne prezinte El pe Tatal si in final sa ne conduca El la Tatal. De aceea scrie apostolul adevaratele cuvinte cand zice: In El avem rascumparare, in sangele Lui iertarea pacatelor….in El avem viata si nemurirea, in El avem totul si din belsug. Trebuie amintit aici ca totul ce Dumnezeu a asezat in Isus Hristos este COMPLECT TERMINAT, ESTE PERFECT si nu este nevoie de nici o reparatie, nimic de adaugat, nimic de scos afara. Acum in Hristos Satan este nimicit, acum in Hristos pacatul este oprit, este ridicat si sters, acum in Hristos moartea a fost inghitita de viata neperitoare, acum in Hristos omul vechi a fost rastignit si a murit, este mort, acum in Hristos avem impacarea, adica impacarea celor doi (Israel si Neamurile) intr-un singur trup, si acesta unul singur trup adica trupul intregi omenirii a fost impacat cu Dumnezeu prin crucea lui Isus. Tot in El avem harul, neprihanirea, viata, unirea si implinirea tuturor fagaduintelor lui Dumnezeu, in El avem totul si din belsug.

Cu toate ca fiecare fiinta omeneasca are totul totului tot in Hristos Isus Fiul Tatalui Ceresc, are apropierea, are impacarea, are iertarea, are salvarea, neprihanirea si unirea… totusi daca nu aude, daca nu stie, daca nu crede, daca nu merge, daca nu se apropie, daca nu ajunge la Hristos, daca nu primeste toate acestea personal de la Hristos, NU ARE NIMIC, ESTE INCA GOL SI LIPSIT DE TOT CE DUMNEZEU I-A DARUIT IN HRISTOS ISUS DOMNUL, ESTE INCA SUB PACAT SI MOARTE. NIMENI SI NIMIC NU ARE DREPTUL SI AUTORITATEA SA IA DIN DARURILE LUI DUMNEZEU ASEZATE IN ISUS HRISTOS SI SA LE IMPARTA, SA LE DISTRIBUIE OMENIRII, FARA CA OMENIREA, FIECARE OM PERSONAL SA VINA LA HRISTOS. NU ESTE NICI O CALE DIN NOU ACASA LA TATAL NUMAI PRIN HRISTOS. Dumnezeu S-a ascuns in Fiul Sau si apoi a dat pe Fiul, apoi a trimis pe Fiul chiar pentru acest motiv: CA OMENIREA VENIND LA FIUL SA INTALNEASCA, SA GASEASCA, SA CUNOASCA SI SA GUSTE DRAGOSTEA TATALUI SI DARURILE SALE ASEZATE DIN BELSUG IN FIUL. ALELUIA!

Daca Dumnezeu nu era in dragoste cu lumea de oameni, ci vroia numai sa-I salveze din robia morti, atunci Dumnezeu avea la indemana multe, nenumarate metode de salvare fara sa trimita pe Fiul, Dragostea Sa. Sau chiar daca a trimis pe Fiul putea sa salveze omenirea odata cu invierea lui Isus din morti, toti oameni puteau fi adusi la viata in mai putin de o clipa. Erau adusi la viata nemuritoare toate familiile pamantului, fara sa se intalneasca, fara sa cunoasca pe Isus, si fara sa cunoasca pe Tatal si nici puterea harului Sau. Dar Dumnezeu nu era interesat numai sa salveze oameni de la moarte, El era interesat sa atraga pe toti oameni la Sine, sa aiba o relatie si o unire cu neamul omenesc, El vroia ca oameni Sa-l cunoasca si intorcanduse din nou acasa la Tatal, sa formeze o familie, o familie cu multi copii, deaceea mantuirea cu toate ca este terminata la Calvar prin cruce, se primeste practic totusi numai prin credinta si intalnirea personala cu Hristos.

Asa dar dragi cititori Mantuirea este NUMAI in Isus Hristos Mantuitorul Lumii. Mantuirea nu poate fi PRODUSA DE FAPTELE LEGI, mantuirea nu poate fi produsa de nici un obicei, de nici o traditie pamanteasca, de nici un om,de nici o institutie, organizatie sau societate omeneasca, de nici un system sau organizateie religioasa. Mantuirea si viata vesnica nu pot fi produse practic si firesc nici chiar de SFANTA SCRIPTURA, asa cum de fapt declara si Isus cand a zis: (voi) cercetati Scripturile, pentru ca (voi) socotiti ca in ele aveti viata vesnica, dar tocmai ele marturisesc despre Mine. Si nu vreti SA VENITI LA MINE ca sa aveti viata Ioan 5:39,40. Este foarte adevarat ca Mai Marii poporului Israel cercetau Scripturile socotind ca prin ele vor primi viata vesnica, dar tocmai Scripturile marturiseau ca viata vesnica nu putea fi produsa de ele, marturiseau cu putere ca viata vesnica era Isus Hristosul lui Dumnezeu. Si spunea Isus ca Mai Marii poporului au ramas in continuare sa cerceteze Scripturile in speranta ca prin ele vor dobandi viata vesnica, si au refuzat, s-au impotrivit lui Isus si NU AU MERS LA EL SA PRIMEASCA DE LA EL DARUL LUI DUMNEZEU, VIATA VESNICA. Viata vesnica este darul lui Dumnezeu, si nu se poate cumpara, ea nu se poate castiga, ea nu se primeste in schimbul faptelor bune sau rele, ea nu se poate da in schimbul aurului, margaritarelor sau comorilor pamantesti. Viata vesnica este darul lui Dumnezeu care nu se poate comercializa. Viata vesnica este daruita omenirii ca o dovada netagaduita a dragostei lui Dumnezeu pentru omenire, asezata in Fiul Sau Isus Hristos. Numai Isus Mielul lui Dumnezeu a fost gasit vrednic sa aiba si sa daruiasca, sa fie DADATORUL VIETII VESNICE. Biblia nu are autoritate sa produca mantuirea sau viata vesnica. Biblia vorbeste despre Isus si despre Tatal, Biblia trimite oameni la Isus, ca prin Isus Sa-l gaseasca pe Tatal. Numai in Isus Hristos locuieste plinatatea lui Dumnezeu. Numai Isus este Calea, Adevarul si Viata. Daca pentru diferite motive Biblia ar fi arsa, daca Biblia nu ar mai exista, daca ar fi generatii de oameni care nu au vazut si nu au auzit despre minunata carte Biblia nici odata, totusi mantuirea omenirii castigata la Calvar si puterea vietii vesnice ar continua fara nici o intarziere prin Duhul Sfant, si prin puterea vietii neperitoare a lui Hristos dupa cum scrie undeva: De aceea si poate sa mantuiasca in CHIP DESAVARSIT pe cei ce se apropie de Dumnezeu prin El, PENTRU CA TRAIESTE PURURI (El este viu, El este viata vesnica) ca sa mijloceasca pentru ei.

Fiecare fiinta omeneasca trebuie sa vina personal la Isus si prin credinta sa primeasca personal tot ceia ce Dumnezeu cu iubire a asezat in Fiul Sau Isus Hristos. Nimeni nu vine la Tatal decat prin Mine. Nimeni nu poate veni la Mine, daca nu-l atrage Tatal declara Isus in scrierea lui Ioan. Oameni nu pot veni la Isus numai fiecare la RANDUL CETEI LUI. Dumnezeu a hotarat in marea Sa intelepciune o anumita ordine, o anumita randuiala dupa care ordine fiecare fiinta omeneasca este programata sa vina la Isus primind prin credinta darul harului lui Dumnezeu viata neperitoare. Dupa cum in Adam din pricina neascultari lui, toata omenirea a fost randuita mortii, totusi fiecare om a murit numai la randul cetei lui, tot asa si in Hristos, din pricina harului lui Dumnezeu si din pricina ascultari lui Isus, toata omenirea este randuita prin decretul lui Dumnezeu (care este invierea lui Isus din morti), sa aiba parte de viata neperitoare, totusi fiecare om va mosteni viata neperitoare NUMAI LA RANDUL CETEI LUI. Daca uni oameni au fost randuiti de Dumnezeu, sa fie PRIMI pe lista vieti neperitoare numiti in Scriptura PRIMELE ROADE sau PARGA, aceasta nu inseamna ca ceata aceasta de oameni sunt SINGURI OAMENI randuiti sa primeasca viata vesnica. Ceata aceasta de oameni nu sunt SINGURI, ei sunt PRIMI PE LISTA VIETII VESNICE, ei sunt primele roade ale mantuirii si ale vietii vesnice. Iar ceilalti oameni carora inca nu le-a venit randul, raman in continuare sa traiasca sub puterea mortii si a pacatului, pana la vremea randuita de Dumnezeu si numai atunci, si numai in prezenta Fiului lui Dumnezeu fiecare personal prin credinta, va primi darul harului lui Dumnezeu asezat in Hristos Isus Domnul Vietii. Dovada cea mai mare, dovada netagaduita a lui Dumnezeu pe care a dat-o omenirii, unde a socotit vrednicia jertfei ascultarii lui Isus, destul de puternica sa nimiceasca pe Diavolul, indeajuns de curata sa stearga pacatul si neprihanita ca sa invinga moartea, este INVIEREA DIN MORTI A LUI ISUS.

Cu toate ca omenirea are toate acestea si toate altele neamintite in scrierea aceasta, complect terminate si din belsug in Isus Hristos, totusi fiecare persoana este si ramane in continuare tot sub robia mortii si sub stapanirea pacatului pana in ziua zilelor cand atras de Tatal, personal la randul cetei lui, in prezenta lui Hristos, va gusta darul lui Dumnezeu si puterea dragostei si a crucii lui Isus Aleluia!

Taina crucii lui Isus este ca si raul cu apa vietii, care curge de sub tronul Imparatiei lui Dumnezeu, si care in curgerea lui la vale devine tot mai mare, mai inbelsugat si daruieste viata ori unde ajunge. Felul in care Dumnezeu a hotarat sa mantuiasca omenirea este considerat de foarte multi oameni nu mai mult decat o nebunie. Nu se pot anula nici desconsidera zeci si sute de Scripturi, unele privind spre cruce, prevestind, preantampinand mareata dragoste Dumnezeiasca ascunsa in crucea lui Hristos, iar altele coborand de la Calvar, imprimate si umplute cu vestea buna a crucii lui Isus si vestea buna din dimineata invierii. Dupa ce Dumnezeu a declarat intreaga omenire NEPRIHANITA prin Isus Hristos, adica in pline drepturi pentru a primi viata vesnica, dupa ce Dumnezeu a declarat in fata intregului univers vrednicia jertfei lui Isus si deplina Lui biruinta asupra lui Satan, asupra pacatului, asupra morti si asupra Locuintei Mortilor, rastignirea si moartea omului vechi. Da dupa toate acestea deplin indeplinite in ascultarea lui Isus, pentru si de dragul omenirii, Dumnezeu porunceste cu autoritate ca toti oameni fiecare la randul cetei lui sa creada, sa primeasca si sa marturiseasca pe Fiul ca Domn si Dadatorul Vietii dupa cum zice Scriptura: Dumnezeu nu tine seama de vremurile de nestiinta, adica de vremea sub neascultarea lui Adam. Iar ACUM in Isus Hristos porunceste tuturor oamenilor de pretutindeni, sa se pocaiasca, pentru ca a randuit o zi in care va judeca lumea dupa dreptate, prin Omul pe care L-a randuit pentru aceasta si despre care a dat tuturor oamenilor o dovada netagaduita, prin faptul ca L-a inviat din morti Fapte.A 17:30,31. Toate le-ai supus sub picioarele lui. In adevar, daca I-a supus toate, nu I-a lasat nimic nesupus. Totusi, acum, inca nu vedem ca toate ii sunt supuse. Dar pe Acela care a fost facut pentru putina vreme mai prejos decat ingerii, adica pe Isus, Il vedem INCUNUNAT CU SLAVA SI CU CINSTE din pricina mortii pe care a suferit-o, pentru ca, PRIN HARUL lui Dumnezeu, El sa guste moartea pentru toti Evrei 2: 7-9.

Este foarte interesant felul de exprimare a scriitorului in scrierea sa catre fratii Evrei. Odata ce Isus si-a terminat cu bine misiunea Sa, odata ajuns in prezenta Tatalui in calitate de Miel junghiat, Dumnezeu Tatal L-a gasit vrednic si I-a pregatit un tron de domnie si o imparatie. Toate lucrurile I-au fost supuse sub picioarele Lui, si nu I-a lasat nimic nesupus. Totusi acum, inca NU VEDEM CA TOATE II SUNT SUPUSE, scrie scriitorul foarte increzator in viitor. Dar ca sa ne asigure despre cele ce urmeaza, sa ne asigure ca toate lucrurile in final vor fi supuse lui Hristos, continua scriitorul unde zice: Dar Il vedem pe Isus INCUNUNAT cu slava si cu cinste din pricina mortii pe care a suferit-o. Din pricina mortii Sale la Calvar este incununat Isus cu slava si cu cinste, pentru ca prin harul lui Dumnezeu El a gustat moartea pentru TOTI OAMENI. Daca noi oameni NU VEDEM INCA ca toate lucrurile sunt supuse lui Isus, aceasta nu inseamna ca lucrurile nu au fost supuse lui Isus. Daca Scriptura si Duhul Sfant declara cu putere biruinta crucii lui Isus prin cuvinte ca acestea: Pe voi, care erati morti in greselile voastre si in firea voastra pamanteasca netaiata imprejur, DUMNEZEU V-A ADUS LA VIATA IMPREUNA CU EL, dupa ce ne-a iertat toate greselile. A DESBRACAT domniile si stapanirile si le-a facut de ocara inaintea lumii, dupa ce a iesit biruitor asupra lor prin cruce Coloseni 2: 13,15. EL NE-A MANTUIT, nu pentru faptele facute de noi in neprihanire, ci pentru INDURAREA LUI, prin spalarea nasterii din nou si prin inoirea facuta de Duhul Sfant, pe care L-a varsat din belsug peste noi, PRIN ISUS HRISTOS, Mantuitorul nostru, pentru ca, ODATA SOCOTITI NEPRIHANITI PRIN HARUL LUI, sa ne facem, in nadejde, mostenitori ai vietii vesnice Tit 3: 5-7. Puterea crucii lui Hristos si tot ceia ce sa intamplat si indeajuns indeplinit la Calvar va fi vestit, se va auzi, va fi crezut si deplin infaptuit pe toate meridianele lumii, in fiecare fiinta, in toate lucrurile si in intregul univers prin tronul si Imparatia Mielului lui Dumnezeu, prin puterea dragostei lui Dumnezeu si prin puterea jertfei Mielului Cel Junghiat potrivit celor declarate de Duhul Adevarului prin apostolul care zice: Caci daca moartea a venit prin om, tot prin Om a venit si invierea mortilor. Si dupa cum toti mor in Adam, tot asa, toti vor invia in Hristos, dar fiecare, la randul cetei lui. Hristos este cel dintai rod, apoi, la venirea Lui, cei ce sunt ai lui Hristos. In urma, va veni sfarsitul, si acum si aici pun aceasta intrebare: Cand va veni sfarsitul? Cred eu ca raspunsul corect este IN URMA, sau LA URMA. In cazul de fata cuvintele “in urma” se refera la ceia ce urmeaza, adica urmatorul va fi ceia ce este la urma, adica la capat, adica ultimul. In alte cuvinte apostolul scrie fratilor din Corint despre taina invierii in Hristos, unde fiecare om inviaza in Hristos NUMAI la randul cetei lui. Apoi apostolul mentioneaza aici trei diferite cete: 1) Hristos este cel dintai rod. 2) Apoi, la venirea Lui, ceice sunt ai lui Hristos. 3) In urma, adica dupa aceea, vor veni ultimi, adica cei de la urma. Iar cu acestia din urma va veni sfarsitul. Ce sfarsit va veni? Sfarsitul la ce? Sfarsitul cui? Cred eu ca se refera apostolul la SFARSITUL INVIERII OAMENILOR IN HRISTOS. Cand ultimul om din neamul omenesc va invia in final in Hristos primind prin credinta in El viata neperitoare, atunci si acolo va fi SFARSITUL IMPARATIEI LUI HRISTOS, cand El va da Imparatia in mainile lui Dumnezeu Tatal, dupa ce va fi nimicit orice domnie, orice stapanire si orice putere. Caci TREBUIE ca El sa imparateasca pana va pune pe toti vrajmasii (pe toti si toate cele supuse Lui prin biruinta Calvarului) sub picioarele Sale. Vrajmasul cel din urma, care va fi nimicit, va fi moartea. Dumnezeu, in adevar, a pus totul sub picioarele Lui. Dar cand zice ca totul I-a fost supus, se intelege ca afara de Cel ce I-a supus totul. Si cand toate lucrurile Ii vor fi supuse, atunci chiar si Fiul Se va supune Celui ce I-a supus toate lucrurile, pentru ca Dumnezeu sa fie totul in toti Aleluia! 1Corinteni 15: 21-28. 

 

Other Writings in This Series:

Capitolul 1
Capitolul 2
Capitolul 3
Capitolul 4
Capitolul 5
Capitolul 6
Capitolul 7
Capitolul 8
Capitolul 9
Capitolul 10
Capitolul 11
Capitolul 12
Capitolul 13
Capitolul 14
Capitolul 15
Capitolul 16
Capitolul 17
Capitolul 18
Capitolul 19
Capitolul 20
Capitolul 21
Capitolul 22
Capitolul 23
Capitolul 24
Capitolul 25
Capitolul 26
Capitolul 27
Capitolul 28
Capitolul # 29
Capitolul 30