- David Ilea - Caci a binevoit sa ne descopere taina voii
Sale,dupa planul pe care-l alcatuise in Sine insusi,ca sa-l aduca la
indeplinire la implinirea vremilor,SPRE A-SI UNI IARASI INTR-UNUL,IN
HRISTOS, TOATE LUCRURILE: CELE DIN CERURI SI CELE DE PE PAMANT Efeseni
1:9,10. Da, mie,care sunt cel mai neansemnat dintre toti sfintii,mi-a fost
dat harul acesta sa vestesc Neamurilor bogatiile nepatrunse ale lui
Hristos si sa pun in lumina inaintea tuturor care este ispravnicia
acestei taine, ascunsa din veacuri in Dumnezeu, care a facut toate
lucrurile, pentru ca domniile si stapanirile din locurile ceresti sa
cunoasca azi, prin Biserica,intelepciunea nespus de felurita a lui
Dumnezeu,dupa planul vesnic (veacurilor) pe care l-a facut in Hristos Isus,
Domnul nostru Efeseni 3:8-11.
Dumnezeu in vremea trecuta nu a fost asa de bine voitor fata de omenire, precum este in vremea aceasta.
In vremea trecuta (vremea lui Adam) Dumnezeu a avut si a suferit cu multa rabdare niste copiii ai maniei Sale.
Neascultarea lui Adam a dat nastere la copiii neascultatori, copiii care
sau indepartat si sau despartit de Dumnezeu,copii care au fost nascuti din
Adam dupa caderea lui in pacatul neascultari. Cat timp a domnit aceasta
indepartare si despartire Dumnezeu nu a fost intodeauna bine voitor sa le
descopere acestor copiii rebeli tainele Sale asezate in planul veacurilor.
In Adam cel neascultator Dumnezeu si-a descoperit mania,urgia, judecata
si puterea pedepsei Sale. In Adam cel neascultator sa produs o mare
separare, o mare despartire, atat intre oameni cat si intre oameni si
Dumnezeu.Randuiala aceasta a lui Adam a devenit asa de puternica incat a
tronat, a stapanit asupra intregi omenirii,de la neascultarea lui Adam si
pana la ascultarea lui Isus Hristos. Pacatul neascultari nu numai ca sa
extins de la om la om, de la familie la familie, de la o natiune la o alta
natiune, dintr-un veac in altul veac, stapanind cu putere asupra intregi
omeniri, dar acest pacat al neascultari sa inmultit, a crescut in putere. Fiecare generatie la randul ei a contribuit la dezvoltarea tot mai
puternica a nopti pacatului. Daca intr-o generatie de oameni intunericul
acesta al pacatului a fost foarte intunecos, in generatia urmatoare
intunericul pacatului a fost mai mult decat foarte intunecos. Asa dar din
generatie in generatie, din veac in veac,pacatul neascultari a fost purtat
de fii neascultarii din treapta in treapta, din putere in putere si din
slava in slava, dupa cum scria Apostolul Pavel in scrisoarea sa unde zice:
Dar oameni rai si inselatori vor merge din rau in mai rau,vor amagi pe
altii si se vor amagi si pe ei insisi 2 Timotei 3:13. Apoi tot apostolul
Pavel cunoscand principiul inmultirii pacatului zice: Dar unde s-a
inmultit pacatul, acolo harul s-a inmultit si mai mult Romani 5:20.
Din cauza ca dealungul tuturor veacurilor, de la primul om si pana la Isus,
pacatul a stapanit cu multa putere, largindu-si hotarele, si fiind mereu
in crestere din rau in mai rau, da din cauza aceasta cei mai multi oameni
s-au indepartat mult de planul harului lui Dumnezeu, da s-au separat mult
de inima dragostei Creatorului, crezand ca pacatul si moartea vor stapani
vesnic peste fiinta umana, uni dintre ei in intunericul gros al minti lor
au vorbit in fata omenirii vorbe de hula si batjocura si au zis ei: Unde
este fagaduinta venirii Lui? Caci de cand au adormit parintii nostri, toate raman asa cum erau de la inceputul
zidirii! 2Petru3:4. Da asa au
declarat marea parte a omenirii, ei nu mai vedeau nici o schimbare, nici un
sfarsit al vechi randuieli a lui Adam, si purtati de valul mortii s-au
inchinat inaintea acestei stapanirii, declarand victorie vesnica, victorie
eterna, pacatului si morti. Apostolul Petru continua in scriererea sa unde
zice: Dumnezeu nu intarzie in implinirea fagaduintei Lui, cum cred unii,ci
are o indelunga rabdare pentru voi si doreste ca nici unul sa nu piara, ci
toti sa vina la pocainta.
Dragi cititori, dragi crestini, dragi teologi este o hula, este o mare
batjocura adresata harului Dumnezeiesc sa se declare in fata omenirii UN
PACAT ETERN SI O MOARTE ETERNA. Cine inca declara astfel de declaratii, marturiseste prin ele ca apartine inca randuieli lui Adam,
si inca nu are
cunostinta de VENIREA LUI si nici de randuiala Harului lui Dumnezeu
descoperita in Isus Hristos Mantuitorul lumii.
Daca despre puterea morti prin pacatul neascultari este foarte greu de
vorbit si in multe imprejurari este greu de gasit cuvinte potrivite, pentru a reda,
pentru a valorifica la adevarata valoare aceasta stapanire
atat de puternica care a subjugat intreaga omenire, dealungul atator
veacuri.Daca pentru a descrie randuiala care era vizibila, care era
marginita, care era trecatoare, se pare ca nu gasesc cuvinte potrivite
indeajuns, ce cuvinte potrivite, ce declaratie si descriere potrivita sa
folosesc pentru a valorifica, pentru a expune indeajuns maretele taine ale
randuieli lui Isus Hristos? Randuiala care nu este vizibila, adica nu
apartine sistemului lumesc, care nu este marginita si care nu este
trecatoare..Fie dar ca Duhul Sfant al lui Dumnezeu sa va vorbeasca El, sa
gaseasca El cuvinte potrivite pentru fiecare cititor, sa lumineze El
fiecare minte a tuturor cititorilor si mai mult a lumii intregi pe care
Dumnezeu o iubeste.
Daca prin neascultarea lui Adam sa produs o asa mare indepartare, o asa
mare separare, o separare intre oameni si o separare a oamenilor fata de
Dumnezeu. Si daca puterea acestei neascultari a cuprins intreaga omenire,
ca o mreaja, ca o cursa din care nimeni nici odata prin putere si vointa
personala nu a reusit sa scape. Cu cat mai mult prin ascultarea lui Isus
Hristos, se produce o mult mai mare apropiere,o mult mai mare unire,intre
oameni si apoi intre oameni si Dumnezeu.Si puterea acestei ascultari va
cuprinde, cu mult mai mult intreaga omenire,ca o mreaja a dragostei lui
Dumnezeu din care mreaja nimeni nu va mai pleca nici odata si nici unde. Daca puterea pacatului sa extins treptat,
incepand cu un singur om si
treptat trecand si cuprinzand intreaga omenire, tot asa si harul maret
aducator de viata neperitoare se va extinde treptat, incepand cu un singur
OM si treptat trecand si cuprinzand intreaga omenire.Daca pacatul sa
inmultit si a crescut in putere, purtat de fiii maniei din treapta in
treapta, din generatie in generatie, din rau in mai rau, cu cat mai mult
Harul Dumnezeiesc se va inmulti si va creste in putere, purtat fiind de
fiii harului din treapta in treapta, din generatie in generatie, din veac
in veac, din slava in slava Aleluia!
In randuiala lui Adam Dumnezeu nu era asa de bine voitor fata de copii Sai,
pentruca acesti copii ai Sai au plecat, s-au indepartat si s-au despartit
de casa parinteasca. Dar in randuiala lui Hristos Dumnezeu este mult mai
bine voitor, pentruca copiii Sai prin Isus s-au reantors din nou acasa. Cred ca despre aceasta veste buna a prevestit Duhul Sfant prin Isaia unde
zice: Duhul Domnului Dumnezeu este peste Mine,caci Domnul M-a uns SA ADUC
VESTI BUNE celor nenorociti,El M-a trimis SA VINDEC pe cei cu inima
zdrobita, sa vestesc robilor slobozenia, si prinsilor de razboi
izbavirea,SA VESTESC un an de indurare al Domnului si o zi de razbunare a
Dumnezeului nostru,sa mangai pe cei intristati……Isaia 61: 1-3.
Vestea buna a fost prevestita de Dumnezeu inca din ziua caderi omului in
pacatul neascultarii. Vestea buna spunea ca inchiderea omului in
neascultare era TEMPORARA era NUMAI PANA VA VENI VREMEA INDURARII,era
numai pana la venirea ANULUI DE INDURARE. Mai mult decat atat,vestea buna
spunea ca inchiderea omului in neascultare era pentru ca Dumnezeu sa-si
poata arata indurarea. Nu inchiderea omenirii in neascultare era sa fie
vestea buna, bucuria deplina a lui Dumnezeu nu se descopera prin
inchiderea omenirii in neascultare. Vestea buna vestita prin Duhul Sfant a
lui Dumnezeu si prin gura tuturor profetilor era venirea INDURARII, venirea
eliberarii, venirea Unuia care va opri umblarea in neascultare, Unuia care va aduce reinstaurarea tuturor lucrurilor,
si prin care se va
face reunirea intregi creatiuni cu Creatorul ei.
Chiar timpul cat omenirea a fost inchisa in neascultare, a fost pentru
Dumnezeu un timp de suferinta. Si ce putem spune, daca Dumnezeu, fiindca
voia sa-Si arate mania si sa-Si descopere puterea, A SUFERIT CU MULTA
RABDARE, niste vase ale maniei,facute pentru pierire Romani 9:22. Este
scris ca: Dumnezeu a inchis pe TOTI oameni in neascultare,ca sa aiba
indurare de TOTI Romani 11:32.Deci Dumnezeu S-a supus El insusi la o
suferinta de scurta durata, care suferinta a fost nascuta din marea
dragoste fata de toti oameni, fata de om creatura manilor Sale. Suferinta
Sa ne vorbeste despre inima Sa de Tata si Creator, da Dumnezeu a suferit
tot timpul acesta al umblari omului in neascultare,si nu numai ca a
suferit dar Apostolul ne spune ca a suferit cu multa rabdare, apoi
Apostolul Petru la randul lui ne spune motivul suferintei si indelungi
rabdari a lui Dumnezeu fata de om, unde zice: Domnul nu intarzie in
implinirea fagaduintei Lui, cum cred unii,ci are o indelunga rabdare
pentru voi, si doreste ca NICI UNUL SA NU PIARA, ci TOTI sa vina la
pocainta 2 Petru 3:9.
Inca din timpul caderi omului in neascultare Dumnezeu a facut fagaduinta
izbavirii sau a indurarii,aratand prin aceasta ca timpul si vremea umblari
omului in neascultare NU ESTE VESNIC.Fagaduinta lui Dumnezeu era ca
umblarea omului in neascultare va fi NUMAI pana va veni SAMANTA
FEMEII,umblarea in neascultare, in pacat si-n moarte va fi NUMAI pana va
veni SAMANTA LUI AVRAAM, si atunci toate familiile pamantului vor fi
binecuvantate si izbavite. Umblarea in neascultare in indepartare si
singuratate va fi NUMAI pana va veni Imparatul din SEMINTIA LUI DAVID, si
atunci toate popoarele se vor inchina in deplina bucurie inaintea Lui.Iata
vestea buna,iata fagaduinta venirii Lui, iata anul indurari. Acestea sunt
trei fagaduinte despre venirea lui Hristos, toate trei au fost facute
inainte de venirea lui Hristos,deci ele au fost facute in timpul randuieli
lui Adam cel pamantesc, inca in timpul umblari omului in pacatul
neascultari.Si acestea trei vorbesc despre eliberarea deplina a intregi
omenirii de sub stapanirea lui Satan, despre iertare si binecuvantarea
tuturor familiilor pamantului si despre instaurarea neprihanirii
(dreptati) si a Imparatiei lui Dumnezeu pe tot pamantul. Acestea trei
fagaduinte ale lui Dumnezeu, se aseamana mult cu cele trei sarbatori de
peste an, la care trebuiau sa participe toti barbati lui Israel, si anume:
sarbatoarea Pastelor, sarbatoarea Rusalelor si sarbatoarea
Corturilor,care sarbatori intr-o forma bine dovedita formeaza in sinea lor
ANUL DE INDURARE. Ele se mai aseamana mult cu cele trei cete sau grupe
diferite aratate de apostolul Pavel in 1Corinteni 15:20-24…….Si dupa
cum TOTI mor in Adam, TOT ASA,TOTI vor invia in Hristos,dar fiecare la
RANDUL CETEI LUI. 1)Hristos este cel dintai rod, 2) Apoi, la venirea
Lui,cei ce sunt ai lui Hristos.3)In urma, va veni sfarsitul,(adica cei de
la urma, cei de la sfarsit).
Declaratiile facute de Apostol prin Duhul sunt contrazise, sunt neantelese
de marea parte a imperiului Crestin.Declaratiile acestea nu sunt
rezultatul Institutului Theologic a lui Gamaliel.Potrivit cu invatatura
din Institut si potrivit cu statutul Cultului Fariseilor,orice invatatura
care nu potrivea cu invatatura lor trebuia oprita, judecata si declarata
periculoasa si sursa de invatatura sau invatatorul trebuia nimicit.Din
cauza ca Isus Hristos, Mesia nu a venit dupa standardul statutului lor, Mesia acesta nu a umblat,
nu a lucrat si nu avea o invatatura
asemanatoare cu a lor, da Mesia acesta nu a apelat la Doctorul Gamaliel sa
fie aceptat in Institut si apoi sa primeasca autoritate si putere din
partea conducatorilor Cultului Fariseilor. Din asemanatoare motive Pavel
(Saul) a devenit un mare si renumit prigonitor a invataturi si al lui
Hristos Mesia. Declaratiile Apostolului Pavel sunt rezultatul harului lui
Dumnezeu descoperit in Isus Hristos Mesia,dupa cum gasim scris: Da
mie,care sunt cel mai neansemnat dintre toti sfintii,mi-a FOST DAT harul
acesta sa vestesc Neamurilor BOGATIILE NEPATRUNSE ALE LUI HRISTOS, si sa
pun in lumina inaintea tuturor care este ispravnicia acestei taine,
ascunse din veacuri in Dumnezeu,care a FACUT TOATE LUCRURILE. Pavel
considera o bogatie a lui Hristos faptul ca toti oameni care au murit in
Adam, da toti aceia, vor invia in Hristos,dar fiecare om va invia in
Hristos NUMAI la randul cetei sale.
Prin harul care mi-a fost dat in primavara anului 1995 am declarat si eu
deplin incredintat ca invierea tuturor oamenilor in Hristos este cu
adevarat una din bogatiile asezate tainic in Hristos Isus Domnul Vietii.
Fie dar ca harul maret sa dea mahrama morti lui Adam la o parte si
sa se declare in tot pamantul bogatiile vietii lui Hristos Fiul lui
Dumnezeu. Hristos este cel dintai rod
Isus Hristos este primul rod al invierii din moarte,sau al invierii dintre
cei morti intr-o VIATA NEMURITOARE. Inainte de Isus nu a inviat nimeni
intr-o viata nemuritoare. Toti oameni care au inviat dintre cei morti
inainte de Isus, au murit din nou, prin puterea aceleiasi morti.Isus deci
este primul Om care in trupul Sau muritor, inviaza in nemurire. Isus este
deci PARGA celor adormiti.Isus nu putea sa fie parga celor adormiti, daca
El era separat de ei, adica,daca El nu facea parte din lumea celor
adormiti.Trupul pamantesc al lui Isus a fost primul rod al invierii primul
dintre toti cei morti. Faptul ca Isus este Primul Rod ne spune ca mai este
loc pentru urmatorul rod, si apoi pentru urmatorul rod, pana unde intreaga
cultura, intregul rod este adus in aceasi stare, in aceiasi conditie a
invierii ca Primul Rod. Isus nu este SINGURUL rod, dimpotriva El este
Primul, si primul rod este un semn, este o marturie, este vestea buna ca
dupa El urmeaza o mare recolta, un bogat rod al Calvarului si al crucii
lui Isus, rod care va fi intocmai ca Primul Rod.
Toate lucrarile lui Dumnezeu sunt foarte marete pline cu tainica Sa
intelepciune, apostolul Pavel uimit de intelepciunea felurita a dragostei
lui Dumnezeu, pune in cuvinte omenesti lucrarile Sale si el le numeste
BOGATII NEPATRUNSE.Toate bogatiile lui Dumnezeu sunt tainice si ascunse, ele sunt descoperite omului NUMAI prin Duhul lui Dumnezeu,iata in cateva
cuvinte ce ne spune Apostolul despre bogatiile intelepciuni lui Dumnezeu:
Noi propovaduim intelepciunea lui Dumnezeu, cea tainica si tinuta
ascunsa,pe care o randuise Dumnezeu,spre slava noastra,mai inainte de veci
(veacuri),si pe care n-a cunoscut-o nici unul din fruntasii veacului
acestuia,caci,daca ar fi cunoscut-o, n-ar fi restignit pe Domnul slavei.
Dar, dupa cum este scris: Lucruri pe care ochiul nu le-a
vazut,urechea nu le-a auzit si la inima omului nu s-au suit,asa sunt
lucrurile pe care le-a pregatit Dumnezeu pentru cei ce-L iubesc.Noua insa
Dumnezeu ni le-a descoperit prin Duhul Sau.Caci Duhul cerceteaza
totul,chiar si LUCRURILE ADANCI ale lui Dumnezeu 1Corinteni 2:7-10.
Cred eu ca unul din lucrurile adanci ale lui Dumnezeu este INVIEREA LUI
ISUS HRISTOS. Invierea lui Isus vazuta si analizata de mintea omeneasca
este foarte departe este chiar in contradictie cu invierea lui Isus
declarata si descoperita de Duhul Sfant al lui Dumnezeu. Invierea lui Isus
este inseparabila de nasterea, viata,restignirea,suferintele, moartea si
ingroparea lui Isus. Invierea lui Isus nu este inteleasa,daca nu se
cunoaste mai intai nasterea, suferintele, restignirea, moartea si
ingroparea lui Isus.Invierea trupului lui Isus din moarte la o viata
neperitoare este de fapt voia si hotararea lui Dumnezeu privitoare la
omenirea moarta in pacatul neascultari. Pentru implinirea acestei hotarari,
Dumnezeu a pregatit UN TRUP, si acest trup omenesc a fost defapt unealta
principala prin care a fost adusa la indeplinire voia lui Dumnezeu,care
este invierea, sau aducerea la viata neperitoare a lui Isus dupa cum zice
Scriptura: De aceea,cand intra in lume,El zice:Tu n-ai voit nici
jertfa,nici prinos, ci Mi-ai PREGATIT UN TRUP, n-ai primit nici arderi de
tot, nici jertfa pentru pacat.Atunci am zis: Iata-Ma (in sulul cartii este
scris despre Mine),vin sa fac VOIA TA Dumnezeule! Dupa ce a zis intai: Tu
n-ai voit si n-ai primit nici jertfe,nici prinoase,nici arderi de tot, nici jertfe pentru
pacat (lucruri aduse toate dupa Lege),apoi
zice:Iata-Ma,vin sa fac voia Ta Dumnezeule, El desfiinteaza astfel pe cele
dintai,ca sa puna in loc pe a doua.Prin aceasta voie AM FOST sfintiti
noi,si anume prin JERTFIREA TRUPULUI lui Isus Hristos,o data pentru
totdeauna…..Lucrul acesta ni-l adevereste si Duhul Sfant….. Evrei
10:5-22.
Pregatirea trupului lui Isus este una dintre multele si minunatele bogatii
nepatrunse de mintea omului pamantesc.Pregatirea acestui trup a fost
facuta de Dumnezeu, si a fost facuta potrivit cu intelepciunea gandului
lui Dumnezeu. In pregatirea atat de misterioasa a trupului lui Isus sa
ajuns la implinirea deplina a voii lui Dumnezeu. In trupul acesta au fost
DESFINTATE lucrurile randuieli vechi si tot in trupul acesta au fost
asezate lucrurile unei randuieli noi, numita in scrierea de mai sus:
a
doua, adica a doua randuiala,si in acelasi timp si ultima randuiala,prin
faptul ca zice: odata pentru totdeauna.Despre lucrurile primei randuieli
nu sa zis nici unde si nici odata ca ele au fost aduse si facute: O DATA
SI PENTRU TOTDEAUNA,daca lucrurile randuieli lui Adam erau sa fie pentru
totdeauna, atunci desfintarea, terminarea lucrurilor dintai nu se putea
face in trupul lui Isus. Jertfirea trupului lui Isus dupa planul voii lui
Dumnezeu sa facut odata pentru totdeauna.O data pentru totdeauna este o
expresie cu o valoare mare, o data inseamna ca inainte de aceasta o data, nu mai existase,una alta data,iar pentru todeauna inseamna ca aceasta o
data nu se va mai repeta nici o data.Jertfirea trupului lui Isus pregatit
de Dumnezeu a avut loc numai o data, si este indeajuns sa acopere toate
veacurile si toate lucrurile facute de Dumnezeu. Faptul ca nu mai este
nevoie, nici o data de jertfirea trupului lui Isus, ne spune ca jertfirea
trupului lui Isus si-a atins deplin scopul, voia lui Dumnezeu a fost
pedeplin implinita Aleluia!
Dragi cititori daca o singura fiinta omeneasca, daca o singura domnie, stapanire,
putere,daca unul singur lucru din intregul univers,daca unul
singur lucru din cele vazute sau din cele nevazute,a ramas deoparte si nu
a fost inclus,nu a fost acoperit in jertfirea trupului lui Isus,atunci
jertfirea trupului lui Isus nu a fost facuta O DATA PENTRU TOTDEAUNA. Ah!
dragi mei PREGATIREA trupului lui Isus a fost facuta de Dumnezeu, ca sa
cuprinda in intregime nu numai rasa sau samanta Adamica, pregatirea
acestui trup a trecut mult mai departe de granitele randuieli lui Adam si
a semintiei sale. Daca vreti pregatirea trupului lui Isus cuprinde mult
mai mult decat planeta noastra, cuprinde mai mult decat intreg universul
fizic, da ea trece dincolo de lumea fizica, a celor vazute, pregatirea
acestui trup cuprinte lumea nevazuta, granitele acestei pregatiri le
cunoaste numai Dumnezeu. Iata ce se spune in putine cuvinte despre
misterul acestei pregatiri al trupului lui Isus: Caci Dumnezeu a vrut ca
toata plinatatea sa locuiasca in El, si sa impace TOTUL cu Sine, prin
El,atat ce este pe pamant cat si ce este in ceruri, facand pace, prin
sangele crucii Lui.Citind putin mai sus in versetul 16 gasim ce cuprinde
cuvantul TOTUL din versetul 20 al capitolului 1 Coloseni: Pentru ca prin
El au fost facute TOATE LUCRURILE ( TOTUL) care sunt in ceruri si pe
pamant,cele vazute si cele nevazute: fie scaune de domnii,fie
dregatorii,fie domnii,fie stapaniri…..Toate acestea lucruri au fost
cuprinse in jertfirea trupului lui Isus, prin care sa facut PACE.
Pentru noi invierea lui Isus este garantia fara indoiala a lui Dumnezeu,
ca tot ce a venit prin Adam,si tot ce cuprinde randuiala veche a lui Adam
a luat sfarsit in moartea lui Isus. Si astfel toata omenirea a fost
apropiata, a fost inclusa si incorporata in noua randuiala a vietii
neperitoare prin invierea trupului lui Isus din moarte in viata
vesnica.Invierea lui Isus nu este asa cum declara marea parte a teologiei
crestine. Ei declara ca Hristosul lui Dumnezeu venit in lumea noastra a
inviat din mortii, dobandind putere asupra mortii numai pentru El insusi,
si trecand din moarte in viata, a facut POSIBILA trecerea oricarui om
muritor de la moarte la viata. In alte cuvinte invierea lui Hristos
inseamna ca Hristos a construit o punte de trecere dintr-o parte in cea
lalta parte,adica de la partea morti spre partea vietii, si El insusi sa
asezat de partea cea lalta a punti care este partea vietii, si asteapta
acolo facand mereu dealungul vremii invitatii pline de mila si compasiune,
unei omenirii care ramasa inca de partea mortii, nu prea vrea sa raspunda
invitatiilor lui Hristos, si sa treaca puntea de partea vietii unde
Hristos asteapta cu bratele deschise. Apoi prin interpretarea gresita a
unor Scripturi ei declara ca numai o parte foarte mica dim intreaga
omenire vor acepta invitatia lui Hristos, si folosind credinta, vor trece
puntea spre partea vietii unde Hristos le va face primirea. Aceasta parte
mica si incomparabila cu marea parte a intregi omenirii este de fapt
partea predestinata vietii,este partea pe care a iubito Dumnezeu, este
partea pe care a ales o Dumnezeu inca inainte de aparitia veacurilor. Cat
despre marea parte a omenirii ramasa de partea mortii, va ramane pentru
totdeauna in chinul etern al mortii. Astfel, deci Hristos a invins moartea
si pacatul numai pentru cativa oameni alesi, care vor fi transportati si
asezati in raiul lui Dumnezeu si de acolo vor privi vesnic chinul si
tortura semenilor lor, copiilor si parintilor lor,a sotiilor si a sotilor
lor, a tuturor celor odata dragi ai lor sau ai dusmanilor lor.In cateva
cuvinte cam asa este vazuta, si declarata invierea lui Hristos de marea
parte a Imperiului Crestin. Daca declaratia biserici populare ar fi sa fie
adevarata, atunci marea parte a Scripturilor ar trebui rescrise din nou.
Ca atare Scripturile amintite mai sus nu ar avea cum sa fie adevarate,ca
adica Dumnezeu prin moartea si invierea lui Hristos, prin sangele crucii
Lui, nu a impacat TOTUL cu Sine, nu a impacat totul ce este pe pamant
adica toata omenirea pamanteasca, nici decum nu a impacat totul ce este in
ceruri.Nu a impacat totul din cele vazute, deci nici decum nu a impacat cu
Sine totul din cele nevazute.Invierea lui nu a adus un sfarsit al
pacatului si al morti si Hristos nu a fost asezat la dreapta lui Dumnezeu,
in locurile ceresti, mai presus de orice domnie, de orice stapanire, de
orice putere, de orice dregatorie si de orice nume care se poate numi,nu
numai in veacul acesta, ci si in cel viitor. Acesta in cazul in care
pacatul nu este ridicat si pus in marea uitari pentru toata omenirea, aceasta in cazul in care puterea pacatului continua activitatea sa asupra
omenirii. Aceasta in cazul in care moartea stapaneste vesnic asupra
omenirii si deci Hristosul lui Dumnezeu nu a fost ridicat mai presus de
puterea si stapanirea mortii.
Fie dar ceasul acesta, fie dar ziua aceasta, pentru tine cititorule, ziua
cercetari tale, unde puterea dragostei lui Dumnezeu sa te inunde deplin si
pe dinlauntru si pe dinafara si astfel sa fii umplut de cunostinta voii
Sale, in orice fel de intelepciune si pricepere duhovniceasca. Pentru ca
astfel sa te porti intr-un chip vrednic de Domnul, ca sa-I fii placut Lui
in orice lucru, aducand roade in tot felul de fapte bune si crescand in
CUNOSTINTA LUI DUMNEZEU.
Faptul ca Hristos, Unsul si Trimisul lui Dumnezeu sa desbracat pe Sine
insusi, si a luat un chip de rob,facandu-Se asemenea oamenilor,iar la
infatisare a fost gasit ca un om,ne vorbeste clar de o lucrare a dragostei
lui Dumnezeu foarte putin inteleasa,foarte putin declarata si foarte putin
aceptata inca in vremea noastra, in aceasta vreme a anului 2010. Dragi mei
faptul unde Hristos s-a desbracat de slava Sa si S-a inbracat in trupul
omenesc pregatit de Dumnezeu, devenind astfel ISUS FIUL OMULUI ne
descopera,ne vorbeste despre o siguranta neindoielnica in schimbarea
intregi omenirii.Daca Hristos nu S-a desbracat de slava Sa si nu S-a
imbracat cu trupul lui Adam, acela trup cazut si supus puteri mortii,acela
trup cu chip de rob,care prin puterea morti era supus robiei,da atunci El
sa nascut aparte de omenirea nascuta si venita din samanta femeii.El a
vietuit necunoscand indeajuns povoara grea a omenirii. Atunci El nu a fost
partas in trup si sange cu copii lui Adam, si nu sa asemanat in nicio
privinta cu ei (vezi Evrei 2:14). Atunci El a fost crucificat, a murit, a
fost ingropat si a inviat in LOCUL OMENIRII dar separat, dar despartit de
omenire.Omenirea a fost ramasa tot in starea ei de pacat si moarte. Da
atunci El a inviat DE UNUL SINGUR, si toata omenirea nu a fost inclusa, nu
a fost incorporata in trupul lui Isus. Asa dar atunci totul depinde de
alegerea si hotararea fiecarui om, daca cineva vrea sa treaca de partea
lui Hristos va trece, iar daca cineva nu vrea sa treaca,atunci invierea
lui Hristos nu il poate convinge nu il poate obliga, nu il poate lua in
brate si fortat, impotriva vointei lui sa fie dus de partea vietii
nemuritoare. Da asa ar fi fost daca, Hristos desbracat de slava Sa nu se
imbraca cu chipul si trupul lui Adam, trupul acela pamantesc supus mortii.
Ah! dragi mei Hristos sa desbracat de slava Sa pe care o avea la
Tatal, si potrivit Scripturilor,potrivit Duhului Sfant,El s-a imbracat cu
starea,cu chipul de robie al omenirii. Da dragi mei Hristos s-a imbracat cu
trupul cazut in neascultare a lui Adam, trup in care erau
incorporati,inclusi toti oameni. Scripturile vorbesc cu voce tare despre
acest mister. Duhul Sfant striga puternic prin prorocul Isaia unde zice:
Cine a crezut in ce ni se vestise? Cine a cunoscut bratul Domnului? El a
crescut inaintea Lui ca o ODRASLA SLABA, ca un Lastar care iese dintr-un
PAMANT USCAT. N-avea nici frumusete, nici stralucire ca sa ne atraga
privirile, si infatisarea Lui n-avea nimic care sa ne placa Isaia 53.
Citind in continuare capitolul acesta, descoperim ca in trupul Sau
pregatit de Dumnezeu eram toti oameni inclusi, nimeni nici un om nu a
ramas afara, astfel dar El suferintele noastre le-a purtat,si durerile
noastre le-a luat asupra Lui.Da El era strapuns pentru pacatele noastre, zdrobit pentru faradelegile noastre.
Pedeapsa care ne da pacea,a cazut
peste El.Noi, oameni rataceam cu totii ca niste oi,fiecare isi vedea de
drumul lui, dar Domnul a facut sa cada asupra Lui NELEGIUIREA NOASTRA A
TUTURORA. Nu zadarnic striga Duhul Sfant prin acest proroc: Cine a crezut
in ce ni se vestise? Cine a cunoscut bratul Domnului?
Dupa ce intunericul a inceput sa domneasca peste tot pamantul (peste toata
omenirea),Dumnezeu a continuat sa vesteasca sfarsitul stapanirii
intunericului si venirea stapanirii Lumini.Oameni fiind robi ai
intunericului (necunostinta) pentru multe vremi,si chinuiti sub jugul greu
al intunericului nu mai aveau putere sa creada si sa astepte venirea
Lumini.Cine oare mai credea ca stapanirea intunericului nu este vesnica,
ca motivul pentru care a venit intunericul era numai ca sa fie cunoscuta,
imbratisata si aceptata Lumina.Iata cum suna vestirea veniri Luminii prin
prorocul Isaia: Totusi intunericul NU VA IMPARATI VESNIC pe pamantul in
care acum (in randuiala lui Adam) este necaz ….Poporul care umbla in
intuneric, vede o mare lumina, peste cei ce locuiau (in timpul randuieli
lui Adam) in tara umbrei mortii rasare o lumina. Tot la fel Duhul Sfant
anunta prin Isaia venirea Robului lui Dumnezeu.Venirea lui declarata aici
nu potriveste nici macar putin cu asteptarile, cu invatatura si gandirea
acelora la care li se facuse vestirea venirii Lui.Daca poporul lui Israel,
ramaneau credinciosi la cele vestite de Duhul lui Dumnezeu, atunci
aveau fericita ocazie sa se bucure, sa traiasca fericiti in asteptarea
venirii lui Mesia. Tot asa este si in vremea aceasta oricine ia seama, oricine ramane credincios la cele vestite de Duhul Sfant, traieste in
Lumina o viata plina de bucuria slavei bogatiilor lui Dumnezeu.
Asa dar invierea trupului lui Isus,nu este numai invierea Sa personala,ea
este invierea tuturor oamenilor pe care Dumnezeu misterios ia incorporat
in trupul Sau. Din moment ce El sa imbracat cu trupul tatalui nostru
Adam,toata omenirea am fost reprezentati,incorporati si partasi activi la
tot ce sa intamplat cu trupul lui Isus. Cand trupul lui Isus a fost
restignit pe cruce, toata omenirea prin El a fost restignita pe cruce. Cand trupul lui Isus a murit acolo pe cruce,
toata rasa Adamica a murit
odata cu El acolo sus pe cruce. Cand trupul Lui Isus a fost ingropat in
mormant, da si atunci toata fiinta umana a fost ingropata impreuna cu El
in mormant.Iata ce ne spune Scriptura unde Apostolul vorbeste de moartea
trupului nostru pamantesc, si de dorinta arzatoare a fi imbracati cu
trupul cel ceresc prin invierea din moarte la o viata neperitoare, acolo
unde dragostea lui Hristos ne strange, ne aduna impreuna, ne uneste, fiindca socotim ca,
daca Unul singur a murit pentru toti, TOTI deci au
murit impreuna cu El 2 Corinteni 5:14.
Tot Apostolul Pavel scrie despre acest adevar fratilor din Roma unde zice
el: Stim bine ca omul nostru cel vechi (omul randuieli
pamantesti,randuieli lui Adam) A FOST RESTIGNIT IMPREUNA CU EL,pentruca
trupul pacatului sa fie desbracat de puterea lui, in asa fel ca sa nu mai
fim robi ai pacatului,caci cine a murit, de drept, este izbavit de pacat.
Acum, daca AM MURIT IMPREUNA CU HRISTOS, credem ca vom si trai
impreuna cu El.Mentionez aici caci moartea venita prin Hristos, nu este
aceeasi moarte cu moartea venita prin Adam. Moartea venita prin omul Adam,
era o moarte fata de viata lui Dumnezeu.Iar
moartea venita prin omul Isus este o moarte fata de pacatul
neascultari,moartea omului vechi, prin restignirea lui pe cruce,prin
ascultarea lui Isus si aducerea la viata lui Dumnezeu prin invierea lui
Isus. Sa privim putin doua lucrari diferite care au fost asezate foarte
tainic in trupul lui Isus.De fapt acestea doua lucrari reprezinta intr-o
mare masura PREGATIREA TRUPULUI lui Isus.
Prima lucrare care sa implinit deplin in trupul lui Isus a fost fagaduinta
lui Dumnezeu, ca adica Isus trebuia sa fie Mielul lui Dumnezeu, Mielul
fara cusur si fara prihana. Da El a fost ca Mielul pe care-l duci la
macelarie,El nu a deschis gura, El nu a savarsit nici o nelegiuire si nu
sa gasit nici un viclesug in gura Lui,El a fost curat fara de pacat.El n-a
facut pacat si in gura Lui nu s-a gasit viclesug.Cand era batjocorit,nu
raspundea cu batjocuri,si cand era chinuit,nu ameninta,ci Se supunea
dreptului Judecator.Macar ca era Fiu,a invatat sa asculte prin lucrurile
pe care Le-a suferit.Caci n-avem un Mare Preot care sa n-aiba mila de
slabiciunile noastre,ci unul care in toate lucrurile a fost ispitit dar
fara pacat.Uitati-va,dar,cu luare aminte la Cel ce a suferit din partea
pacatosilor o impotrivire asa de mare fata de Sine,pentru ca nu cumva sa
va pierdeti inima si sa cadeti de oboseala in sufletele voastre.Voi nu
va-ti impotrivit inca pana la sange,in lupta impotriva pacatului.Dragi mei
mai sus am mentionat foarte pe scurt doar cateva scripturi care vorbesc
despre ascultarea lui Isus in calitate de fiu al omului.
Dragi cititori, de ce credeti voi ca Scripturile mentionate mai sus,
descrie pe Isus ca pe unul care sa luptat cu sine insusi ca sa nu
pacatuiasca,ca unul care sa luptat cu toata puterea impotriva neascultari
si care apoi a biruit neascultarea prin ascultare? Ca unul care fiind
batjocorit pe nedrept sa luptat nu cu alti ci cu SINE INSUSI, ca sa nu
raspunda cu acelasi fel de batjocuri,cand era chinuit fara sa aiba vina,
sa luptat cu sine insusi ca sa nu raspunda cu amenintarii,de ce oare?
De
ce oare acest Isus a invatat sa asculte prin lucrurile pe care le-a
suferit? De ce oare a fost El ispitit in toate lucrurile si a depus o
mare lupta cu sine insusi ca sa nu pacatuiasca? De ce oare a suferit El o
asa mare impotrivire fata de Sine, de ce oare s-a impotrivit El in lupta
impotriva pacatului, cu o lupta pana la sange, cu o lupta pana la
restignirea si moartea trupului Sau?
Da toate acestea s-au intamplat in trupul lui Isus pentruca El Cuvantul
lui Dumnezeu S-a desbracat de slava si Gloria vietii neperitoare, si
intrand in lumea pacatului si a mortii, S-a imbracat cu trupul omului
muritor, cu trupul omului Adamic cazut deja in pacatul neascultari,si in
acest trup a fost inclusa intreaga omenirea, da dragi cititori toata rasa
Adamica, toti oameni, eu si tu, noi toti care eram vinovati de pacatul
neascultari, si robi ai morti.Da este foarte adevarat, de la nasterea Sa,
si pana la deplina biruinta a invierii Sale, Adam si toata semintia sa a
fost reprezentata, si a fost prezenta tot timpul si in tot locul in trupul
lui Isus.Aceasta si asa a fost voia lui Dumnezeu, ca in acest trup
pregatit de Dumnezeu, Isus sa poarte,sa conduca intreaga omenire moarta in
pacat, de la ieslea Betlemului si pana la dimineata plina de mister a
invierii lui Isus in viata nemuritoare.
Da in acest trup, moartea era la ea acasa, in acest trup stapanirea
pacatului era activa, iar domnia celui rau era pe tron. Asa arata trupul
lui Isus pe de o parte dupa cum declara Duhul Sfant prin slova Scripturii
unde zice: El a crescut inaintea Lui ca o odrasla slaba, ca un Lastar care
iese dintr-un pamant uscat. N-avea nici frumusete, nici stralucire ca sa
ne atraga privirile,si INFATISAREA LUI n-avea nimic care sa ne
placa….Asa arata Isus imbracat cu trupul nostru ajuns in robia morti
prin pacatul neascultari.Isus arata in conditia si forma aceasta din cauza
ca: El suferintele noastre le-a purtat,si durerile noastre le-a luat
asupra Lui.Da El era strapuns pentru pacatele noastre,zdrobit pentru
faradelegile noastre.Pedeapsa care ne da pacea,a cazut peste EL.Domnul a
facut sa cada asupra Lui nelegiuirea noastra a tuturora El sa dat pe Sine
insusi la moarte si a fost pus in numarul celor faradelege, pentru ca a
purtat pacatele multora si S-a rugat pentru cei vinovati.El a fost facut
pacat pentru noi. Dumnezeu a osandit pacatul in firea pamanteasca, trimitand,
din pricina pacatului, pe insusi Fiul Sau intr-o fire
asemanatoare cu a pacatului. El a purtat pacatele noastre IN TRUPUL SAU, pe lemn….
Asa arata trupul cu care sa imbracat Isus, si acest trup nu era altul
decat chiar trupul nostru, trupul omenesc cazut in robia nemiloasa a
mortii,da acesta era TRUPUL NEASCULTARI. In acela-si trup pregatit de
Dumnezeu pentru Domnul nostru Isus Hristos vedem o alta parte, o a doua
parte a aceluiasi trup. Vedem partea unde Isus din partea Sa, ca om
intr-un trup omenesc, implineste deplin porunca lui Dumnezeu prin
ascultare, optinand victorie deplina asupra neascultari.Unde prin
ascultarea Sa El este Mielul lui Dumnezeu fara cusur si fara prihana. El
n-a facut pacat si in gura Lui nu s-a gasit viclesug. Iata deci o parte
importanta din taina pregatirii trupului lui Isus. Intr-un singur trup, adica in trupul lui Isus se intalnesc fata in fata neascultarea lui Adam
si ascultarea lui Isus, pacatul si vina lui Adam si nevinovatia lui Isus.
In trupul lui Isus se intalnesc fata in fata intunericul si lumina, minciuna si adevarul,moartea si viata,
ce este trecator si ce este
vesnic.Tot in trupul acesta misterios se intalnesc cele vazute si cele
nevazute, toate lucrurile pamantesti si toate lucrurile ceresti, domniile,
stapanirile si puterile intunericului si domniile stapanirile si puterile
Imparatiei Fiului dragostei lui Dumnezeu.
Dragi mei taina pregatirii trupului lui Isus este mult mai bogata, mult
mai mareata decat poate litera sa o ilustreze, aceasta taina poate fi
inteleasa mai bine numai in sfera duhovniceasca a Duhului Sfant. Da
aceasta a fost voia lui Dumnezeu, acea voie pe care a venit Fiul lui
Dumnezeu sa o implineasca, unde prin trupul lui Isus Dumnezeu sa impace
totul cu Sine, atat ce este pe pamant cat si ce este in ceruri, facand
pace, prin sangele crucii Lui.
In trupul lui Isus, mai ales acolo unde este restignit pe lemnul crucii
are sfarsit omul Adamic si toata randuiala sa, da dragi mei in trupul lui
Isus are loc SFARSITUL pacatului, acel pacat al neascultari, prin
ascultarea fara reserve a lui Isus, pacatul neascultarii a fost invins
odata, sau mai bine zis prima data si pentru totdeauna. Din cauza
ascultari lui Isus, din cauza ca Isus a refuzat si sa impotrivit pana la
sange,in lupta Sa impotriva pacatului. Ori de cate ori soapta vicleanului
sarpe a incercat sa treaca in noile hotare ale harului maret, intodeauna a
fost oprita, a fost impinsa inapoi prin ascultarea puternica a lui Isus. Asa dar vechiul pacat nu si-a mai gasit nici un mijloc de extindere,
prin
care sa fie purtat si inmultit in noul veac al omenirii.
Aici in trupul lui Isus pregatit de Dumnezeu, pacatul prin puterea
inselatoare a lui Satan I-si aduna toate fortele ispititoare, toate
puterile de domnie,toate puterile inselatoare de stapanire si orce putere
individuala, fiecare mijloc de amagire, fiecare soapta inselatoare, fiecare gand si fiecare pofta murdara.
Da dragi mei aicea sunt adunate si prin cele mai eficace, prin cele mai
moderne, prin cele mai sofisticate arme de lovire, de distrugere si de
cucerire au incercat sa treaca in noua randuiala, au incercat in tot
timpul vietii lui Isus sa treaca HOTARELE INDURARII LUI DUMNEZEU, dar
intodeauna au fost complect blocate, si nu au reusit sa patrunda in noua
randuiala, nici macar un centimetru,nici macar un gand mic, nici macar o
soapta dulce, nici un pacat, de nici un fel nu si-a gasit o punte de
trecere din randuiala lui Adam in randuiala lui Hristos Aleluia!
Iata declaratia Mielului lui Dumnezeu,acela fara pata, fara cusur, fara de
pacat: Iata ca vine stapanitorul lumii acesteia. El n-are NIMIC IN MINE, dar vine,
pentru ca sa cunoasca lumea ca Eu iubesc pe Tatal si ca FAC ASA
CUM MI-A PORUNCIT TATAL Ioan 14:30,31.Nu numai ca puterea pacatului a fost
oprita si nu a putut fi transmisa mai departe in veacul indurarii, dar
puterea pacatului asupra omului muritor, a fost pentru totdeauna invinsa
si nimicita prin restignirea ei pe cruce in trupul lui Isus.Isus imbracat
in trupul vinovat al omenirii, incepand de la primul pas din ieslea
Betleemului, a purtat neobosit trupul acesta, trecand toate examenele
toate probele,pas cu pas, invingand cu toata daruirea toate ispitele,toate
soaptele neascultari,si ajungand in cele din urma la finalul biruintei
Sale, la crucea de pe dealul Golgotei.
Astfel prin suferintele sale, prin refuzul categoric,in care El nu se
apleaca,in care El nu da voie, in care El nu acepta oferta amagitoare a
pacatului, a cucerit si a desbracat fiinta umana de puterea pacatului si a
mortii.Firea pamanteasca, natura pacotoasa a fost restignita pe lemnul
crucii pentru totdeauna, picioarele care umblau in drumul neascultarii,
prin ascultarea lui Isus au fost tintuite, pironite pe lemnul crucii, ca
symbol, ca de acum incolo, nu mai este o fiinta omeneasca care sa poarte
pacatul mai departe, asa dar drumul umblari in neascultare sa terminat la
tulpina crucii lui Isus.
Apoi mainile care s-au intins spre rodul pomului oprit, mainile care au
participat la infaptuirea pacatului, prin lucrarea in neprihanire a lui
Isus au fost deasemenea pironite o data pentru totdeauna pe lemnul crucii
lui Isus, ca semn, ca o marturie vie, ca de acum incolo nu mai este nici o
fiinta omeneasca care sa contribuie la infaptuirea lucrari de neascultare,
si sa alimenteze fiinta umana din rodul pomului oprit
.Odata ce pacatul neascultari a incetat sa mai fie produs, a incetat sa
mai fie raspandit si inmultit, pentru ca omul, mainile si picioarele lui
au fost ridicate din umblarea pamanteasca si pironite pe lemnul crucii, da
dragi mei cititori, in timpul acela, acolo pe cruce, moartea s-a aplecat
invinsa, da moartea nu si-a mai gasit locul,ea nu si-a mai gasit un mijloc
de transport, ea a ramas fara support atunci cand pironul rece prevestea
sfarsitul pacatului, sfarsitul umblari omului in neascultare. Cand in
prezenta tronurilor de domnie, de stapanire, cand in prezenta tuturor
puterilor lui Satan, cand in prezenta intregi omenirii,inchisa in
neascultare sa auzit cu putere care a zguduit intreg universul, glasul
Mielului lui Dumnezeu care a declarat SFARSITUL pacatului, SFARSITUL
mortii, SFARSITUL umblarii omului in neascultare, SFARSITUL domniei si a
randuieli lui Adam Aleluia!
In putine cuvinte am aratat insemnatatea suferintelor, restignirii si a
mortii trupului lui Isus, acela trup pregatit de Dumnezeu. Dar planul lui
Dumnezeu cu privire la trupul lui Isus nu sa terminat aici in moartea lui
Isus. Planul lui Dumnezeu privitor la trupul lui Isus continua si se
desfasoara mai departe prin INVIEREA TRUPULUI LUI ISUS la o viata
nemuritoare. Deci invierea lui Isus nu este numai o poarta deschisa spre
viata. Invierea lui Isus este invierea intregi omenirii incorporata in
trupul lui Isus. Faptul ca mormantul unde fusese asezat trupul lui Isus,
era gol in dimineata invierii, ne marturiseste fara umbra de indoiala ca
acela-si trup care a fost asezat in mormant,a fost ridicat din moarte la o
viata neperitoare, prin puterea Duhului lui Dumnezeu.Iar daca de la
nasterea Sa, Isus a fost imbracat cu trupul omului muritor, si daca
acela-si trup al omului muritor este asezat in mormantul lui Isus, este
usor si simplu sa intelegem ca acela-si trup al omului muritor a fost
ridicat din mormant la o viata nemuritoare intocmai dupa cele aratate in
planul voii lui Dumnezeu.
Apostolul Pavel prin Duhul lui Dumnezeu intelege puterea si valoarea
slavei invierii lui Isus cand declara: Iar daca se propovaduieste ca
Hristos a inviat din morti,cum zic unii dintre voi ca nu este o inviere a
mortilor? Daca nu este o inviere a mortilor, nici Hristos n-a inviat.
Pavel considera invierea lui Hristos, invierea tuturor celor morti, pentruca el zice ;daca Hristos a inviat din morti inseamna ca mortii au
inviat impreuna cu El. Iar daca mortii nu au inviat atunci nici Hristos nu
a inviat.Daca Hristos nu a inviat, omenirea este ramasa tot in pacatul
neascultari ne spune Apostolul,dar daca Hristos a inviat ce sa intamplat
oare cu pacatul omenirii? Daca Hristos nu a inviat, toti cei ce au adormit
in Hristos sunt pierduti, adica raman mai departe in moarte.Dar daca
Hristos a inviat ce sa intamplat oare cu cei adormiti in Hristos? Apostolul continua sa declare nemuritorul adevar cand zice:
Dar acum,
Hristos a inviat din morti,parga celor adormiti.Caci daca moartea a venit
prin om, tot prin Om a venit si invierea mortilor.Si dupa cum TOTI mor in
Adam, tot asa, TOTI vor invia in Hristos, dar fiecare la randul cetei lui
1 Corinteni 15:12-23.
Anularea, biruinta deplina asupra pacatului si a mortii este strict
conditionata de invierea lui Hristos. Dragi mei invierea lui Hristos nu
inseamna o biruinta PARTIALA asupra pacatului si asupra mortii.Pana cand
vor fi unii care vorbesc impotriva adevarului,devalorizand si hulind
puterea invierii lui Hristos. Daca se propovaduieste ca Hristos a inviat
din morti,cum zic unii ca marea parte a mortilor nu vor invia nici odata,
ramanand mai departe in pacat si-n moarte. De ce oare unii crestini
limiteaza puterea crucii si invierii lui Hristos la un numar foarte mic de
oameni care spun ei ca vor fi eliberati din pacat si din moarte, numai o
turma mica, numai cei alesi,numai cei iubiti de Dumnezeu, iar ceilalti
marea parte, marea multime a omenirii vor ramane VESNIC sub puterea
pacatului si a mortii. Apostolul Pavel descopere in cuvintele folosite in
scrierea aceasta o randuiala a invierii mortilor. Dupa ce el se aliniaza
cu toata Scriptura care marturiseste invierea TUTUROR mortilor in invierea
lui Hristos, mai apoi el foloseste aceasta expresie: DAR FIECARE LA RANDUL
CETEI LUI, aratand prin aceasta modul in care, ordinea in care TOTI morti
inviaza in Hristos. Din pricina ca unii oameni au fost randuiti, au fost
chemati, au fost alesi sa faca parte din PRIMA CEATA, din PRIMUL ROD al
invierii, da ei au fost alesi sa fie PARGA (primele roade), ei sa fie
primi oameni care inviaza in Hristos,ei sa fie BISERICA, adica adunarea
celor pusi de o parte, adica poporul ales, sa fie si sa faca parte din
PRIMUL ROD al invierii. Da aceasta alegere, aceasta chemare nu anuleaza
invierea celorlalti oameni la randul cetei lor.Diferenta este ca ori cate
cete de oameni urmeaza sa invieze in Hristos, nici una din toate acestea
cete nu se poate numi PRIMA CEATA, sau PRIMELE ROADE, sau PARGA. Este
foarte adevarat potrivit Scripturii ca este o cinste, ca este o onoare,
ca este o chemare speciala cu o responsabilitate speciala, ca cineva sa
faca parte din CEATA PRIMELOR ROADE.
In marea parte a Crestinismului acesta este motivul principal pentru care
multi considera invierea in Hristos, a primelor roade, a primei cete, ca
fiind SINGURA CEATA, SINGURII OAMENI care au parte de mantuire prin
invierea lui Hristos. Prin voia si harul lui Dumnezeu, potrivit cu masura
cunostintei morti si invierii lui Hristos descoperita in vremea aceasta, vom continua sa vorbim despre unirea in Hristos,
sau invierea in Hristos
dupa ordinea cetelor in scrierile urmatoare.
|
Other
Writings in This Series:
|