Home
WRITINGS
SCRIERII
POEMS
POEZII
LINKS
CONTACT
SITE MAP

Capitolul 11


Planul Veacurilor 1 Planul Veacurilor 2 Voia Lui Dumnezeu TAINA VOII SALE Implinirea Vremurilor Ziua de Odihna Odihna Lui Inceputul & Sfarsitul UNIREA IN HRISTOS Imparatia Lui Dumnezeu Eternitatea


- David Ilea -

Caci a binevoit sa ne descopere taina voii Sale, dupa planul pe care –l alcatuise in Sine insusi, ca sa-l aduca la indeplinire la implinirea vremilor, spre a-Si UNI IARASI intr-unul, in Hristos, toate lucrurile: cele din ceruri si cele de pe pamant Efeseni 1:9, 10.Caci daca moartea a venit prin om, tot prin Om a venit si invierea mortilor. Si dupa cum toti mor in Adam, tot asa, toti vor invia in Hristos, dar fiecare la randul cetei lui.Hristos este cel dintai rod, apoi, la venirea Lui, cei ce sunt ai lui Hristos.In urma, va veni sfarsitul, cand El va da Imparatia in mainile lui Dumnezeu Tatal, dupa ce va fi nimicit orice domnie, orice stapanire si orice putere 1Corinteni 15:21-24.

Dumnezeu a fost bine voitor, adica o facea cu placere, adica era dispus sa o faca, adica nu era fortat, nu era provocat de nimeni numai de dragostea Sa, acolo unde El ne-a descoperit taina voii Sale.Voia aceasta a lui Dumnezeu se vede din cele scrise ca a fost asezata intr-un plan de lucru sau intr-un plan de aducere la indeplinire. Apoi acest plan de lucru a fost impartit pe diferite vremi, diferite veacuri, in asa fel ca fiecare parte din plan va fi adusa la indeplinire la vremea ei.

Iar scopul final al acestui plan, si a vremilor randuite pentru implinirea planului era si este UNIREA din nou a tuturor lucrurilor: a lucrurilor ceresti si a lucrurilor pamantesti intr-unul singur adica in Hristos.Unirea aceasta in Hristos se vede mai bine, adica este realizata in masura mare acolo la sfarsitul, sau implinirea tuturor vremilor.

Dupa cum o cladire mare se vede mai bine, se formeaza, ia forma desenului asezat in planul de lucru, mai mult in lucrarile finale ale acelei cladiri.Tot asa lucrarea de unire a tuturor lucrurilor in Hristos se finalizeaza deplin numai dupa implinirea ultimilor faze de lucru.Da numai dupa ce toate veacurile se roleaza unul cate unul, numai la finalele ultimului veac asezat in Planul Veacurilor, numai atunci si acolo va fi prezentata de Suveranul Creator in fata intregului univers, Taina Voii Sale deplin implinita, adica Unirea In Hristos a tuturor lucrurilor. Marea parte a biserici populare inca si acum in vremea anului 2010, tagaduiesc cu inversunare Unirea tuturor lucrurilor in Hristos Fiul lui Dumnezeu. Ei nu vad in sfarsitul planului lui Dumnezeu o victorie deplina in unirea in Hristos a tuturor lucrurilor, a celor ceresti si a celor pamantesti.Ei nu cunosc inca Voia lui Dumnezeu.Ei nu traiesc si nu umbla prin credinta, ei traiesc si umbla prin vedere.

Daca undeva intr-un oras mare se construieste o cladire gigantica, o cladire cu 100 de etaje.Daca un constructor care lucreaza la acea cladire se angajeaza intr-o discutie cu un oarecare cetatean al acelui oras mare si-I zice cetateanului:Domnule tu stii ca pe strada de alaturi se construieste o cladire cu o suta de etaje ? Cetateanul poate ca va zice :chiar astazi am trecut pe acolo, sincer sa fiu eu nu am vazut acolo o cladire cu o suta de etaje, tot ce poate fi vazut acolo este o cladire care are numai un singur etaj, asa dar eu raman la ce vad.Eu nu pot sa cred ceia ce nu vad.Poate ca constructorul va zice :Da este adevarat ca acuma se lucreaza la terminarea primului etaj al cladirii, dar dami voie sa te informez ca eu am vazut si am citit PLANUL DE LUCRU, potrivit acestui plan cladirea va fi construita cu o suta de etaje, EU CRED ca aceasta cladire la sfarsitul constructiei ei va avea 100 de etaje chiar daca acuma numai unul singur etaj poate fi vazut.

La implinirea deplina a tuturor vremilor randuite in Planul de Lucru cladirea va avea o suta de etaje

Asa se intampla si cu oameni care sunt angajati de Dumnezeu in mareata Sa lucrare.Cu oameni aceia pe care Inteleptul Arhitect ia invitat in biroul secretelor Sale si ia invatat sa citeasca si sa priveasca mareata lucrare desenata de mana Sa si asezata misterios in Planul Veacurilor.Multi oameni care nu sunt constructori, care nu au participat la construirea unei cladiri, nu vor crede ca o cladire poate fi complect terminata inainte de orice inceput.Da inainte de orice inceput, inainte de lucrarile de pregatire a constructiei cladirii, arhitectul intelept formeaza acea cladire in mintea lui.In mintea lui el gandeste si hotareste toate dimensiunile, toate intrarile si toate iesirile cladirii.El hotareste in mintea lui tot materialul, toate fazele de lucru, abia dupa ce cladirea este complect terminata in mintea lui, se aseaza la masa biroului sau si aseaza pe o coala mare de hartie toata cladirea formata si terminata deja in mintea lui.Numai dupa ce desenul Planului de Lucru este terminat, numai dupa aceea se poate trece la construirea FIZICA a acelei cladirii.

Numai constructori care au fost invitati, care au intrat in biroul inteleptului arhitect care au vazut si au citit planul de lucru si apoi au fost angajati, numai acesti oameni vor fi folositi pentru constructia cladirii.

In Planul de Lucru este declarat si aratat sfarsitul complect al cladirii inainte de orice inceput fizic al cladirii.Asa dar constructorii care construiesc cladirea, ei stie cum arata sfarsitul cladirii inca inainte de aparitia fizica a cladirii, pentruca ei au vazut, ei au citit si au inteles desenul Planului de Lucru.Iata ce spune Scriptura referitor la apostolul Pavel despre care se stie ca a fost un constructor intelept angajat de Dumnezeu pentru lucrarile Sale desenate in Planul Veacurilor:Dupa harul lui Dumnezeu care mi-a fost dat, eu, ca un mester-zidar intelept, am pus temelia, si un altul cladeste deasupra. Dar fiecare sa ia bine seama cum cladeste deasupra 1Corinteni 3:10.Iata ce mai spune tot Scriptura despre invitatia personala a apostolului Pavel in biroul Tainelor Voii lui Dumnezeu asezata in Planul Veacurilor unde zice :El mi-a zis:Dumnezeul parintilor nostri TE-A ALES SA CUNOSTI VOIA LUI, SA VEZI PE CEL NEPRIHANIT SI SA AUZI CUVINTE DIN GURA LUI. Caci Ii vei fi martor, fata de toti oamenii, pentru LUCRURILE PE CARE LE-AI VAZUT SI AUZIT Fapte 22:14, 15.

Pavel scrie fratilor din Efes despre descoperirea tainei voii lui Dumnezeu, despre planul veacurilor si in final despre Unirea in Hristos NUMAI dupa ce a fost ALES de Dumnezeu, dupa ce a inceput sa CUNOASCA voia Sa, dupa ce a VAZUT pe Cel Neprihanit, numai dupa ce a AUZIT cuvinte din gura Lui si numai dupa ce a fost TRIMIS sa fie un martor, fata de toti oamenii in lucrurile auzite, vazute si cunoscute.

De aceea biserica populara declara lucruri impotrivitoare Voii lui Dumnezeu.Ei declara ca niciodata si niciunde lucrurile cele ceresti si lucrurile cele pamantesti nu vor fi unite in Hristos, ei nu vestesc o unire in Hristos a tuturor oamenilor, ei nu vestesc ca orice genunche a celor din cer, de pe pamant si de sub pamant se va pleca, se va inchina inaintea lui Dumnezeu prin Isus Hristos, ei nu vestesc ca toate lucrurile care sunt in ceruri si pe pamant, cele vazute si cele nevazute :fie scaune de domnii, fie dregatorii, fie stapanirii, toate si totul a fost impacat cu Dumnezeu prin El, prin Hristos, prin sangele cruci Lui.Ei nu vestesc toate acestea pentruca ei nu au fost inca alesi de Dumnezeu in a cunoaste voia Sa, in a vedea pe Cel Neprihanit, in a auzi cuvinte din gura Lui, si apoi ei nu au fost trimisi ca martori a acestor lucruri. Uni oameni vestesc ceia ce vestesc pentruca ei citesc Scripturile, si le inteleg dupa capacitatea minti lor. Alti vestesc ceia ce vestesc pentruca au fost chemati si alesi de Dumnezeu sa cunoasca voia Lui, sa vada pe Cel Neprihanit, sa auda cuvinte din gura Lui, si apoi au fost trimisi de Dumnezeu sa marturiseasca oamenilor cele vazute si auzite din partea Suveranului Creator. 

In lucrarea mare a lui Dumnezeu sunt mai multe faze de lucrare. Acestea faze de lucru se lucreaza, se aduc la indeplinire fiecare faza la vremea ei si la locul ei prevazut in planul de lucru. La o cladire la care sa asezat si sa terminat temelia, nu se trece la acoperis ca la o urmatoarea faza de lucru.Nimeni, nici un constructor intelept nu pune acoperisul cladirii deasupra temelii.Dupa faza de lucru a temeliei se trece la faza de lucru a peretilor, si toate acestea se fac, si se lucreaza potrivit cu timpul si locul lor aratat in planul de lucru. 

Deaceea o cladire nu se da in seama oamenilor VOLUNTARI.Pentru constructia oricarei cladirii se angajeaza numai oameni care au fost in scoala de constructii, numai oameni care au auzit au vazut si au invatat cele necesare pentru constructia unei cladirii.Numai oameni care sunt inputerniciti, cei care sunt recunoscuti ca fiind vrednici pentru a conduce in armonie lucrarile unei cladirii.Oameni vrednici si imputerniciti de conducerea scoli de constructii, cand sunt angajati in construirea unei cladirii, ei nu raman blocati la prima sau la a doua faza de lucru.

Dupa asezarea temeliei unei cladirii ei nu vor difila in jurul temeliei in toate zilele vieti lor declarand ca o cladire are numai o faza de lucru adica numai temelia, si ne luand in considerare urmatoarele faze de lucru,  cum ar fi instalarea peretilor si asezarea acoperisului.

Deasemenea constructori intelepti nu vor declara cladirea terminata dupa ce au asezat temelia si au zidit pereti.

In chip firesc cele mai multe cladirii se construiesc prin trei faze de lucru.Prima faza de lucru este asezarea temeliei cu tot ce cuprinde ea. A doua faza de lucru la o cladire este zidirea sau instalarea peretilor cu toate operatiunile necesare care vin cu instalarea lor.Iar a treia faza de lucru este instalarea, sau zidirea acoperisului cu tot ce cuprinde el.Constructori cunoscatori, si cititori ai planului de lucru nu se vor bloca la nici una din cele trei faze de lucru.

Asemanator sunt multe lucrari spirituale, impartite in trei catergorii diferite, unde fiecare categorie are randuiala ei, cat priveste vremea, locul si slava.Venirea lui Mesia, Hristosul deasemenea era impartita in trei parti cu insemnatate, cu vreme si slava diferita.Venirea lui Isus din Samanta Femeii, venirea lui Hristos din Samanta lui Avraam si venirea Domnului din Samanta lui David.

In privinta aceasta Dumnezeu porunceste lui Moise dupa iesirea din Egipt sa spuna copiilor lui Israel randuiala celor trei sarbatori de peste an, unde gasim scris:De trei ori pe an, sa praznuiesti sarbatori in cinstea Mea.De trei ori pe an toata partea barbateasca sa se infatiseze inaintea Domnului Dumnezeu. Sa tii sarbatoarea azimelor in luna spicelor (Pastele).Sa tii sarbatoarea secerisului, a celor dintai roade din munca ta, din ceea ce vei semana pe camp (Rusalile).Sa tii sarbatoarea strangerii roadelor, la sfarsitul anului (Corturile).Exodul 23:14-17.

Cele trei manifestari, cele trei fagaduinte sunt de fapt trei experiente ale mantuirii.Sunt trei vremi si locuri diferite ale intalnirii omului cu Dumnezeu in Isus Hristos Domnul.Prima sarbatoare sau prima intalnire este aceea unde omul intalneste pe Isus Mantuitorul venit din Samanta Femeii.Aceasta sarbatoare este prima sarbatoare din anul Indurarii, ea era tinuta in prima luna din an incepand cu ziua a paisprezecea, sarbatoarea Pastelor.La aceasta sarbatoare omul este chemat sa intalneasca pe ISUS Mielul Pascal, Mielul lui Dumnezeu prin care omul este izbavit de jugul robiei, robia lui Faraon din tara Egiptului.Aici Samanta Femeii zdrobeste capul sarpelui, aici omul primeste mantuirea, salvarea de sub puterea lui Faraon.A doua sarbatoare sau a doua intalnire este aceea unde omul salvat deja intalneste pe HRISTOS venit din samanta lui Avraam.Aceasta sarbatoare este a doua sarbatoare din anul Indurarii, ea era tinuta in a treia luna din an, la cinzeci de zile de la sarbatoarea Pastelor.

Aceasta era sarbatoarea Rusaliilor, la aceasta sarbatoare omul era chemat sa intalneasca fagaduinta binecuvantata a iertarii si a reanoirii, fagaduinta Duhului.La aceasta sarbatoare omul izbavit din robia Egiptului, omul curatit de pacatul neascultarii prin sangele Mielului este reanoit si umplut cu fagaduinta Tatalui, botezat cu Duhul Sfant:Pentru ca binecuvantarea vestita lui Avraam sa vina peste Neamuri, in Hristos Isus, asa ca, prin credinta, noi sa primim DUHUL fagaduit Galateni3:14.A treia sarbatoare sau a treia intalnire, este aceea unde omul salvat si omul botezat cu Duhul Sfant, intalneste pe Domnul, pe Imparatul vietii neperitoare venit din samanta lui David.Acesta este a treia sarbatoare din anul Indurarii, ea era tinuta la sfarsitul anului, adica in luna a saptea incepand cu ziua a cincisprezecea.Aceasta era sarbatoarea Corturilor, la aceasta sarbatoare omul era chemat sa intalneasca pe DOMNUL HRISTOS ISUS, pe Imparatul Vietii neperitoare, plinatatea Imparatiei lui Dumnezeu.Mai multe amanunte despre cele trei sarbatori si randuiala lor se gasesc scrise in cartea Leveticul 23.Acestea trei sarbatori sunt nascute din voia, dorinta si planul lui Dumnezeu, ele nu au fost voia, dorinta si planul omului, deaceea ele sunt numite sarbatorile Domnului.La acestea trei sarbatori ale Domnului se cerea o participare activa din doua parti, erau chemati sa ia parte activa toti barbati lui Israel pe de o parte, iar din partea cealalta Dumnezeu a promis ca si El va fi present,  va veni si El la aceste trei sarbatori.Acestea trei sarbatori au fost stabilite de Dumnezeu in timp si randuiala diferita.Ele aveau slava diferita una de cealalta, ele nu puteau sa fie sarbatorite sau experimentate toate intr-un singur timp. Ele erau asezate in anul Indurarii intr-o stare progresiva, din slava in slava, dintr-o stare intr-o alta stare, dintr-o experienta intr-o mai mare si mai glorioasa experienta.Ele erau umbra lucrarilor si a bogatiilor lui Dumnezeu ce se vor descoperi fata de omenire in veacurile si vremile ce aveau sa vina.

Pentru poporul lui Israel ele aveau o insemnatate foarte mare, ele marcheaza intr-un mod evident intreaga calatorie a lui Israel, din Egipt si pana la intrarea in tara promisa tara Canaan.Ele nu au fost sarbatorite de Israel in timpul robiei in tara Egiptului.Prima sarbatoare era Pastele, aceasta sarbatoare avea randuiala ei si insemna pentru poporul lui Israel eliberarea lor, iesirea lor prin bratul puternic a lui Dumnezeu, prin sangele Mielului Ispasitor, din tara robiei, din tara Egiptului.Cu ocazia iesirii din casa robiei, Dumnezeu stabileste un nou calendar, un an nou, anul Indurarii, anul si vremea de mult asteptata.Luna in care Israel este izbavit de jugul greu a lui Faraon este prima luna din anul acesta nou.Israel experimenteaza puterea, slava si prezenta lui Dumnezeu descoperita in aceasta mare sarbatoare, sarbatoarea Salvari, sarbatoare Mantuirii, sarbatoarea Pastelor.Este foarte important sa mentionez faptul ca Israel nu ramane BLOCAT in tainele si randuiala acestei asa de mare si minunata sarbatoare si experienta cu Dumnezeu.

Sarbatoarea Pastelor nu putea fi uitata, ea nu putea sa fie aruncata in uitare.Sarbatoarea si experienta Pastelor era pentru Israel temelia, era baza si inceputul calatoriei lor pe un DRUM NOU, drumul spre fagaduinta, drumul spre tara promisiunilor lui Dumnezeu.Asa dar Israel alimentandu-se din experienta Pastelor, a slavei si a puterii lui Dumnezeu descoperita la aceasta sarbatoare, lasa in urma Egiptul si calatoreste mai departe cu ochi atintiti spre locul si tara fagaduintelor.

Daca Israel se opera, daca Israel dupa trecerea miraculoasa prin Marea Rosie se opera si ramanea sa sarbatoreasca toata viata lor bogatiile si puterea slavei acestei sarbatori, si daca Israel nu calatorea mai departe drumul spre tara promisa, atunci Isrel nu avea fericita ocazie sa intalneasca pe Dumnezeu si maretia slavei Sale rezervata si descoperita la a doua sarbatoare, sarbatoarea Primelor Roade, sarbatoarea Rusalilor.Sarbatoarea Pastelor sa implinit cu multa putere prin venirea salvarii si izbavirii omenirii din jugul robiei in si prin persoana lui Isus Salvatorul lumii.Foarte multi oameni au fost vizitati de puterea acestei sarbatori, si Dumnezeu sa descoperit in persoana lui Isus ca Salvator, ca un Tata Indurator aducandule isbavire din lunga noapte petrecuta in robia Egiptului.Este foarte adevarat faptul ca cei mai multi dintre toti cei ce au participat si au experimentat personal puterea Pastelor, au ramas BLOCATI, au tabarat imediat dupa trecerea prin Marea Rosie, si nu vor sa calatoreasca in continuare drumul spre mostenirea fagaduintelor lui Dumnezeu.Ei au devenit confortabili in puterea si slava Pastelor, adica in puterea salvari si izbavirii din tara Egiptului si nu vor inca nici acum sa se indrepte spre tara Canaanului, spre urmatoarea mare sarbatoare si experienta cu Dumnezeu, sarbatoarea Rusalilor.

Sarbatoarea Pastelor se aseamana cu prima incapere din cortul lui Moise, curtea de afara, sarbatoarea Pastelor se mai aseamana cu cele trei stari din viata fireasca a omului si este starea de copil sau starea de a cere, ea se mai aseamana cu cele trei stari spirituale si este credinta se mai aseamana cu cele trei ceruri si este primul cer, se mai aseamana cu cele trei canditati de roada a bobului de grau si este prima canditate adica 30 %, se mai aseamana cu cele trei faze de lucru la o cladire si ea este prima faza adica temelia……Ori cine ramane in invatatura si puterea Pastelor si nu progreseaza mai departe, ramane departe de tara fagaduintelor, ramane in curtea de afara departe de puterea locului Sfant, departe de locul Preasfant.Ramane mereu in starea de copil departe de tinerete si starea de maturitate, ramane mereu in starea de a cere si este departe de starea de a cauta si a bate.Ramane inca la starea de credinta departe inca de nadejde si dragoste.Ramane inca la prima faza de lucru, la asezarea temeliei departe de pereti si acoperis….
Israel nu a ramas blocat la granita Egiptului, Israel parcurge drumul progresiv spre tara mostenirii, si ajunge sa sarbatoreasca a doua sarbatoare, sarbatoarea Rusalilor.In luna a treia dupa iesirea lor din tara Egiptului, copiii lui Israel au ajuns in ziua aceea in pustiul SINAI.Exodul 19:1

Daca prima sarbatoare, daca prima intalnire si prima experienta cu Dumnezeu a fost foarte mare si Israel a vazut slava bratului puternic a lui Dumnezeu prin eliberarea lor din robia Egiptului, si prin trecerea glorioasa a Marii Rosie ca pe uscat, in timp ce Egipteni si marea armata a lui Faraon a fost inghitita de apele Marii.Daca salvarea lor a fost unde Dumnezeu ia luat de mana ia eliberat, ia iertat si ia curatit de toata randuiala Egiptului, iar acum ajunsi aici in fata muntelui Sinai, Dumnezeu se descopera fata de ei intr-o slava si dimensiune a puterii Sale mult mai mare si mai aproape de ei

La aceasta a doua sarbatoare Dumnezeu este prezent si se descopera fata de Israel prin puterea Legi.O Lege noua, o Lege in care este descoperit caracterul, voia si planul lui Dumnezeu.Israel este chemat ca prin implinirea acestei Legi sa aiba o partasie apropiata cu Dumnezeu.Sarbatoarea Rusalilor se aseamana cu a doua incapere din cortul lui Moise numita Locul Sfant, ea se mai aseamana cu primele roade din cultura unui lan de grau, ea este starea de a cauta si a gasi, ea este starea de tinerete din viata unui om, ea este nadejdea, ea este rodul bobului de grau care aduce 60%…..Sarbatoarea Rusalilor era umbra bunurilor viitoare, unde la cincizeci de zile de la Sarbatoarea Pastelor, de la moartea lui Isus, Hristosul lui Dumnezeu se prezinta in mijlocul ucenicilor prin puterea Duhului Sfant.Daca pentru Israelul de atunci sarbatoarea Rusalilor insemna o partasie mai apropiata de Dumnezeu prin implinirea Legi si a randuielilor vorbite de Dumnezeu din mijlocul focului, pentru noul Israel sarbatoarea Rusalilor inseamna o noua experienta, o mai mare apropiere de Dumnezeu.O mai mare apropiere unde Hristos se aseaza permanent in inima omului prin puterea Duhului Sfant, si unde Dumnezeu scrie Legea dragostei Sale cu toata randuiala ei in inima si in mintea credinciosului.

Trebuie mentionat aici ca Israelul de atunci nu a ramas blocat nici la aceasta atat de glorioasa sarbatoare.

Ei au luat cu ei experienta Rusalilor si au continuat drumul lor mai departe spre tara promisa.Israel nu a fost RAPIT de la muntele Sinai, Israel de atunci nu a calatorit pe calea AIERULUI pana in tara Canaanului.Marea majoritate a celor ce prin harul mare a lui Dumnezeu au sarbatorit, au experimentat sarbatoarea Rusalilor, nu vor sa calatoreasca mai departe restul de drum spre fagaduintele lui Dumnezeu.Ei difileaza continu in jurul muntelui Sinai, multumiti de bogatiile Rusalilor si declara foarte degajati ca au ajuns la capat de drum si de aici urmeaza RAPIREA.Dumnezeu nu fara motiv a poruncit ca toata casa lui Israel sa participe si sa experimenteze personal puterea slava si bogatiile celor trei sarbatori.Experienta PERSONALA a celor trei sarbatori era SINGURUL DRUM care ducea in tara promisa. Sarbatoarea Pastelor si randuiala ei era intalnirea cu Dumnezeu unde prin Isus Mielul de jertfa omul este izbavit, este salvat si scos afara din Egiptul Morti.Planul si voia lui Dumnezeu nu era numai eliberarea si scoaterea afara a lui Israel din tata Egiptului.Planul lui Dumnezeu era ca acest popor odata scos afara din casa robiei, sa fie pregatit, sa fie invatat si apropiat de Dumnezeu prin Lege cu toate randuielile ei, sa creasca in cunostinta de Dumnezeu, sa devina maturi, destoinici si gata pentru a intra in tara fagaduintelor.

Daca o parte din popor ar fi ramas la granita Egiptului, ei nu aveau cum sa ajunga in tara Canaan.Ei erau oameni liberi, oameni salvati de jugul robiei, dar pentruca nu se intalnisera cu Dumnezeu la urmatoarea sarbatoare adica Rusalile ei erau oameni salvati dar goi in sufletul si inima lor.Tot asa este pentru oameni care prin indurarea lui Dumnezeu au ajuns la muntele Sinai, unde au fost binecuvantati cu o inoire si o umplere launtrica.Unde caracterul si legea dragostei lui Hristos a fost turnata in inimile lor, dar ei nu vor sa urmeze drumul mai departe spre a treia si ultima sarbatoare a sfarsitului de an: Sarbatoarea Corturilor.Oricine ramane blocat in invatatura Rusalilor, oricine nu merge mai departe condus si calauzit de marea putere a Rusalilor adica de puterea Duhului Sfant ramane in puterea Nadejdei dar inca departe de plinatatea Dragostei. Ramane in revelatia cerului al doilea, dar inca departe de plinatatea slavei celui de-al treilea cer.Ramane in puterea Locului Sfant dar inca departe de Locul Preasfant.Ramane in descoperirea lui Hristos din samanta lui Avraam dar inca departe de descoperirea Domnului din samanta lui David.Ramane in puterea tinereti dar inca neajuns la plinatatea omului matur.Ramane in cunostinta de a cauta si a gasi dar nu cunoaste puterea care deschide usile incuiate.Ramane in arvuna mostenirii(primele roade) dar nu experimenteaza plinatatea mostenirii.Ramane inca departe in cresterea lui, de plinatatea trupului lui Hristos.Ramane la faza a doua de constructie, la instalarea sau zidirea peretilor dar inca neajuns la ultima faza: asezarea acoperisului…….

Israel de atunci au experimentat puterea Pastelor, prin aceasta putere ei au calatorit pana la urmatoarea sarbatoare adica Rusalile.Dupa ce au experimentat si puterea acestei sarbatori, prin puterea Pastelor si a Rusalilor ei au calatorit mai departe spre a treia si cea mai mare sarbatoare: sarbatoarea Corturilor.Aceasta sarbatoare era cea mai mare sarbatoare pentru casa lui Israel.Ea era sarbatorita in luna a saptea, care era ultima luna din anul Indurarii, ea era randuita de Dumnezeu chiar la sfarsit de an.Daca sarbatoarea Pastelor reprezenta pentru Israel printer altele rodul bogat sau mai putin bogat al culturilor campului, atunci cand semanaturile campului erau in parga, ei adunau spice din primul rod, formand un snop.Acesta snop era adus la preot si preotul ridica snopul in prezenta celor ce l-au adus si cum arata snopul acesta asa de fapt arata toata recolta lor in acel an, Snopul era numai primul rod al culturilor lor, si el era o marturie vie despre cum arata recolta campului.Sarbatoarea Rusalilor cat priveste anul agricol era recoltarea semanaturilor si din primul rod al graului, adica din faina de grau aduceau prima data preotului doua paini ca un prim rod al graului pentru Domnul.Deci Rusalile erau primul rod al semanaturilor lor.Sarbatoarea Corturilor cat priveste anul agricol ea reprezinta adunarea tuturor roadelor.

Aici la aceasta sarbatoare se putea vedea RODUL INTREG, RODUL DEPLIN al anului. 

Sarbatoarea aceasta verbeste despre sfarsitul sau implinirea anului Indurarii lui Dumnezeu, ea vorbeste despre maturitate, despre mostenirea fagaduintelor lui Dumnezeu.Ea vorbeste despre plinatatea Dragostei lui Dumnezeu, ea vorbeste despre intrarea omului in Locul Preasfant, puterea celui de-al treilea cer unde este Tronul Imparatiei lui Dumnezeu.Ea vorbeste despre SFARSITUL calatoriei lui Israel si intrarea lui in tara promisa, unde tot ce era in parte, tot ce era temporar, tot ce era trecator, tot ce era doar o promisiune se sfarsesc in fata mostenirii fagaduintelor lui Dumnezeu.La aceasta Sarbatoare se prezinta si se descopere Domnul venind din samanta lui David. Despre dimensiunea spirituala a acestei sarbatori este scris:Pentru desavarsirea sfintilor, pentru zidirea trupului lui Hristos, pana vom ajunge la STAREA DE OM MARE, la inaltimea staturii PLINATATII LUI HRISTOS, sa crestem in toate privintele, pana sa ajungem la Cel ce este CAPUL HRISTOS Efeseni 4:11-15. Oameni ajunsi la sarbatoarea aceasta vorbesc despre puterile Imparatiei lui Dumnezeu, si aducerea la implinire a voii lui Dumnezeu pe intreg pamantul.

Aici omul care fusese izbavit, salvat prin puterea Pastelor, care apoi ajuns la sarbatoare Rusalilor a fost inoit si botezat cu darul Sfantului Duh, si care prin marea indurare a lui Dumnezeu a implinit porunca Sfanta si este present la cea dea treia sarbatoare, da aici si numai aici Dumnezeu prin Domnul Hristos Isus va declara venirea puterii Imparatiei cerurilor in suflet, duh si trup in toti si peste toti cei prezenti la aceasta mare intalnire si sarbatoare a sarbatorilor Aleluia! Este de trebuinta sa amintesc aici caci Sarbatoarea Corturilor nu a fost inca experimentata de Biserica Domnului.

Despre slava mare aratata si descoperita la aceasta Sarbatoare vorbeste apostolul Pavel unde zice :Si daca suntem copii, suntem si mostenitori, mostenitori ai lui Dumnezeu si impreuna mostenitori cu Hristos, daca suferim cu adevarat impreuna cu El, ca sa fim si proslaviti impreuna cu El.Eu socotesc ca suferintele din vremea de acum nu sunt vrednice sa fie puse alaturi cu SLAVA VIITOARE, care are sa fie descoperita fata de noi Romani8:17, 18. Tot apostolul Pavel marturiseste slava de nedescris a sarbatori acesteia dupa cum citim :Cunosc un om in Hristos, care acum paisprezece ani a fost rapit pana in AL TREILEA CER, si stiu ca omul acesta a fost rapit IN RAI si a auzit cuvinte CARE NU SE POT SPUNE si pe care nu-I este ingaduit unui om sa le rosteasca 2Corinteni 12:2-4. UNIREA IN HRISTOS este o lucrare progresiva, o lucrare misterioasa si greu de inteles pentru omul firesc..Multi oameni in necunostinta lor ar vrea dupa ce au fost eliberati si scosi afara din Egipt, sa zboare, sa fie rapiti direct in tara Canaan, fara sa mai cunoasca pe Domnul si sa experimenteze cresterea spirituala prin puterea celor doua sarbatori.
Dragi mei cititor, dragi frati Romani, oriunde va gasiti in vremea cand cititi acestea putine cuvinte, sunteti chemati prin porunca lui Dumnezeu sa locuiti in corturi, pana veti ajunge in tara promisa.Locuirea in corturi ne spune sa nu ne stabilim o locuinta de vreme indelungata, sa calatorim mereu din sarbatoare in sarbatoare, din slava in slava, din experienta in alta experienta, avand mereu privirile atintite spre Cetatea Promisa, Cetatea care are temelii tari, a carui mester si ziditor este Dumnezeu.Ingerul Domnului si puterea norului Sau sa va calauzeasca, inlaturand toate ingradirile a oricarei denominatii care a ramas BLOCATA in slava oricarei sarbatori si sa va poarte pe aripi de vultur pas dupa pas, clipa dupa clipa pana vom ajunge toti fata in fata cu mult dorita noastra patrie cereasca,  si atunci si acolo sa ne lasam putrati de Domnul si Imparatul nostru care ne va imparti la fiecare partea noastra de mostenire Aleluia! 

 

Other Writings in This Series:

Capitolul 1
Capitolul 2
Capitolul 3
Capitolul 4
Capitolul 5
Capitolul 6
Capitolul 7
Capitolul 8
Capitolul 9
Capitolul 10
Capitolul 11
Capitolul 12
Capitolul 13
Capitolul 14
Capitolul 15
Capitolul 16
Capitolul 17
Capitolul 18
Capitolul 19
Capitolul 20
Capitolul 21
Capitolul 22
Capitolul 23
Capitolul 24
Capitolul 25
Capitolul 26
Capitolul 27

 

wau