Capitolul 8
IN EL AVEM RASCUMPARAREA, prin sangele Lui, iertarea pacatelor, dupa
bogatiile harului Sau pe care l-a raspandit din belsug peste noi, prin
orice fel de intelepciune si de pricepere; caci a binevoit sa ne descopere
taina voii Sale, dupa planul pe care-l alcatuise in Sine insusi, ca sa-l
aduca la indeplinire la implinirea vremurilor, spre a-Si uni iarasi
intr-unul, in Hristos, toate lucrurile: cele din ceruri si cele de pe
pamant. In El am fost facuti si mostenitori, fiind randuiti mai dinainte,
dupa hotararea Aceluia care face toate dupa sfatul voii Sale, ca sa slujim
de lauda slavei Sale, noi, care mai dinainte am nadajduit in Hristos
(Efeseni1: 7-12). Cuvintele care formeaza si stapanesc declaratia facuta
de apostolul Pavel: “IN EL AVEM RASCUMPARAREA” in adevar sunt temelia
puternica, rezistenta pe care Dumnezeu a zidit intreaga lui lucrare cu
privire la fiinta umana. Cuvintele “IN EL” sunt lumina si calauza
calatorului in lungimea nopti, deasemenea sunt adevaratul si singurul
sunet al Evangheliei Imparatiei lui Dumnezeu pentru sufletul fiintei umane
care locuieste in lumea mortii dar care doreste adevarata viata. Cuvintele
“IN EL” defineste singurul loc unde Dumnezeu a asezat darul Sau pentru
intreaga omenire, deasemenea ele declara foarte clar ca bogatia darului, a
vietii daruita omenirii nu se afla asezata de Dumnezeu in nici unul din ei.
Rascumpararea omenirii din Egiptul pacatului si din robia mortii nu se
afla in nici un om, nu se afla in sufletul lor si nu se afla nici in
trupul lor, intelepciunea si voia lui Dumnezeu a stabilit numai un singur
loc, numai o singura persoana, numai unul singur OM in care, IN EL sau
INAUNTRUL Caruia sa aseze plinatatea vietii si a rascumpararii omenirii.
Este o parte importanta din prima predica a lui Satan amestecata cu
virusul minciunilor lui invatatura unde omul pacatos, mort si rob este
sfatuit, este incurajat sa caute si sa gaseasca rascumpararea si
mostenirea vietii inauntrul persoanei lui, inauntrul eului lui. Mesajeri,
predicatorii lui Satan sfatuiesc omul pacatos, mort si rob sa gaseasca
adevarul in sinea lui, prin adanca meditatie asupra lui insusi sa se
trezeasca, sa se lumineze de lumina eterna din sinea lui pentruca omul nu
este pacatos, nu este mort si nici rob, el este parte din viata eterna si
universala din care viata toate lucrurile, intregul univers face parte.
Adevarul dovedit si trait de toata omenirea unde omul a incalcat PORUNCA,
a pacatuit iar dupa legea lui Dumnezeu a murit si a devenit rob sub domnia
lui Satan sub stapanirea pacatului si sub puterea mortii nu este altceva,
spun ei, decat o misterioasa minciuna religioasa in care inca doarme
intreaga omenirea. Iata de unde izvoreste aceasta invatatura, iata ce
declara vechiul SARPE, vechiul TEOLOG, in prima lui predica sub umbra
pomului oprit: Sarpele era MAI SIRET decat toate fiarele campului pe care
le facuse Domnul Dumnezeu. El a zis femeii: "Oare a zis Dumnezeu cu
adevarat: "Sa nu mancati din toti pomii din
gradina"?"Femeia a raspuns sarpelui: "Putem sa mancam din
rodul tuturor pomilor din gradina. Dar despre rodul pomului din mijlocul
gradinii, Dumnezeu a zis: "Sa nu mancati din el si nici sa nu va
atingeti de el, CA SA NU MURITI." Atunci sarpele a zis femeii: "HOTARAT,
CA NU VETI MURI, dar Dumnezeu stie ca, in ziua cand veti manca din el, vi
se vor deschide ochii si veti fi ca Dumnezeu, cunoscand binele si raul."
Femeia a vazut ca pomul era bun de mancat si placut de privit si ca pomul
era de dorit ca sa deschida cuiva mintea. A luat deci din rodul lui si a
mancat; a dat si barbatului ei, care era langa ea, si barbatul a mancat si
el. Atunci li s-au deschis ochii la amandoi; au cunoscut ca erau goi, au
cusut laolalta frunze de smochin si si-au facut sorturi din ele (Geneza 3:
1-7). Legea pacatului si a mortii era puternica ca sa implineasca
deplin hotararea si decretul lui Dumnezeu: “Caci in ziua in care vei
manca din el, VEI MURI NEGRESIT”. Asa dar omul a fost ispitit de siretul
sarpe, odata aceptand ispita, adica mancand din rodul pomului, pacatul s-a
nascut iar moartea a cucerit treptat toata fiinta omului mai intai partea
launtrica si apoi partea de afara a omului. Siretul, vicleanul si
mincinosul sarpe a convins omul ca nu va muri, ca adica viata nu-I va fi
luata si moartea nu va stapani intreaga lui fiinta in vechea si repetata
lui predica unde zicea el: Atunci sarpele a zis femeii: HOTARAT CA NU VETI
MURI. Neascultarea omului, incalcarea porunci lui Dumnezeu, moartea,
izgonirea si indepartarea omului de partasia gradinii Edenului, caderea
omului sub stapanirea vrasmasilor lui si faptul ca nu se putea elibera el
singur nu a fost doar un vis inselator. Toata istoria omului din ziua
neascultarii lui in decursul tuturor veacurilor este dovada netagaduita ca
neascultarea omului si toate consecintele neascultari lui nu au fost doar
un vis inselator ce a fost o realitate traita de toti oamenii. Sentinta
legi lui Dumnezeu: “Caci in ziua in care vei manca din el, vei muri
negresit, pentruca plata pacatului este moartea” nu a fost doar un vis
inselator, a fost o realitate si este si astazi foarte evidenta in toti
oamenii care inca nu au venit fiecare personal la randul cetei lui, la
Isus Hristos Domnul Vietii, si INTRAND INAUNTRU IN EL sa acepte, sa
primeasca si sa traiasca realitatea rascumpararii asezata acolo de
Dumnezeu. Cuvantul AVEM deasemenea are insemnatate foarte mare mai
ales pentru faptul ca se refera la noi oamenii, noi AVEM. Cuvantul AVEM
este un document real inputernicit de legea dreptati care implica direct
numele sau persoana noastra. Este un document real pentruca continutul lui
a fost deja verificat, deci exista, a fost masurat, cantarit, valorificat
deci complect terminat gata pentru a fi folosit de catre persoana a carei
nume este inscris in document. Este un document inputernicit de legea
dreptati pentruca sa dovedit ca cel ce face oferta, cel ce da mostenirea,
sau cel ce da continutul real scris in document adica DADATORUL, nu a fost
fortat de PRIMITOR, nu a fost fortat de alte imprejurari in avantajul
primitorului, ceia ce urma sa fie dat nu sa facut fara cunostinta si voia
ce-a buna a dadatorului. Este deci un document legal pentruca dadatorul
este multumit este satisfacut daca primitorul acepta si implineste
personal conditiile cerute si scrise de el in document. Cuvantul “AVEM”
este legat si dependent de cuvintele puse inaintea lui: “IN EL”, ceia
ce avem, bogatiile harului, a darului lui Dumnezeu nu este inca in noi.
Cand Duhul de viata a plecat din om, a ramas omul doar un vas de pamant
gol, doar o umbra, doar chipul celui pamantesc lipsit si GOL de
impartasirea bogatiei vietii vesnice. El a raspuns: "Ti-am auzit
glasul in gradina; si mi-a fost frica, pentru ca eram GOL, si m-am ascuns."
Si Domnul Dumnezeu a zis: "Cine ti-a spus ca esti GOL? Nu cumva ai
mancat din pomul din care iti poruncisem sa nu mananci?" (Geneza3:
10,11). Deaceea, darul vietii vesnice este prin voia si hotararea lui
Dumnezeu pentru noi, pentru umplerea golului nostru dar toate acestea sunt
asezate, pastrate in forma lor originala IN EL, IN HRISTOS ISUS DOMNUL
VIETII. Omul acesta a fost facut din tarana pamantului si este
declarat si descris in Scripturi OMUL PAMANTESC, in momentul cand Dumnezeu
I-a suflat in nari SUFLARE DE VIATA, sau DUH DE VIATA, el, omul pamantesc
a devenit un SUFLET VIU. Sufletul acesta viu este conectat si
corespondeaza cu lumea Duhovniceasca numai prin suflarea de viata sau prin
Duhul Vietii venit din Dumnezeu. Odata ce Duhul de viata a fost ridicat de
peste omul devenit Suflet Viu, moartea a pus stapanire peste om prin
porunca lui Dumnezeu, iar potrivit cu cele declarate de apostol Sufletul
Viu a devenit progresiv Nenorocitul de Mine iar tarana pamantului a
devenit Trupul de Moarte. Nimic nu a ramas in om care sa-l ajute in
redobandirea vietii ridicata si plecata din fiinta lui, daca Dumnezeu nu
planifica rascumpararea omului si reantoarcerea lui din nou la VIATA, omul
ar fi ramas vesnic in starea lui nenorocita, in starea lui de moarte in
nemiloasa Locuinta a Mortilor. Apostolul continua scrierea lui aratand
fratilor din Roma importanta mare a rascumpararii, a izbavirii si
reantoarcerea omului din nou la Viata prin indurare, prin harul mare, prin
legea Duhului de Viata unde scrie el: Acum, dar, nu este nicio osandire
pentru cei ce sunt in Hristos Isus, care nu traiesc dupa indemnurile firii
pamantesti, ci dupa indemnurile Duhului. In adevar, LEGEA DUHULUI DE VIATA
IN HRISTOS ISUS M-A IZBAVIT DE LEGEA PACATULUI SI A MORTII. Caci - lucru
cu neputinta Legii, intrucat firea pamanteasca o facea fara putere -
Dumnezeu a osandit pacatul in firea pamanteasca, trimitand, din pricina
pacatului, pe insusi Fiul Sau intr-o fire asemanatoare cu a pacatului,
pentru ca porunca Legii sa fie implinita in noi, care traim nu dupa
indemnurile firii pamantesti, ci dupa indemnurile Duhului (Romani 8: 1-4).
Inca de la inceput, potrivit cu planul voii Sale Dumnezeu a sadit
in gradina Edenului pomul Vietii asezat in mijlocul gradinii si pomul
cunostintei binelui si raului. In nemarginita lui intelepciune Dumnezeu
hotarase sa aduca la indeplinire planul voii Sale prin puterea si valoarea
asezata tot de El in rodul celor doi pomi. Daca omul dintai Adam a fost
facut din tarana pamantului tot din PAMANT au rasarit toti pomii din
gradina Edenului inclusiv si raul de apa care dupa ce uda gradina se
impartea in patru diferite rauri. Omul facut din pamant a fost luat si
asezat de Dumnezeu in gradina Edenului, ca s-o lucreze si s-o pazeasca,
asa dar omul inca nu gustase din rodul pomilor si nici din raul de apa din
misterioasa gradina a planului voii lui Dumnezeu. Numai prin participare,
numai prin alimentare, numai prin aceptare, prin convingere si experienta
personala, numai prin a manca din rodul acelor pomi omul era afectat de
legea mortii si de legea vietii. Numai mancand din rodul pomului
cunostintei binelui si raului era omul LOVIT cu moartea, numai mancand din
rodul pomului Vietii putea omul sa PRIMEASCA viata vesnica. Este adevarat
ca moartea nu asteapta sa fie primita, ea vine ca o pedeapsa in urma
pacatului infaptuit, unde nu este pacat nu este nici moarte, moartea este
fara mila, ea nu iubeste pe nimeni, puterea mortii afecteaza, loveste omul
potrivit cu pacatul infaptuit de om. Moarte mare pentru pacatul mare,
pentru mult pacat si pedeapsa adica moartea trebuia sa fie multa, cred ca
adevarul acesta este prezentat de Isus unde zice: “Robul acela, care a
stiut voia stapanului sau, si nu s-a pregatit deloc si n-a lucrat dupa
voia lui, va fi batut cu MULTE lovituri. Dar cine n-a stiut-o, si a facut
lucruri vrednice de lovituri, va fi batut cu PUTINE lovituri. Cui i s-a
dat mult, i se va cere mult; si cui i s-a incredintat mult, i se va cere
mai mult” (Luca12: 47,48). Daca pacatul s-a inmultit, acolo harul s-a
inmultit mai mult ca sa stapaneasca in om ridicand si alungand pacatul
mult. Daca pentru pacatul inmultit trebuia sa fie ridicat si alungat de un
har inmultit si mai mult, tot asa pentru ridicarea si alungarea pacatelor
intregi omenirii, MIELUL LUI DUMNEZEU a suferit o moarte mare numita de
apostol: “MOARTE DE CRUCE” unde zice Scriptura: La infatisare a fost
gasit ca un om, S-a smerit si S-a facut ascultator pana la moarte, si inca
MOARTE DE CRUCE (Filipeni 2: 8). Iata ca omul incalcand porunca,
adica infaptuind pacatul a murit continuand sa moara, dar omul nu numai ca
moartea progresiv l-a indepartat de viata, prin pacat omul a devenit ROB,
SLAV sub domnia lui Satan, sub stapanirea pacatului si sub robia si
puterea mortii. Deci omul mort si rob avea nevoie de CINEVA care sa
biruiasca mai intai vrajmasi lui: Domnia lui Satan, stapanirea pacatului,
robia si puterea mortii, iar apoi sa aduca afara omul mort din Egiptul
robiei. Chiar daca acel CINEVA, chiar daca SALVATORUL biruieste vrajmasi
omului mort, chiar daca Salvatorul il scoate afara din lumea robiei lui,
omul era tot UN OM MORT. Asa dar omul mort avea nevoie de restabilirea
vietii, potrivit Legi lui Dumnezeu omul mort nu avea dreptul sa primeasca
viata in starea lui vinovata, asa ca inainte de primirea vietii CINEVA,
Salvatorul trebuia sa ispaseasca vina omului, sa-I ierte pacatul
neascultarii platind un pret corespunzator, pretul rascumpararii cum
declara scriitorul unde zice: Si, dupa Lege, aproape totul este curatat cu
sange; SI FARA VARSARE DE SANGE NU ESTE IERTARE. Dar, deoarece chipurile
lucrurilor care sunt in ceruri au trebuit curatate in felul acesta,
trebuia ca insesi lucrurile ceresti sa fie curatate cu jertfe mai bune
decat acestea. Caci Hristos n-a intrat intr-un locas de inchinare facut de
mana omeneasca, dupa chipul adevaratului locas de inchinare, ci a intrat
chiar in cer, ca sa Se infatiseze acum, pentru noi, inaintea lui Dumnezeu.
Si nu ca sa Se aduca de mai multe ori jertfa pe Sine insusi, ca marele
preot care intra in fiecare an in Locul Preasfant cu un sange care nu este
al lui; fiindca atunci ar fi trebuit sa patimeasca de mai multe ori de la
intemeierea lumii; pe cand acum, la sfarsitul veacurilor, S-a aratat o
singura data, CA SA STEARGA PACATUL PRIN JERTFA SA (Evrei 9: 22-26). Pe
voi, care erati morti in greselile voastre si in firea voastra pamanteasca
netaiata imprejur, Dumnezeu V-A ADUS LA VIATA impreuna cu El, DUPA CE NE-A
IERTAT TOATE GRESELILE (Col.2:13). Omul vinovat, omul cazut in
neascultare nu avea voie sa manance din pomul vietii, mai intai vina lui
trebuia ispasita, pacatul lui ridicat si indepartat, curatit, spalat si
readus din nou intr-o stare de ascultare ne spune Scriptura unde zice:
Ferice de cei ce isi SPALA HAINELE, CA SA AIBA DREPT LA POMUL VIETII si sa
intre pe porti in cetate! (Apocalipsa 22: 14) Drumul spre pomul vietii
ducea mai intai pe la heruvimii care invarteau sabia invapaiata potrivit
cu hotararea lui Dumnezeu descrisa in cartea Geneza unde este scris:
Domnul Dumnezeu a zis: "Iata ca omul a ajuns ca unul din Noi,
cunoscand binele si raul. Sa-l impiedicam, dar, acum ca nu cumva sa-si
intinda mana, sa ia si din pomul vietii, sa manance din el si sa traiasca
in veci." De aceea Domnul Dumnezeu l-a izgonit din gradina Edenului,
ca sa lucreze pamantul din care fusese luat. Astfel a izgonit El pe Adam;
si la rasaritul gradinii Edenului a pus niste heruvimi, care sa
invarteasca o sabie invapaiata, ca sa pazeasca drumul care duce la pomul
vietii (Geneza 3: 22-24). Rascumpararea lui Israel din robia Egiptului a
fost facuta potrivit cu planul voii si a hotararii lui Dumnezeu si a
inceput cu declaratia lui Dumnezeu despre FIUL Sau, despre INTAIUL lui
nascut care deci era parte din familia Lui, si despre POPORUL Sau
proprietate personala. Rascumpararea lui Israel a continuat prin judecata
si nimicirea puterii lui Faraon, a continuat cu izbavirea de sub puterea
mortii prin sangele MIELULUI aplicat pe stalpi usii de la intrarea in
locuinta personala, platirea pretului corespunzator. Cuprindea apoi toata
randuiala primei sarbatori din primul an si din prima luna a eliberari lor,
sarbatoarea Pastelor, progresiv a continuat prin botezul lui Israel in
marea Rosie si intalnirea, reantoarcerea lor din nou la Domnul acolo la
muntele Domnului, muntele Horeb. Cuvantul RASCUMPARARE din Noul Testament
deasemenea cuprinde si se formeaza deplin prin actiunea si rodul unor
cuvinte care chiar daca nu apeleaza direct la pretul rascumpararii, pretul
corespunzator, totusi la randul lor toate contribuie si sunt o parte
foarte importanta in mareata lucrare a rascumpararii omului, Adam fiul lui
Dumnezeu, propietatea Sa. Semnificatia unor cuvinte folosite in procesul
progresiv al rascumpararii omului este bogata si participa la descoperirea
intelepciunii, a voii si a dragostei lui Dumnezeu in desfasurarea planului
rascumpararii. Sa amintim doar cateva cuvinte din tezaurul rascumpararii:
IN EL adica in Isus Hristos fiul lui Dumnezeu avem APROPIEREA, IERTAREA,
SPALAREA, IMPACAREA, ELIBERAREA, VIATA, INOIREA, UNIREA si MOSTENIREA.
Este important sa analizam pe scurt semnificatia cuvintelor „PRET DE
RASCUMPARARE” si „RASCUMPARARE”. Aceasta ne aduce la analizarea
cuvântului pret de rascumparare, care în Noul Testament are o
semnificatie foarte limitata si foarte precisa. El apare numai de doua ori.
O data când Însusi Domnul nostru descrie lucrarea pe care o facea El, si
o data în descrierea apostolului a acelei lucrari complecte in care sunt
inclusi toti oamenii. Cuvântul grecesc folosit de catre Domnul nostru
este LUTRON-ANTI care înseamna „un pret de compensare sau un pret care
sa corespunda”. Astfel Domnul nostru a spus: „Fiul Omului ... a venit
... sa-Si dea viata ca pret de rascumparare [lutron-anti — un pret care
sa corespunda] pentru multi” (Marcu 10:45). Apostolul Pavel foloseste
aceleasi cuvinte, dar le combina diferit, ANTI-LUTRON, ceea ce înseamna
„un pret corespunzator”, spunând: „Omul Hristos Isus, care S-a dat
pe Sine Însusi ca pret de rascumparare [anti-lutron — pret
corespunzator] pentru toti; faptul acesta trebuia adeverit la vremea
cuvenita”. (1 Tim. 2:6.). Acelasi gând este cu prisosinta exprimat în
multe alte scripturi, care vorbesc despre lucrarea Domnului nostru ca o
lucrare de rascumparare, cumparare etc. Sa dam dar atentie deosebita
cuvântului „pret de rascumparare”, anti-lutron, pentru ca acesta
prezinta ideea în forma cea mai pura si cea mai corecta. Cuvintele
„a rascumpara”, „rascumparat”, „rascumparator” si „rascumparare”,
în timp ce contin ideea unui pret platit, contin si ideea de punere în
libertate sau de eliberare a celor pentru care a fost sau urma sa fie
platit pretul. Deci, aceste doua cuvinte în limba engleza si în original
sunt uneori folosite în legatura cu sacrificiul sau cu darea unui pret de
rascumparare, iar alteori sunt folosite cu referire la punerea în
libertate a celor rascumparati, la eliberarea lor. Pentru ca cititorul sa
poata avea acest lucru clar în mintea sa, sa citam aici toate cuvintele
grecesti traduse prin „a rascumpara”, „rascumparat” si „rascumparare”,
si dupa fiecare sa dam definitia data de catre învatatul lexicograf prof.
Young în Concordanta Analitica a sa, dupa cum urmeaza: Cuvântul „a
rascumpara” este uneori folosit ca traducere a cuvântului grecesc
AGORAZO. Acest cuvânt este definit de catre profesorul Young cu sensul de
„a procura din piata”. Înca mai literal, acesta ar însemna a cumpara
în piata deschisa; pentru ca radacina cuvântului, agora, înseamna piata,
si asa este folosit în mod repetat în Scripturi: Mat. 20:3; Marcu 12:38;
Luca 7:32; Fapt. 16:19. Toate locurile în care cuvântul agorazo este
tradus „rascumparat” în Noul Testament sunt urmatoarele: „Ai fost
înjunghiat si ai rascumparat pentru Dumnezeu cu sângele Tau oameni.”
Apoc. 5:9. „Si nimeni nu putea sa învete cântarea, afara de cei o suta
patruzeci si patru de mii care fusesera rascumparati de pe pamânt.”
Apoc. 14:3. „Au fost rascumparati dintre oameni, ca cel dintâi rod
pentru Dumnezeu si pentru Miel.” Apoc. 14:4. În fiecare din aceste
cazuri ideea este aceea de cumparare publica; si toate celelalte utilizari
ale acestui cuvânt agorazo, peste tot în Noul Testament, sprijina în
mod clar o semnificatie comerciala. Cuvântul apare în Noul Testament în
total de treizeci si una de ori. În cele trei exemple de mai sus este
redat prin rascumparat, în treisprezece cazuri prin cumparat, în
cincisprezece cazuri prin a cumpara. Un alt cuvânt, EXAGORAZO, tradus „a
rascumpara”, „rascumparat” si „rascumparare”, este înrudit cu
cel de mai sus si este format din acesta prin adaugarea unui prefix, ex
— care înseamna din. Profesorul Young da acestui cuvânt definitia „a
procura din piata”. Înca mai literal, a cumpara public si a lua în
stapânire. Singurele utilizari ale acestui cuvânt în Noul Testament
sunt dupa cum urmeaza: „Hristos ne-a rascumparat din blestemul legii,
facânduSe blestem pentru noi” (Gal. 3:13). „Dumnezeu a trimis pe Fiul
Sau, nascut din femeie, nascut sub lege, ca sa rascumpere pe cei de sub
lege [legamânt] ca sa capatam înfierea” (Gal. 4:4, 5). „Luati seama
deci cu amanuntime cum umblati, nu ca niste neîntelepti, ci ca niste
întelepti, rascumparând timpul caci zilele sunt rele” (Efes. 5:15, 16;
Colos. 4:5). Un alt cuvânt grecesc este de asemenea tradus „rascumparat”
— si anume LUTROO. Profesorul Young defineste lutroo „a dezlega printr-un
pret” — adica a elibera prin platirea unui pret. Baza sau radacina
acestui cuvânt este lutron, care, asa cum am observat mai sus în
legatura cu anti, folosit ca prefix sau ca sufix, înseamna un pret
corespunzator. Acest cuvânt, lutroo, apare de trei ori în Noul
Testament, dupa cum urmeaza: „Noi nadajduiam ca El este Acela care va
rascumpara pe Israel” (Luca 24:21). „Mântuitorul nostru Isus Hristos
... S-a dat pe Sine Însusi pentru noi ca sa ne rascumpere din orice
faradelege” (Tit 2:13, 14). „Caci stiti ca nu cu lucruri pieritoare,
cu argint sau cu aur ati fost rascumparati din felul desert de vietuire pe
care l-ati mostenit de la parintii vostri, ci cu sângele scump al lui
Hristos, Mielul fara cusur si fara pata” (1 Pet. 1:18, 19). Un alt
cuvânt grecesc tradus „rascumparare” este LUTROSIS. Profesorul Young
îl defineste „dezlegare” — literal, punere în libertate, eliberare.
Acest cuvânt nu contine ideea platirii unui pret, si deci n-ar fi trebuit
tradus prin cuvântul nostru rascumparare, ci mai degraba prin cuvântul
„eliberare”. Acesta apare de doua ori: „A venit si ea în acelasi
ceas, lauda pe Dumnezeu si vorbea despre Isus [pruncul] tuturor celor ce
asteptau rascumpararea [eliberarea] în Ierusalim” (Luca 2:38). „Dar
Hristos a venit ca Mare Preot ... si a intrat, odata pentru totdeauna, în
Locul Preasfânt nu cu sânge de tapi si de vitei, ci cu însusi sângele
Sau dupa ce a dobândit o rascumparare [eliberare] vesnica” (Evr. 9:11,
12). Un alt cuvânt grecesc tradus „rascumparat” în Noul Testament
este POIEOLUTROSIN. Profesorul Young îl defineste „a face dezlegare”,
adica a pune în libertate, a elibera. Acesta apare numai o data. „Binecuvântat
sa fie Domnul, Dumnezeul lui Israel, pentru ca a cercetat si a rascumparat
pe poporul Sau [literal, a înfaptuit rascumpararea pentru poporul Sau]”
(Luca 1:68).. Acest cuvânt n-ar fi trebuit tradus „rascumparat”, ci
mai degraba eliberat, ca o paza pentru cititor împotriva confuziei de
gândire. Un alt cuvânt grecesc impropriu tradus „rascumparare” este
APOLUTROSIS. Acesta nu contine nici o idee referitoare la un pret de
cumparare, ci înseamna pur si simplu eliberare, punere în libertate.
Profesorul Young îl defineste „dezlegare”. Cuvântul apare de zece
ori si numai o data este tradus cum se cuvine, „eliberare”. Sa
observam urmatoarele: (1) „Sa va uitati în sus si sa va ridicati
capetele, pentru ca rascumpararea [eliberarea] voastra se apropie” (Luca
21:28). (2) „Fiind îndreptatiti fara plata, prin harul Sau, prin
rascumpararea (eliberarea) care este în Hristos Isus” (Rom. 3:24). (3)
„Dar si noi [Biserica credincioasa] ... suspinam în noi, asteptând
înfierea, adica rascumpararea [eliberarea] trupului nostru.” (Rom.
8:23). (4) „Hristos Isus, care ne-a fost facut întelepciune de la
Dumnezeu, dreptate, sfintire si rascumparare [eliberare]” (1 Cor. 1:30).
(5) „Pe care ni L-a dat în Cel Preaiubit. În El avem rascumpararea [eliberarea]
prin sângele Lui, iertarea pacatelor dupa bogatiile harului Sau” (Efes.
1:6, 7). (6) „Care este o arvuna a mostenirii noastre, pentru
rascumpararea [eliberarea] stapânirii dobândite” (Efes. 1:14). (7) „În
care avem rascumpararea [eliberarea], iertarea pacatelor” (Colos. 1:14).
(8) „Sa nu întristati pe Duhul Sfânt al lui Dumnezeu, prin care ati
fost pecetluiti pentru ziua rascumpararii [eliberarii]” (Efes. 4:30).
(9) „Si tocmai de aceea este El Mijlocitorul unui legamânt nou, pentru
ca prin moartea Lui pentru rascumpararea [eliberarea] din abaterile
faptuite sub legamântul dintâi [anterior], cei care sunt chemati sa
capete fagaduinta mostenirii vesnice” (Evr. 9:15). (10) „Unii ... n-au
vrut sa primeasca eliberarea si au fost torturati” (Evr. 11:35). Acesta
este unul din cazurile în care traducatorii au tradus corect acest
cuvânt: probabil ca ei au încercat sa-l traduca „rascumparare” si au
constatat ca ar fi ciudat sa spuna „n-au vrut sa primeasca rascumpararea”,
si atunci l-au tradus corect — „eliberare”. Rascumpararea
omului este o actiune progresiva si s-a desfasurat potrivit cu voia si
planul lui Dumnezeu facut in Sinea Lui inainte de facerea omului. Asa dar
rascumpararea omului din Egiptul robiei a inceput cu ELIBERAREA lui de sub
domnia lui Satan, de sub stapanirea pacatului si in urma de sub puterea si
robia mortii. Conform planului lui Dumnezeu rascumpararea omului trebuia
executata tot de un OM asemenea omului Adam inainte de caderea lui in
pacatul neascultarii: “Caci daca moartea a venit prin OM, tot prin OM a
venit si invierea mortilor” (1Corinteni 15: 21). Asa dar inainte de
eliberarea omului de sub puterea vrajmasilor lui trebuia pregatirea,
formarea, nasterea unui Rascumparator din samanta femeii. Rascumparatorul
trebuia sa fie unul din familia lui Adam, un frate, o ruda apropiata
omului care urma sa fie rascumparat, Rascumparatorul trebuia sa
restabileasca in om viata pierduta, viata fata de care omul a murit in
ziua neascultarii, Duhul de viata sau viata aceea pe care Dumnezeu o
suflase in narile omului facut din tarana pamantului. Sa privim cu
atentie cateva declaratii despre pregatirea, nasterea, trimiterea si
misiunea rascumparatorului: “Caci Cel ce sfinteste si cei ce sunt
sfintiti SUNT DINTR-UNUL. De aceea, Lui nu-I este rusine sa-i numeasca
"FRATI" cand zice: "Voi vesti Numele Tau FRATILOR MEI; Iti
voi canta lauda in mijlocul adunarii." Si iarasi: "Imi voi pune
increderea in El." Si in alt loc: "Iata-Ma, Eu si COPIII pe care
Mi i-a dat Dumnezeu!" Astfel, dar, deoarece COPIII sunt partasi
sangelui si carnii, TOT ASA SI EL INSUSI A FOST DEOPOTRIVA PARTAS LA ELE,
pentru ca, prin moarte, sa nimiceasca pe cel ce are puterea mortii, adica
pe diavolul, si sa izbaveasca pe toti aceia care, prin frica mortii, erau
supusi robiei toata viata lor. Caci negresit, nu in ajutorul ingerilor
vine El, ci in ajutorul semintei lui Avraam. Prin urmare, A TREBUIT SA SE
ASEMENE FRATILOR SAI in toate lucrurile, ca sa poata fi, in ce priveste
legaturile cu Dumnezeu, un Mare Preot milos si vrednic de incredere, ca sa
faca ispasire pentru pacatele norodului” (Evrei 2: 11-17). Caci este cu
neputinta ca sangele taurilor si al tapilor sa stearga pacatele. De aceea,
cand intra in lume, El zice: "Tu n-ai voit nici jertfa, nici prinos;
ci MI-AI PREGATIT UN TRUP; n-ai primit nici arderi de tot, nici jertfe
pentru pacat. Atunci am zis: "Iata-Ma (in sulul cartii este scris
despre Mine), vin sa fac voia Ta, Dumnezeule!"(Evrei 10: 4-7). La
inceput era Cuvantul, si Cuvantul era cu Dumnezeu, si Cuvantul era
Dumnezeu. El era la inceput cu Dumnezeu. Toate lucrurile au fost facute
prin El; si nimic din ce a fost facut, n-a fost facut fara El. IN EL ERA
VIATA, si viata era lumina oamenilor. SI CUVANTUL S-A FACUT TRUP si a
locuit printre noi, plin de har si de adevar. Si noi am privit slava Lui,
o slava intocmai ca slava Singurului nascut din Tatal (Ioan 1: 1-4,14).
Acum, dar, nu este nicio osandire pentru cei ce sunt in Hristos Isus, care
nu traiesc dupa indemnurile firii pamantesti, ci dupa indemnurile Duhului.
In adevar, legea Duhului de viata in Hristos Isus m-a izbavit de legea
pacatului si a mortii. Caci - lucru cu neputinta Legii, intrucat firea
pamanteasca o facea fara putere - Dumnezeu a osandit pacatul in firea
pamanteasca, TRIMITAND, DIN PRICINA PACATULUI, PE INSUSI FIUL SAU INTR-O
FIRE ASEMANATOARE CU A PACATULUI, pentru ca porunca Legii sa fie implinita
in noi, care traim nu dupa indemnurile firii pamantesti, ci dupa
indemnurile Duhului. In adevar, cei ce traiesc dupa indemnurile firii
pamantesti umbla dupa lucrurile firii pamantesti; pe cand cei ce traiesc
dupa indemnurile Duhului umbla dupa lucrurile Duhului. Si umblarea dupa
lucrurile firii pamantesti este moarte, pe cand umblarea dupa lucrurile
Duhului este viata si pace. Fiindca umblarea dupa lucrurile firii
pamantesti este vrajmasie impotriva lui Dumnezeu, caci ea nu se supune
Legii lui Dumnezeu si nici nu poate sa se supuna. Deci cei ce sunt
pamantesti nu pot sa placa lui Dumnezeu. Voi insa nu mai sunteti
pamantesti, ci duhovnicesti, daca Duhul lui Dumnezeu locuieste in adevar
in voi. Daca n-are cineva Duhul lui Hristos, nu este al Lui. Si daca
Hristos este in voi, trupul vostru, da, este supus mortii, din pricina
pacatului; dar duhul vostru este viu, din pricina neprihanirii. Si daca
Duhul Celui ce a inviat pe Isus dintre cei morti locuieste in voi, Cel ce
a inviat pe Hristos Isus din morti va invia si trupurile voastre muritoare,
din pricina Duhului Sau, care locuieste in voi (Romani 8: 1-11).Omul a
devenit rob sub puterea vrajmasilor lui prin legea lui Dumnezeu, prin
legea pacatului si a mortii, deci robia lui era o urmare, o pedeapsa
pentru pacatul neascultarii lui. Vrajmasii omului au inceput sa
stapaneasca peste om tot potrivit legi lui Dumnezeu, legi pacatului si a
mortii, si chiar ordinea in care au cucerit omul a fost potrivit cu legea
si randuiala asezata de Dumnezeu. Primul vrajmas care a actionat asupra
omului a fost Sarpele cel vechi, Ispititorul, Predicatorul mincinos (DOMNIA
LUI SATAN), al doilea vrajmas care a luat in stapanire omul biruit deja de
ispita lui Satan a fost Pacatul (STAPANIREA PACATULUI), iar al treilea sau
cel din urma, ultimul vrajmas care a lovit omul devenit pacatos a fost
Moartea (PUTEREA MORTII). Ferice de cel ce RABDA ispita. Caci, dupa ce a
fost gasit bun, va primi CUNUNA VIETII pe care a fagaduit-o Dumnezeu celor
ce-L iubesc. Nimeni, cand este ispitit, sa nu zica: "Sunt ispitit de
Dumnezeu." Caci Dumnezeu nu poate fi ispitit ca sa faca rau, si El
insusi nu ispiteste pe nimeni. Ci fiecare este ispitit, cand este atras de
pofta lui insusi si momit. Apoi pofta, cand a zamislit, da nastere
pacatului; si pacatul, odata faptuit, aduce moartea (Iacov 1: 12-15). In
urma, va veni sfarsitul, cand El va da Imparatia in mainile lui Dumnezeu
Tatal, dupa ce va fi nimicit orice DOMNIE, orice STAPANIRE si orice PUTERE.
Caci trebuie ca El sa imparateasca pana va pune pe toti vrajmasii sub
picioarele Sale. VRAJMASUL CEL DIN URMA, care va fi nimicit, va fi MOARTEA
(1Corinteni 15: 24-26). Omul mort si sub robia vrajmasilor lui nu avea
nici macar un mic effect pentru eliberarea lui si nici pentru timpul sau
durata robiei lui. Dumnezeu in indurarea lui a hotarat timpul, lungimea
robiei si proiectul eliberarii omului, judecata vrajmasilor unde zice
Scriptura: “La apusul soarelui, un somn adanc a cazut peste Avram; si
iata ca l-a apucat o groaza si un mare intuneric. Si Domnul a zis lui
Avram: "Sa stii hotarat ca samanta ta va fi straina intr-o tara care
nu va fi a ei; acolo va fi ROBITA si o vor apasa greu, TIMP DE PATRU SUTE
DE ANI. Dar pe neamul caruia ii va fi roaba, il voi JUDECA Eu: si pe urma
va iesi de-acolo cu mari bogatii” (Geneza 15: 12-14). Rascumpararea lui
Israel din robia Egiptului sa facut intr-un mod progresiv, dupa nasterea,
pregatirea si formarea lui Moise in timpul celor PATRUZECI de ani,
Dumnezeu trimite pe Moise sa elibereze pe Israel mai intai de sub puterea
lui Faraon prin bratul Sau intins si prin mari JUDECATI. Dupa PATRU vremi
de robie Dumnezeu in indurarea Lui a trimis pe Mielul, Rascumparatorul, pe
Fiul Sau Isus Hristos nascut prin femeie pentru rascumpararea omului
creatura mainilor Sale, rascumpararea a inceput mai intai prin eliberarea
omului de sub DOMNIA lui Satan, de sub STAPANIREA Pacatului si in final de
sub robia si PUTEREA Mortii. Isus cunostea aceasta ordine a rascumpararii
unde eliberarea omului trebuia sa inceapa tot in ordinea in care a fost
biruit si cucerit, deci trebuia sa inceapa mai intai cu JUDECATA
Stapanitorului, cu LEGAREA celui tare, cu ARUNCAREA AFARA a Stapanitorului,
ARUNCAREA lui JOS, ARUNCAREA lui din CER jos pe PAMANT, NIMICIREA celui ce
are puterea mortii pentru ca IMPARATIA LUMII sa se reantoarca din nou in
mainile Domnului si ale lui Hristos Isus Domnul vietii.Adevar curat gasim
in marturia Scripturilor a caror glas nu poate fi acoperit si a caror
declaratie este facuta inca din veacurile trecute dar a fost dovedita si
implinita in persoana lui Isus in prezenta poporului lui Israel si in
prezenta martorilor Lui, iar acum se implineste din belsug in fiinta
noastra: In ce priveste judecata: fiindca STAPANITORUL LUMII ACESTEIA ESTE
JUDECAT. (Ioan.16:11). Daca Satana scoate afara pe Satana, este dezbinat;
deci cum poate dainui IMPARATIA LUI? Si daca Eu scot afara dracii cu
ajutorul lui Beelzebul, fiii vostri cu cine-i scot? De aceea ei vor fi
judecatorii vostri. Dar, daca Eu scot afara dracii cu Duhul lui Dumnezeu,
atunci IMPARATIA LUI DUMNEZEU a venit peste voi. Sau, cum poate cineva sa
intre in casa celui tare si sa-i jefuiasca gospodaria, DACA N-A LEGAT MAI
INTAI PE CEL TARE? Numai atunci ii va jefui casa (Matei 12: 26-29). Acum
are loc judecata lumii acesteia, ACUM STAPANITORUL LUMII ACESTEIA VA FI
ARUNCAT AFARA. Si dupa ce voi fi inaltat de pe pamant, voi atrage la Mine
pe toti oamenii."(Ioan12: 31,32). Si in cer s-a facut un razboi.
Mihail si ingerii lui s-au luptat cu balaurul. Si balaurul cu ingerii lui
s-au luptat si ei, dar n-au putut birui; si LOCUL LOR NU LI S-A MAI GASIT
IN CER. Si balaurul cel mare, sarpele cel vechi, numit diavolul si Satana,
acela care insala intreaga lume, A FOST ARUNCAT PE PAMANT; si impreuna cu
el au fost aruncati si ingerii lui. Si am auzit in cer un glas tare, care
zicea: "Acum a venit mantuirea, puterea si imparatia Dumnezeului
nostru si stapanirea Hristosului Lui; pentru ca parasul fratilor nostri,
care zi si noaptea ii para inaintea Dumnezeului nostru, A FOST ARUNCAT JOS
(Apocalipsa 12: 7-10). Astfel, dar, deoarece copiii sunt partasi sangelui
si carnii, tot asa si El insusi a fost deopotriva partas la ele, pentru
ca, prin moarte, SA NIMICEASCA pe cel ce are puterea mortii, adica pe
DIAVOLUL, SI SA IZBAVEASCA pe toti aceia care, prin frica mortii, erau
supusi robiei toata viata lor (Evrei 2: 14,15). Ingerul al saptelea a
sunat din trambita. Si in cer s-au auzit glasuri puternice, care ziceau:
"IMPARATIA LUMII A TRECUT IN MAINILE DOMNULUI NOSTRU SI ALE
HRISTOSULUI SAU. Si El va imparati in vecii vecilor." (Apoc.11:15).
Vrajmasul urmator care tinea omul rob sub stapanirea lui era PACATUL. Omul
nu a fost creat pentru pacat, destinul lui nu era sa ramana vesnic un rob
al pacatului. Omul creat din tarana pamantului este lucrarea intima a lui
Dumnezeu, prin om Dumnezeu cel nevazut urma sa se arate, sa se descopere
sa se lase vazut in intreg universul fizic, prin om Dumnezeu urma sa se
multiplice pe sine insusi, sa umple deplin tot universul cu chipul si
asemanarea Sa. Potrivit cu planul voii Sale Dumnezeu a dat omului PUTERE
sa manance din orice pom din gradina Edenului dupa placerea, dupa alegerea
si dorinta lui. Satan sarpele cel vechi, sarpele cel siret a convins
partea femeiasca a omului indemnandul sa se foloseasca de PUTEREA primita,
puterea de-a alege dupa placere, dupa ceia ce se vede, dupa gust, dupa
felul cum arata, astfel usa minti omului a fost deschisa si vicleanul,
nedoritul musafir a intrat in om prin inselaciunea pacatului. Asa dar
pacatul este lucrarea intima a diavolului, pacatul este destinul lui,
pacatul este deci puterea diavolului, este rodul deplin al sireteniei lui,
Fiul lui Dumnezeu S-a aratat sa nimiceasca si lucrarea intima a puterii
diavolului dupa cum gasim scris: Cine pacatuieste este de la diavolul,
caci diavolul pacatuieste de la inceput. Fiul lui Dumnezeu S-a aratat ca
SA NIMICEASCA lucrarile diavolului (1Ioan.3:8). Daca pacatul este
gospodaria de baza, puterea vicleniei CELUI TARE este evident ca Fiul lui
Dumnezeu dupa ce a legat si nimicit mai intai pe diavolul apoi intra in
casa lui si jefuieste, nimiceste toata gospodaria lui cum declara Isus:
“Sau, cum poate cineva sa intre in casa celui tare si sa-i jefuiasca
gospodaria, DACA N-A LEGAT MAI INTAI PE CEL TARE? Numai atunci ii va jefui
casa”. Eliberarea omului de sub stapanirea pacatului este istoria
suferintei, este esenta dragostei lui Dumnezeu asezata in trupul omenesc
si in viata Fiului Sau si a Rascumparatorului nostru Isus Hristos. Pacatul
sau incalcarea poruncilor lui Dumnezeu este vina noastra, este istoria
neascultarii noastre, este povoara grea, este volumul faptelor noastre a
intregi omeniri, faptele tuturor veacurilor facute impotriva lui Dumnezeu
Creatorul nostru, fapte facute in cunostinta sau in necunostinta de
poruncile lui Dumnezeu Tatal nostru. Istoria eliberarii noastre de sub
stapanirea pacatului trebuie cunoscuta de toti oamenii, ea este pretul
nespus de mare al vietii Mielului lui Dumnezeu, ea ne vorbeste, ne
dovedeste nemasurata dragoste a lui Dumnezeu, ne arata CAT DE MULT A IUBIT
DUMNEZEU LUMEA OMENEASCA: Fiindca ATAT DE MULT a iubit Dumnezeu lumea, CA
A DAT pe singurul Lui Fiu, pentru ca oricine crede in El sa nu piara, ci
sa aiba viata vesnica (Ioan 3: 16). A doua zi, Ioan a vazut pe Isus venind
la el si a zis: "Iata Mielul lui Dumnezeu care RIDICA PACATUL LUMII!
(Ioan.1:29). Caci, atunci cand ERATI ROBI AI PACATULUI, erati slobozi fata
de neprihanire. Si ce roade aduceati atunci? Roade de care acum va este
rusine: pentru ca SFARSITUL acestor lucruri ESTE MOARTEA. Dar acum, odata
ce ATI FOST IZBAVITI DE PACAT si v-ati facut robi ai lui Dumnezeu, aveti
ca rod sfintirea, iar ca sfarsit viata vesnica. Fiindca plata pacatului
este moartea, dar darul fara plata al lui Dumnezeu este viata vesnica in
Isus Hristos, Domnul nostru (Romani 6: 20-23). El, care este oglindirea
slavei Lui si intiparirea Fiintei Lui si care tine toate lucrurile cu
cuvantul puterii Lui, A FACUT CURATIREA PACATELOR si a sezut la dreapta
Maririi in locurile preainalte (Evr.1:3). Fiindca atunci ar fi trebuit sa
patimeasca de mai multe ori de la intemeierea lumii; pe cand acum, la
sfarsitul veacurilor, S-a aratat o singura data, ca SA STEARGA PACATUL
prin jertfa Sa. (Evr.9:26). EL ESTE JERTFA DE ISPASIRE PENTRU PACATELE
NOASTRE; si nu numai pentru ale noastre, ci pentru ALE INTREGII LUMI
(1Ioan.2:2). Si stiti ca EL S-A ARATAT CA SA IA PACATELE; si in El nu este
pacat (1Ioan.3:5). Cine pacatuieste este de la diavolul, caci diavolul
pacatuieste de la inceput. Fiul lui Dumnezeu S-a aratat ca SA NIMICEASCA
lucrarile diavolului (1Ioan.3:8). Si din partea lui Isus Hristos, Martorul
credincios, Cel intai nascut din morti, Domnul imparatilor pamantului! A
Lui, care ne iubeste, care NE-A SPALAT DE PACATELE NOASTRE cu sangele Sau
(Apoc.1:5). A sters zapisul cu poruncile lui, care statea impotriva
noastra si ne era potrivnic, si l-a nimicit, pironindu-l pe cruce. A
DEZBRACAT DOMNIILE SI STAPANIRILE si le-a facut de ocara inaintea lumii,
dupa ce A IESIT BIRUITOR asupra lor prin cruce (Coloseni 2: 14,15). Pentru
ca, dupa cum PACATUL A STAPANIT dand moartea, tot asa si HARUL SA
STAPANEASCA dand neprihanirea, ca sa dea viata vesnica, prin Isus Hristos,
Domnul nostru (Romani 5: 21). Strategia, randuiala, ordinea planul
systematic pentru eliberarea omului este rodul bogat al intelepciunii, al
gandurilor si al voii Creatorului, al Regelui oricarui univers. Urmatorul
vrajmas numit in Scripturii si ULTIMUL vrajmas care tinea omul in robie si
pe care deasemenea l-a nimicit Domnul Vietii Isus Hristos a fost MOARTEA
sau PUTEREA MORTII. Moartea a venit peste om lovind omul ca o plata pentru
neascultarea lui, ea a venit peste omul vinovat trimisa de legea lui
Dumnezeu, de legea pacatului si a mortii. Umblarea omului in ascultarea de
poruncile lui Dumnezeu duce la viata prin legea Duhului de viata, umblarea
omului in neascultare de poruncile lui Dumnezeu duce la moarte potrivit
legi pacatului si a mortii. Asa dar plata ascultarii este Viata iar plata
neascultarii este moarte, dupa cum ascultarea omului nu duce la moarte,
tot asa neascultarea omului nu poate duce la viata. Potrivit legi lui
Dumnezeu moartea a lovit omul neascultator sau omul pacatos intr-un mod
legal, iar omul afectat, judecat prin aceasta lege nu mai avea nici un
drept, nici o cale, nici o putere personala pentru eliberarea lui de sub
robia si puterea mortii cum zice psalmistul: “Este vreun om care sa
poata trai si sa nu vada MOARTEA, care sa poata sa-si scape sufletul din
Locuinta mortilor? - (Oprire)” (Ps.89:48). Omul neascultator era
deci sortit robiei mortii pentru totdeauna, el avea nevoie de CINEVA, avea
nevoie de o alta persoana care sa-l izbaveasca tot legal dupa legea lui
Dumnezeu, dupa legea Duhului de viata unde zice Scriptura: In adevar,
LEGEA DUHULUI DE VIATA IN HRISTOS ISUS M-A IZBAVIT DE LEGEA PACATULUI SI A
MORTII. (Rom.8:2). Da, Tu mi-ai izbavit sufletul de la Moarte, ochii, din
lacrimi, si picioarele, de cadere. (Ps.116:8). Sa invie, dar, MORTII TAI!
Sa se scoale trupurile mele moarte! - Treziti-va si sariti de bucurie, cei
ce locuiti in tarana! Caci roua Ta este o roua datatoare de viata, si
pamantul va scoate iarasi afara pe cei morti. (Isa.26:19). Ii voi
rascumpara din mana Locuintei mortilor, Ii VOI IZBAVI DE LA MOARTE. MOARTE,
unde iti este ciuma? Locuinta a mortilor, unde iti este nimicirea? Cainta
este ascunsa de privirile Mele!" (Osea.13:14). De aceea, dupa cum
printr-un singur om a intrat pacatul in lume, si prin pacat a intrat
moartea, si astfel MOARTEA A TRECUT ASUPRA TUTUROR OAMENILOR, din pricina
ca toti au pacatuit… (Rom.5:12). El ne-a mantuit si ne-a dat o chemare
sfanta, nu pentru faptele noastre, ci dupa hotararea Lui si dupa harul
care ne-a fost dat in Hristos Isus, inainte de vesnicii, dar care a fost
descoperit acum prin aratarea Mantuitorului nostru Hristos Isus, CARE A
NIMICIT MOARTEA si a adus la lumina viata si neputrezirea, prin Evanghelie
(2Timotei 1: 9,10). Vrajmasul cel din urma, care va fi nimicit, va fi
MOARTEA. (1Cor.15:26). Cand trupul acesta, supus putrezirii, se va imbraca
in neputrezire, si trupul acesta MURITOR se va imbraca in nemurire, atunci
se va implini cuvantul care este scris: "MOARTEA a fost inghitita de
biruinta. (1Cor.15:54). Chiar in cortul acesta deci gemem apasati; nu ca
dorim sa fim dezbracati de trupul acesta, ci sa fim imbracati cu trupul
celalalt peste acesta, pentru ca ce este MURITOR in noi sa fie inghitit de
viata. (2Cor.5:4). El va sterge orice lacrima din ochii lor. Si MOARTEA nu
va mai fi. Nu va mai fi nici tanguire, nici tipat, nici durere, pentru ca
LUCRURILE DINTAI AU TRECUT" (Apoc.21:4). A sters zapisul cu poruncile
lui, care statea impotriva noastra si ne era potrivnic, si l-a nimicit,
pironindu-l pe cruce. A DEZBRACAT DOMNIILE SI STAPANIRILE si le-a facut de
ocara inaintea lumii, dupa ce A IESIT BIRUITOR asupra lor prin cruce (Coloseni
2: 14,15). Domnul ostirilor pregateste tuturor popoarelor, pe muntele
acesta, un ospat de bucate gustoase, un ospat de vinuri vechi, de bucate
miezoase, pline de maduva, de vinuri vechi si limpezite. Si, pe muntele
acesta, inlatura marama care acopera toate popoarele si invelitoarea care
infasoara toate neamurile; NIMICESTE MOARTEA PE VECIE: Domnul Dumnezeu
sterge lacrimile de pe toate fetele si indeparteaza de pe tot pamantul
ocara poporului Sau; da, Domnul a vorbit (Isaia 25: 6-8).Chiar daca
cuvantul rascumparare (APOLUTROSIS-eliberare) din textul de baza al
acestui subiect (Efeseni 1: 7) nu se refera direct la pretul rascumpararii,
totusi el este o parte foarte importanta din procesul, din planul de
rascumpararea a omului planuit si desenat de Inteleptul Arhitect inca
inainte de facerea omului. Deci cuvantul rascumpararea din textul amintit
tradus literar inseamna ELIBERARE, si face referinta la eliberarea omului
de sub jugul greu al vrajmasilor lui: 1-De sub domnia lui Satan, 2-De sub
stapanirea Pacatului, 3-De sub robia si puterea Mortii. Potrivit Planului
Veacurilor eliberarea omului de sub puterea vrajmasilor lui trebuia facut
tot in modul si in ordinea in care fusese omul cucerit si biruit de
vrajmasi lui. Viata asezata de Dumnezeu in om a devenit conditionata de
ascultarea sau neascultarea de porunca lui Dumnezeu. Satan, vicleanul
Sarpe a venit sa viziteze omul numai dupa ce Dumnezeu daduse omului
porunca cu privire la pomul cunostintei binelui si raului. Satan a ispitit
partea femeiasca a omului, iar aceasta a deschis usa mintii primind in ea
samanta otravita a siretului PREDICATOR referitoare la Dumnezeu si porunca
Lui. Prin aceptarea ispitei Ispititorului PACATUL sa nascut, pacat
inseamna neascultare sau incalcarea porunci lui Dumnezeu, momita, ametita,
provocata, incurajata si lasanduse cucerita de ispita, femeia a dat
nastere primului pacat, prima neascultare. Potrivit legi lui Dumnezeu data
omului referitoare la incalcarea porunci, omul vinovat trebuia acum sa
moara sau sa piarda VIATA primita din Dumnezeu. Acum moartea a venit peste
om in urma pacatului ca o plata, ca o pedeapsa pentru neascultare, pentru
incalcarea porunci, pentru infaptuirea pacatului. Satan, Ispititorul a
fost primul pentruca Scriptura prezinta pe Satan in pozitia lui de
capetenie, Sarpele era MAI SIRET decat toate fiarele campului, Satan este
initiatorul pacatului prin puterea minciunilor nascute si fabricate de el.
Pacatul se naste numai acolo si atunci cand omul acepta, deschide usa
mintii si primeste in el samanta sau neghina semanata de Satan. Odata ce
pacatul sa nascut in fiinta omului moartea are dreptul legal sa lege omul
cu legaturile robiei ei. Omul este campul de lucru a lui Satan deci unde
omul nu poate fi biruit de ispita, acolo pacatul nu se poate naste, iar
unde nu este pacat acolo nu este nici moarte, deaceea eliberarea omului
pacatos trebuia sa inceapa cu biruinta asupra lui Satan, biruinta asupra
pacatului si biruinta asupra mortii. Unul din cei 24 de batrani a cunoscut
acest adevar nemuritor deaceea I-a zis lui Ioan in ostrovul Patmos: Si am
vazut un inger puternic, care striga cu glas tare: "CINE ESTE VREDNIC
sa deschida cartea si sa-i rupa pecetile?" Si nu se gasea nimeni,
nici in cer, nici pe pamant, nici sub pamant, care sa poata deschide
cartea, nici sa se uite in ea. Si am plans mult pentru ca NIMENI NU FUSESE
GASIT VREDNIC sa deschida cartea si sa se uite in ea. Si unul din batrani
mi-a zis: "Nu plange; iata ca Leul din semintia lui Iuda, Radacina
lui David, A BIRUIT ca sa deschida cartea si cele sapte peceti ale ei (Apocalipsa
5: 2-5). Biruinta lui Isus Fiul lui Dumnezeu asupra oricarei domnii,
stapaniri si puteri a fost indeplinita dupa voia lui Dumnezeu prin puterea
crucii lui Isus dupa cum am amintit mai sus: A DEZBRACAT DOMNIILE SI
STAPANIRILE si le-a facut de ocara inaintea lumii, dupa ce A IESIT
BIRUITOR ASUPRA LOR PRIN CRUCE, despre care biruinta prin voia lui
Dumnezeu vom continua in capitolul urmator. Cu multa stima si respect
David Ilea
|
Other
Writings in This Series:
|