Capitolul 7
IN EL AVEM RASCUMPARAREA, prin
sangele Lui, iertarea pacatelor, dupa bogatiile harului Sau pe care l-a
raspandit din belsug peste noi, prin orice fel de intelepciune si de
pricepere; caci a binevoit sa ne descopere taina voii Sale, dupa planul pe
care-l alcatuise in Sine insusi, ca sa-l aduca la indeplinire la
implinirea vremurilor, spre a-Si uni iarasi intr-unul, in Hristos, toate
lucrurile: cele din ceruri si cele de pe pamant. In El am fost facuti si
mostenitori, fiind randuiti mai dinainte, dupa hotararea Aceluia care face
toate dupa sfatul voii Sale, ca sa slujim de lauda slavei Sale, noi, care
mai dinainte am nadajduit in Hristos (Efeseni1: 7-12).
Luminat si calauzit de Duhul Adevarului, de Duhul lui Hristos dupa
descoperirea facuta lui prin Duhul, apostolul Pavel scrie fratilor din
Efes despre taina sau secretul intelepciunii si a puterii voii lui
Dumnezeu cuvantata prin Cuvantul guri Lui scrisa apoi si adanc ascunsa in
declaratia puternica a Scripturilor, in glasul inca nestins al celor trei
martori: Cartea Legi, Cartea Prorocilor si Cartea Psalmilor. Cu toate ca
apostolul Pavel inainte de intalnirea cu Isus memorase in timpul scoli
petrecut la picioarele rabinului Gamaliel intr-o mare masura cele trei
carti amintite mai sus, totusi mintea lui era inca inchisa, avea
Scripturile in minte si in mainile lui si nu le intelegea, era nepriceput
si zabavnic cu inima cand era vorba sa inteleaga si sa creada glasul si
marturia prorocilor. El ca si oricare altul om firesc si nenascut din nou
avea nevoie de Unul priceput, de Unul care sa-I grabeasca schimbarea inimi
si sa o umple de credinta in Fiul lui Dumnezeu, de Unul care putea sa-I
deschida mintea si apoi sa-I TALCUIASCA in TOATE SCRIPTURILE, ce era cu
privire la Isus Hristos Fiul lui Dumnezeu. Dupa multi ani petrecuti in
robia Babilonului oameni casei lui Iuda aveau nevoie de un carturar
luminat de Duhul Sfant al lui Dumnezeu care sa le citeasca Legea lui
Dumnezeu, sa-I ajute sa inteleaga rostul celor scrise si sa le TALCUIASCA
cuvintele Legi: Cand a venit luna a saptea, copiii lui Israel erau in
cetatile lor. Atunci tot poporul s-a strans ca un singur om pe locul
deschis dinaintea portii apelor. Au zis CARTURARULUI Ezra sa se duca sa ia
cartea Legii lui Moise data de Domnul lui Israel. Si PREOTUL Ezra a adus
Legea inaintea adunarii, alcatuita din barbati si femei si din toti cei ce
erau in stare s-o inteleaga. Era intaia zi a lunii a saptea. Iosua, Bani,
Serebia, Iamin, Acub, Sabetai, Hodia, Maaseia, Chelita, Azaria, Iozabad,
Hanan, Pelaia si levitii LAMUREAU poporului Legea, si fiecare statea la
locul lui. Ei citeau deslusit in cartea Legii lui Dumnezeu SI-I ARATAU
INTELESUL, ca sa-i faca SA INTELEAGA CE CITISERA. Si tot poporul s-a dus
sa manance si sa bea. Si au trimis cate o parte si altora, si s-au
inveselit mult. CACI INTELESESERA CUVINTELE CARE LI SE TALCUISERA. A doua
zi, capii de familie din tot poporul, preotii si levitii s-au strans la
carturarul Ezra ca sa auda TALCUIREA cuvintelor Legii (Neemia8:
1,2,7,8,12,13). Omul firesc, omul pamantesc nu are putere indeajuns,
mintea lui este limitata, el nu poate patrunde in tezaurul lucrurilor
ceresti si a intelepciunii Duhului lui Dumnezeu. Omul pamantesc stapaneste
in lumea lui pamanteasca prin cele cinci caracteristici care I-au fost
daruite, dar aceste puteri pamantesti insotesc si calauzesc omul pamantesc
numai pana la granita lumii nevazute, pana la granita sferei duhovnicesti,
a Duhului lui Dumnezeu. Pentru intrarea omului pamantesc in lumea cereasca
potrivit Suveranului Rege omul pamantesc are nevoie de o fiinta din lumea
cereasca care sa-l desbrace de starea si puterile lui pamantesti si apoi
sa-l imbrace in starea si imbracamintea puterilor ceresti si a Duhului lui
Dumnezeu. Numai moartea si invierea lui Isus produce in om moartea omului
vechi si invierea lui intr-o stare cereasca prin care omul are deplin
acces la lucrurile tainice ale Imparatiei Cerurilor. Acest adevar este
foarte evident si in conversatia rabinului Isus cu unii din ucenici Lui
care erau in starea lor pamanteasca, inca nenascuti din nou, unii care
inca nu primisera fagaduinta Tatalui si nici TALCUIREA DUHULUI dar care
frecventasera scoala lui Isus in jur de trei ani, unde iata ce gasim scris:
Atunci Isus le-a zis: "O, nepriceputilor si zabavnici cu inima, cand
este vorba sa credeti TOT ce au spus prorocii! Nu TREBUIA sa sufere
Hristosul aceste lucruri si sa intre in slava Sa?" Si a inceput de la
Moise si de la toti prorocii SI LE-A TALCUIT, in toate Scripturile, ce era
cu privire la El. Apoi le-a zis: "Iata ce va spuneam cand inca eram
cu voi, ca TREBUIE SA SE IMPLINEASCA TOT CE ESTE SCRIS
DESPRE MINE IN LEGEA LUI MOISE, IN PROROCI SI IN PSALMI." Atunci LE-A
DESCHIS MINTEA, ca sa inteleaga Scripturile. Si le-a zis: "ASA ESTE
SCRIS SI ASA TREBUIA SA PATIMEASCA Hristos si SA INVIE A TREIA ZI dintre
cei morti. SI SA SE PROPOVADUIASCA, IN NUMELE LUI, POCAINTA SI IERTAREA
PACATELOR, INCEPAND DIN IERUSALIM. Voi sunteti MARTORI ai acestor lucruri.
(Luca24: 25-27,44-48).
Iata ca
Legea, Proroci si Psalmi si chiar istoria poporului lui Israel au fost si
sunt martorii intelepciunii, a gandurilor, a hotararilor si a voii
planului lui Dumnezeu desenat si deplin finalizat in Duhul minti Sale
inainte de orice inceput. Acesti martori au declarat si continua sa
declare istoria intregului univers scrisa de Duhul Sfant al lui Dumnezeu
in ei insasi inainte de rodul bogat al implinirii ei profetice. Isus
prezinta ucenicilor acest mare adevar unde zicea El: TREBUIE SA SE
IMPLINEASCA tot ce au declarat martori acestia in veacurile trecute,
implinirea aceasta trebuia sa se formeze intocmai cu cele scrise in
veacurile trecute, intocmai cu declaratiile martorilor planului lui
Dumnezeu. Iar acum in vremea aceasta El formeaza ALTI MARTORI, oameni care
au auzit, care au vazut, care au pipait cu minile lor, oameni a caror
minte a fost deschisa, oameni care au primit TALCUIREA Duhului, oameni
nascuti din nou, oameni imbracati in starea puterilor ceresti, oameni care
au inteles si care apoi au declarat puternic in scrierile lor in Noul
Testament perfecta IMPLINIRE si continuarea implinirii tuturor celor
scrise in tezaurul Vechiului Testament. Martori acestia sunt MARTORII LUI,
martorii Noului Testament, ei marturisec IMPLINIREA celor prevestite de
martorii Vechiului Testament cu privire la Isus Hristosul sau Unsul lui
Dumnezeu.
Martorii
lui Isus calauziti, luminati si progresiv alimentati de Duhul lui Hristos
declara implinirea perfecta a cuvintelor lui Dumnezeu misterios asezate in
volumul celor trei martori: Lege, Proroci si Psalmi. Martorii lui Isus,
martori care au vazut, care au auzit, care au pipait, martori intimi,
ucenici si partasi ai vieti lui Isus cum marturiseste si apostolul Ioan in
scrierea lui unde zice: Ce era de la inceput, CE AM AUZIT, CE AM VAZUT CU
OCHI NOSTRI, CE AM PRIVIT SI CE AM PIPAIT CU MAINILE NOASTRE, cu privire
la Cuvantul vietii - pentru ca viata a fost aratata, si NOI AM VAZUT-O SI
MARTURISIM DESPRE EA si va vestim viata vesnica, viata care era la Tatal
si care ne-a fost aratata - deci CE AM VAZUT SI AM AUZIT, ACEEA VA VESTIM
SI VOUA, ca si voi sa aveti partasie cu noi. Si partasia noastra este cu
Tatal si cu Fiul Sau, Isus Hristos. Si va scriem aceste lucruri pentru ca
bucuria voastra sa fie deplina. Vestea, pe care am auzit-o de la El si pe
care v-o propovaduim, este ca Dumnezeu e lumina, si in El nu este
intuneric (1Ioan1: 1-5). Adevarul troneaza, adevarul nu este impletit cu
minciuna, numai adevar curat este in declaratiile lor:
Dumnezeu a inviat pe acest Isus, si noi toti suntem MARTORI ai Lui
(Fapt.2:32).
Ati omorat pe Domnul vietii, pe care Dumnezeu L-a inviat din morti; noi
suntem MARTORI ai Lui. (Fapt.3:15).
Noi suntem MARTORI ai acestor lucruri, ca si Duhul Sfant pe care L-a dat
Dumnezeu celor ce asculta de El." (Fapt.5:32).
Noi suntem MARTORI a tot ce a facut El in tara iudeilor si in Ierusalim.
Ei L-au omorat, atarnandu-L pe lemn. Dar Dumnezeu L-a inviat a treia zi si
a ingaduit sa Se arate, nu la tot norodul, ci noua, MARTORILOR ALESI mai
dinainte de Dumnezeu, noua, CARE AM MANCAT SI AM BAUT IMPREUNA CU EL dupa
ce a inviat din morti. ISUS NE-A PORUNCIT SA PROPOVADUIM NORODULUI SI SA
MARTURISIM ca El a fost randuit de Dumnezeu Judecatorul celor vii si al
celor morti. Toti prorocii MARTURISESC despre El ca oricine CREDE in El
capata, prin Numele Lui, iertarea pacatelor."(Fapt.10: 39-43). El S-a
aratat, timp de mai multe zile, celor ce se suisera cu El din Galileea la
Ierusalim si care acum sunt MARTORII Lui inaintea norodului. (Fapt.13:31).
Ci voi veti primi o putere, cand Se va cobori Duhul Sfant peste voi, si-Mi
veti fi MARTORI in Ierusalim, in toata Iudeea, in Samaria si pana la
marginile pamantului." (Fapt.1:8)
Iata cateva declaratii despre implinirea, tinta si rostul celor scrise
in Lege, in Proroci si in Psalmi, despre bogatia intelepciunii, despre
nefragmentata unitate, despre glasul adevarului si perfecta partasie intre
Vechiul si Noul Testament. Tot ce a fost scris in veacurile Vechiului
Legamant prin porunca si randuiala lui Dumnezeu nu a fost scris numai
pentru multimea celor ce au trait acelea vremi inainte de venirea lui Isus,
dar a fost scris si pentru multimea celor ce au trait si traiesc dupa
venirea lui Isus Hristos potrivit cu declaratia martorilor lui Isus unde
gasim scris: SI TOT CE A FOST SCRIS MAI INAINTE a fost scris pentru
invatatura noastra, pentru ca, prin rabdarea si prin mangaierea pe care o
dau Scripturile, sa avem nadejde. (Rom.15:4).
Fratilor, nu vreau sa nu stiti ca parintii nostri TOTI au fost sub nor,
TOTI au trecut prin mare, TOTI au fost botezati in nor si in mare, pentru
Moise; TOTI au mancat aceeasi mancare duhovniceasca si TOTI au baut
aceeasi bautura duhovniceasca, pentru ca beau dintr-o stanca duhovniceasca
ce venea dupa ei; si stanca era Hristos. Totusi CEI MAI MULTI dintre ei
n-au fost placuti lui Dumnezeu, caci au pierit in pustiu.
SI ACESTE LUCRURI S-AU INTAMPLAT CA SA NE SLUJEASCA NOUA DREPT
PILDE, pentru ca SA NU POFTIM DUPA LUCRURI RELE, cum au poftit ei. SA NU
FITI INCHINATORI LA IDOLI, ca unii dintre ei, dupa cum este scris: "Poporul
a sezut sa manance si sa bea; si s-au sculat sa joace."SA NU CURVIM,
cum au facut unii din ei, asa ca intr-o singura zi au cazut douazeci si
trei de mii. SA NU ISPITIM PE DOMNUL, cum L-au ispitit unii din ei, care
au pierit prin serpi. SA NU CARTITI, cum au cartit unii din ei, care au
fost nimiciti de nimicitorul. Aceste lucruri li s-au intamplat CA SA NE
SLUJEASCA DREPT PILDE SI AU FOST SCRISE PENTRU INVATATURA NOASTRA, peste
care au venit sfarsiturile veacurilor. Astfel, dar, cine crede ca sta in
picioare sa ia seama sa nu cada.(1Corinteni10: 1-12). Cine a calcat Legea
lui Moise este omorat fara mila, pe marturia a doi sau trei martori. CU
CAT MAI ASPRA PESEAPSA credeti ca va lua cel ce va calca in picioare pe
Fiul lui Dumnezeu, va pangari sangele legamantului, cu care a fost sfintit,
si va batjocori pe Duhul harului? Caci stim cine este Cel ce a zis:
"A Mea este razbunarea, Eu voi rasplati!", si in alta parte:
"Domnul va judeca pe poporul Sau."(Evrei10:28-30). Cat despre
Moise, el a fost "credincios in toata casa lui Dumnezeu" ca
sluga, ca SA MARTURISEASCA despre lucrurile care aveau sa fie VESTITE MAI
TARZIU (Evrei3:5). Ce era de la inceput, CE AM AUZIT, CE AM VAZUT CU OCHI
NOSTRI, CE AM PRIVIT SI CE AM PIPAIT CU MAINILE NOASTRE, cu privire la
Cuvantul vietii - pentru ca viata a fost aratata, si NOI AM VAZUT-O SI
MARTURISIM DESPRE EA si va vestim viata vesnica, viata care era la Tatal
si care ne-a fost aratata - deci CE AM VAZUT SI AM AUZIT, ACEEA VA VESTIM
SI VOUA, ca si voi sa aveti partasie cu noi. Si partasia noastra este cu
Tatal si cu Fiul Sau, Isus Hristos. Si va scriem aceste lucruri pentru ca
bucuria voastra sa fie deplina. Vestea, pe care am auzit-o de la El si pe
care v-o propovaduim, este ca Dumnezeu e lumina, si in El nu este
intuneric.(1Ioan1: 1-5). In adevar, v-am facut cunoscut puterea si venirea
Domnului nostru Isus Hristos, nu intemeindu-ne pe niste basme mestesugit
alcatuite, ci ca unii care AM VAZUT NOI INSINE CU OCHII NOSTRI marirea Lui.
Caci El a primit de la Dumnezeu Tatal cinste si slava, atunci cand, din
slava minunata, s-a auzit deasupra Lui un glas care zicea: "Acesta
este Fiul Meu preaiubit in care Imi gasesc placerea."Si noi insine AM
AUZIT acest glas venind din cer, CAND ERAM CU EL pe muntele cel sfant. Si
avem CUVANTUL PROROCIEI facut si mai tare; la care bine faceti ca luati
aminte, ca la o lumina care straluceste intr-un loc intunecos, pana se va
crapa de ziua si va rasari luceafarul de dimineata in inimile voastre.
Fiindca mai intai de toate, sa stiti ca nicio prorocie din
Scriptura nu se talcuieste singura. Caci nicio prorocie n-a fost adusa
prin voia omului; ci oamenii au vorbit de la Dumnezeu, manati de Duhul
Sfant. (2Pet.1: 16-21). Toti prorocii MARTURISESC despre El ca oricine
crede in El capata, prin Numele Lui, iertarea pacatelor." (Fapt.10:43).
V-am invatat inainte de toate, asa cum am primit si eu: ca Hristos a murit
pentru pacatele noastre, DUPA SCRIPTURI; ca
a fost ingropat, si a inviat a treia zi, DUPA SCRIPTURI; (1Cor.15:
3,4). In toate zilele am fost la voi si invatam pe oameni in Templu,
si nu M-ati prins. Dar toate aceste lucruri s-au intamplat CA SA SE
IMPLINEASCA Scripturile." (Marc.14:49).
Astfel S-A IMPLINIT Scriptura care zice: "A fost pus in numarul celor
faradelege." (Marc.15:28). Isus a luat cu Sine pe cei doisprezece si le-a zis: "Iata
ca ne suim la Ierusalim, si TOT CE A FOST SCRIS PRIN PROROCI despre Fiul
omului SE VA IMPLINI. (Luc.18:31). Caci va spun ca TREBUIE SA SE IMPLINEASCA cu Mine aceste
cuvinte scrise: "El a fost pus in numarul celor faradelege." Si
lucrurile privitoare la Mine SUNT GATA SA SE IMPLINEASCA." (Luc.22:37).
Isus a gasit un magarus si a incalecat pe el, DUPA CUM ESTE SCRIS: "Nu
te teme, fiica Sionului; iata ca Imparatul tau vine calare pe manzul unei
magarite."Ucenicii Lui N-AU INTELES acestea lucruri de la inceput,
DAR, DUPA CE A FOST PROSLAVIT ISUS, SI-AU ADUS AMINTE ca acestea lucruri
ERAU SCRISE despre El si ca ei le IMPLINISERA cu privire la El. (Ioan12:14-16).
Dar acum s-a aratat o neprihanire pe care o da Dumnezeu, fara lege
- despre ea MARTURISESC Legea si Prorocii - (Rom.3:21)
Toti prorocii MARTURISESC despre El ca oricine crede in El capata, prin
Numele Lui, iertarea pacatelor."(Fapt.10: 43).
Prin voia lui Dumnezeu
intr-o masura foarte marginita am scris in capitolul #6 despre faptul
istoric si propfetic in mareata opera a rascumpararii prezentata in
declaratiile celor trei martori: Lege, Proroci si Psalmi. Atat Isus cat si
ucenicii Lui adica Martorii Lui considera mai intai Cuvantul lui Dumnezeu
vorbit si scris cu mult timp in urma, in volumul cartilor Vechiului
Testament, iar apoi intr-o deplina armonie cu acel Cuvant in lumina
Duhului Sfant se alinieaza in adevarul planului lui Dumnezeu declarand si
dovedind perfecta IMPLINIRE acum in vremea lui Isus Hristos, a celor
scrise, a fagaduintelor, a lucrarilor vestite de Dumnezeu inca de la
inceputul zidirii. Daca cuvantul rascumpararea ne spune ca ceia ce urma sa
fie rascumparat mai intai apartinuse rascumparatorului, datorita unor
imprejurari propietatea rascumparatorului a fost pentru un anumit timp
instrainata, indepartata sau chiar in posesia altui stapan, rascumpararea
deci implica si arata ca mai intai propietatea era in posesia originalului
propietar, continua sa arate motive si imprejurari de instrainare,
deasemenea conditia si starea prezenta in ziua rascumparari cat si
identificarea prezentului stapan, se ia in considerare pretul
corespunzator si toate demersurile necesare pentru REANTOARCEREA
propietati din nou la originalul propietar. Apostolul Pavel calauzit de
Duhul mentioneaza ca rascumpararea noastra care este in Isus Hristos
depaseste mult standardele omenesti, rascumpararea noastra a facut-o
Dumnezeu in Isus Hristos potrivit cu nemarginita Sa intelepciune pentru
aratarea indurarii in puterea sau DUPA BOGATIILE HARULUI SAU.
In vremea prezenta, in
zilele anului 2015 cuvantul, procedura si insemnatatea rascumpararii in
termini omenesti este foarte putin cunoscuta, foarte rar folosita in
tranzactii si pe piata comertului din vremea aceasta. Rascumpararea
prezentata in cartile Vechiului Legamant si chiar in istoria poporului lui
Israel este foarte putin studiata, foarte putin cunoscuta si rare ori este
prezentata insotita de adevar in denominatiile Crestinismului vremi de azi.
Fara indoiala avem nevoie de lumina si calauza Duhului Sfant in intelesul
real a celor scrise si in prezentarea rascumpararii omului propietatea lui
Dumnezeu dupa standardul legilor ceresti, DUPA BOGATIILE HARULUI SAU. Este
bogatiea harului lui Dumnezeu aratat si daruit oamenilor, unde suntem
ajutati si luminati de Duhul in intelesul real a Scripturilor pe care le
citim, unde Dumnezeu Tatal nostru trimite pe CINEVA sa ne calauzeasca in a
intelege adevarul. Iata un exemplu asemanator:
Un inger al Domnului a vorbit lui Filip si i-a zis: "Scoala-te
si du-te spre miazazi, pe drumul care coboara spre Ierusalim la Gaza si
care este pustiu." Filip s-a sculat si a plecat. Si iata ca un
etiopian, un famen cu mare putere la imparateasa Candace a etiopienilor si
ingrijitorul tuturor vistieriilor ei, venit la Ierusalim ca sa se inchine
se intorcea de acolo si sedea in carul lui SI CITEA pe prorocul Isaia.
Duhul a zis lui Filip: "Du-te si ajunge carul acesta!" Filip a
alergat SI A AUZIT PE ETIOPIAN CITIND pe prorocul Isaia. El i-a zis:
"INTELEGI TU CE CITESTI?" Famenul a raspuns: "CUM AS PUTEA
SA INTELEG, DACA NU MA VA CALAUZI CINEVA?" Si a rugat pe Filip sa se
suie in car si sa sada impreuna cu el. Locul din Scriptura pe care-l citea
era acesta: "El a fost dus ca o oaie la taiere; si, ca un miel fara
glas inaintea celui ce-l tunde, asa nu Si-a deschis gura; in smerenia Lui,
judecata I-a fost luata. Si cine va zugravi pe cei din timpul Lui? Caci
viata I-a fost luata de pe pamant." Famenul a zis lui Filip: "Rogu-te,
despre cine vorbeste prorocul astfel? Despre sine sau despre vreun
altul?"Atunci Filip a luat cuvantul, a inceput de la Scriptura
aceasta si i-a propovaduit pe Isus. Pe cand isi urmau ei drumul, au dat
peste o apa. Si famenul a zis: "Uite apa; ce ma impiedica sa fiu
botezat?" Filip a zis: "Daca crezi din toata inima, se poate."
Famenul a raspuns: "Cred ca Isus Hristos este Fiul lui
Dumnezeu."A poruncit sa stea carul, s-au coborat amandoi in apa, si
Filip a botezat pe famen. Cand au iesit afara din apa, Duhul Domnului a
rapit pe Filip, si famenul nu l-a mai vazut. In timp ce famenul isi vedea
de drum, plin de bucurie (Fapte 8: 26-39).
Daca
rascumpararea istorica a poporului lui Dumnezeu, fiul Sau, intaiul Lui
nascut Israel a fost modelul, schita dupa care Dumnezeu urma sa rascumpere
omenirea, fiul Sau Adam, inseamna ca rascumpararea omului era deja
planificata mult inainte de descrierea ei in cartea Legi, iata ce declara
apostolul prin Duhul: Si voi, prin El, sunteti in Hristos Isus. El A FOST
FACUT de Dumnezeu pentru noi intelepciune, neprihanire, sfintire si
RASCUMPARARE, (1Cor.1:30).
Iata ca Isus Hristos Fiul lui Dumnezeu a fost facut de Dumnezeu
rascumparare pentru noi, pentru toti oameni inca inainte de intemeierea
lumii dupa cum si apostolul Petru declara in scrierile lui unde zice el:
Si daca chemati ca TATA pe Cel ce judeca fara partinire pe fiecare dupa
faptele lui, purtati-va cu frica in timpul pribegiei voastre; caci stiti
ca nu cu lucruri pieritoare, cu argint sau cu aur, ATI FOST RASCUMPARATI
din felul desert de vietuire pe care-l mosteniserati de la parintii vostri,
ci cu sangele scump al lui Hristos, MIELUL fara cusur si fara prihana. EL
A FOST CUNOSCUT MAI INAINTE DE INTEMEIEREA LUMII SI A FOST ARATAT LA
SFARSITUL VREMURILOR pentru voi care PRIN EL sunteti credinciosi in
Dumnezeu care L-a inviat din morti si I-a dat slava, pentru ca credinta si
nadejdea voastra sa fie in Dumnezeu (1Petru 1: 17-21). Inainte de nasterea
timpului, inainte de facerea omului din tarana pamantului, inainte de
neascultarea lui, inainte de izgonirea omului si a nevestei lui din
gradina Edenului, Dumnezeu in nemarginita Lui intelepciune a facut un plan
in Sine insusi, singurul Lui plan, in acel plan MIELUL ISUS a fost facut
rascumpararea omului, tot El MIELUL lui Dumnezeu, tot atunci in acel plan
a fost facut de Dumnezeu SLOBOZENIE SI APROPIERE potrivit cu Scriptura
care zice: Da, mie, care sunt cel mai neinsemnat dintre toti sfintii, mi-a
fost dat harul acesta sa vestesc Neamurilor BOGATIILE NEPATRUNSE ALE LUI
HRISTOS si sa pun in lumina inaintea tuturor care este ispravnicia acestei
taine, ASCUNSE DIN VEACURI in Dumnezeu, care a facut toate lucrurile;
pentru ca domniile si stapanirile din locurile ceresti sa cunoasca azi,
prin Biserica, INTELEPCIUNEA NESPUS DE FELURITA a lui Dumnezeu, dupa
planul vesnic (veacurilor) pe care l-a facut in Hristos Isus, Domnul
nostru. IN EL AVEM, PRIN CREDINTA IN EL, SLOBOZENIA SI APROPIEREA DE
DUMNEZEU cu incredere (Efeseni 3: 8-12). Dupa cum cuvintele acestea
slobozenie si apropiere reprezinta si contin in ele toate metodele si
actiunile necesare folosite pentru infaptuirea slobozeniei si a apropierii,
tot asa cuvantul rascumparare reprezinta si contine intreaga istorie a
ceia ce urmeaza sa fie sau a ceia ce a fost rascumparat, inca de la starea
de origine si pana la reantoarcerea din nou la aceasi stare de origine
avuta la inceput.
Rascumpararea lui Israel
din casa robiei, de sub stapanirea lui Faraon incepe prin declaratia lui
Dumnezeu ca propietar de origine al lui Israel unde zice Scriptura: Domnul
a zis: "Am vazut asuprirea POPORULUI MEU, care este in Egipt, si am
auzit strigatele pe care le scoate din pricina asupritorilor lui; caci ii
cunosc durerile. M-am coborat ca sa-l izbavesc din mana egiptenilor si sa-l
scot din tara aceasta si sa-l duc intr-o tara buna si intinsa, intr-o tara
unde curge lapte si miere, si anume, in locurile pe care le locuiesc
canaanitii, hetitii, amoritii, ferezitii, hevitii si iebusitii. Iata ca
strigatele israelitilor au ajuns pana la Mine si am vazut chinul cu care
ii chinuiesc Egiptenii. Acum, vino, Eu te voi trimite la faraon, si vei
scoate din Egipt pe poporul Meu, pe copiii lui Israel." Tu vei zice
lui faraon: "Asa vorbeste Domnul: "Israel este FIUL MEU, INTAIUL
MEU NASCUT. Iti spun: Lasa pe FIUL MEU sa plece, ca sa-Mi slujeasca; daca
nu vrei sa-l lasi sa plece, voi ucide pe fiul tau, pe intaiul tau nascut."
(Exodul 3: 7-10, 4: 22,23).
Iata deci ca Dumnezeu era originalul propietar si chiar Tatal fiului
Sau Israel, cuvantul rascumpararea cuprinde in continuare toate actiunile
folosite pentru implinirea deplina a celor declarate de Dumnezeu cand a
zis: M-am coborat ca SA-L IZBAVESC DIN MANA EGIPTENILOR SI SA-L SCOT DIN
TARA ACEASTA SI SA-L DUC INTR-O TARA BUNA SI INTINSA, intr-o tara unde
curge lapte si miere, si anume, in locurile pe care le locuiesc canaanitii,
hetitii, amoritii, ferezitii, hevitii si iebusitii. Iata ca strigatele
israelitilor au ajuns pana la Mine si am vazut chinul cu care ii chinuiesc
Egiptenii. Acum, vino, Eu te voi trimite la faraon, si VEI SCOATE din
Egipt pe poporul Meu, pe copiii lui Israel." Isbavirea lui Israel din
mana Egiptenilor deasemenea are istoria ei, apoi scoaterea lor din tara
Egiptului este formata din porunci si randuieli hotarate de Dumnezeu,
conducerea lor spre tara Canaanului si mai intai REANTOARCEREA LOR LA
DOMNUL, intalnirea lor cu Propietarul original acolo la Muntele Domnului (muntele
Horeb) are deasemenea istoria ei. Iata deci ca toate acestea actiuni si
randuieli hotarate de Dumnezeu, toate impreuna formeaza si sunt substanta
reala a cuvantului RASCUMPARARE.
Isus Domnul nostru aduce la lumina o parte foarte importanta in
procesul progresiv al rascumparari in scrierea evangheliei dupa Luca in
capitolul 15: "Care om dintre voi, daca are o suta de oi, SI PIERDE
PE UNA DIN ELE, nu lasa pe celelalte nouazeci si noua pe izlaz si se duce
dupa cea pierduta pana cand o gaseste? Dupa ce a gasit-o, o pune cu
bucurie pe umeri; si, cand se intoarce acasa, cheama pe prietenii si
vecinii sai si le zice: "BUCURATI-VA IMPREUNA CU MINE, CACI MI-AM
GASIT OAIA CARE ERA PIERDUTA." Sau care femeie, daca are zece lei din
argint, SI PIERDE UNUL DIN EI, nu aprinde o lumina, nu matura casa si nu
cauta cu bagare de seama pana cand il gaseste? Dupa ce l-a gasit, cheama
pe prietenele si vecinele ei si zice: "BUCURATI-VA IMPREUNA CU MINE,
CACI AM GASIT LEUL PE CARE-L PIERDUSEM." El a mai zis: "Un om
avea doi fii. Cel mai tanar din ei a zis tatalui sau: "Tata, da-mi
partea de avere ce mi se cuvine." Si tatal le-a impartit averea. Nu
dupa multe zile, FIUL CEL MAI TANAR A STRANS TOTUL SI A PLECAT INTR-O TARA
DEPARTATA, unde si-a risipit averea ducand o viata destrabalata.
DAR TREBUIA SA NE INVESELIM SI SA NE BUCURAM, PENTRU CA ACEST FRATE
AL TAU ERA MORT, SI A INVIAT, ERA PIERDUT, SI A FOST GASIT". Pildele
acestea formate si spuse de Mantuitorul sunt o reala oglindire, o
reflectare clara a lucrurilor spirituale, a principiilor stabilite de
Dumnezeu in lucrarea lui de rascumpararea a omului. Omul care pierde o
singura oaie nu incearca sa-si refaca pierderea mergand la piata cumparand
doua sau trei oi mult mai bune, mai valoroase decat oaia pierduta. Omul
din pilda spusa de Isus nu se multumeste nici daca un prieten sau
aproapele lui participa in recuperarea pierderi daruindui in dar o mica
mielusea, omul acesta nu se multumeste nici daca in timp ce cauta oaia
pierduta gaseste o suta de oi nepierdute si nici chiar daca gaseste sau
cineva Ii daruieste o mie de animale mult mai valoroase ca oaia lui
pierduta. Omul acesta nu vrea nimic mai mult, nimic mai putin, nici mai
superior dar nici mai inferior decat ceia ce a pierdut. Balanta bucuriei
plinatati lui a fost deranjata, nimic nu va restabili balanta sau
echilibru bucuriei lui numai exact regasirea sau reantoarcerea a ceia ce
era pierdut, numai exact ceia ce-I lipseste. Oaia pierduta nu poate fi
inlocuita cu nimic, bucuria deplina va continua numai cand oaia pierduta
va fi din nou in prezenta propietarului. Asemanatoare este si pilda femeii
cu cei zece lei din argint, nimic altceva nu readuce echilibru bucuriei ei
numai regasirea leului ei din argint pierdut. Chiar daca femeia primeste
sau gaseste zece lei de aur sau daca primeste sau gaseste un leu de arama,
nimic mai mult, nimic mai putin, numai regasirea leului ei din argint va
restabili din nou echilibru bucuriei ei. Femeia nu cauta, nu doreste sa-si
refaca valoarea leilor ei de argint, ea doreste si cauta numai leul
pierdut, leul ei din argint. Principiul acesta este evident in cea de-a
treia povestire, echilibrul bucuriei tatalui a fost restabilit din nou
numai in ziua REANTOARCERI fiului sau, numai in ziua invieri fiului sau
mort si in ziua regasirii fiului pierdut. Nouazeci si noua de fii care nu
erau morti si care nu erau pierduti nu puteau sa intregeasca din nou
bucuria tatalui a carui fiu murise si era pierdut.
Dreptatea lui Dumnezeu nu
cunoaste compromis, ea nu conoaste toleranta, ea este destul de puternica
sa reapropie lucru indepartat, sa regaseasca lucru pierdut sa readuca la
viata lucru mort, sa echilibreze balanta bucuriei lui Dumnezeu prin
readucerea din nou in locul de origine a ceia ce fusese indepartat,
pierdut si chiar mort. Balanta bucuriei lui Dumnezeu cu privire la fiul
Sau creeat, fiul Sau Adam v-a fi intregita numai cand TOATA rasa Adamica
v-a fi rascumparata si readusa din nou la originalul Propietar, la
Creatorul si Tatal ei. Procesul rascumparari omului cuprinde in volumul lui
rascumpararea omului de sub stapanirea pacatului, din robia mortii si
readucerea lui din nou la VIATA, mai intai la viata pe care o pierduse
omul in ceasul sau in ziua morti. Echilibrul balantei bucuriei si a
partasiei lui Dumnezeu cu fiul Sau Adam a fost deranjata atunci cand prin
pacatul neascultari viata omului a fost luata si omul fiul lui Dumnezeu
Adam a murit continuand in moarte si sa pierdut in largul campului departe
de gradina Edenului, departe de pomul vietii. Dumnezeu vizita, colabora,
avea partasie cu omul prin undele active ale vietii pe care o asezase in
om. Omul fusese creat din tarana pamantului, dar viata care I-a fost data
era din Dumnezeu: Domnul Dumnezeu a facut pe om din tarana pamantului, i-a
suflat in nari suflare de VIATA, si omul s-a facut astfel un suflet viu (Fac.2:7).
Incalcarea porunci lui Dumnezeu a adus in om moartea potrivit cu porunca
lui Dumnezeu iar viata lui l-a parasit, omul mergand deci zilnic in largul
mortii. Omul a murit fata de Dumnezeu si fata de viata venita din Dumnezeu,
dupa izgonirea lui din gradina Edenului omul a devenit rob, prinzioner sub
stapanirea pacatului si sub robia mortii, complect incapabil, fara putere
in recuperarea vietii pierdute.
Prin moarte omul sa
indepartat de viata, in calatoria lui sub puterea mortii si tot mai adanc
spre moarte omul s-a pierdut treptat fata de caracteristicele si bogatiile
efectelor vietii primite de la Dumnezeu. Nemiloasa moarte a lovit omul,
l-a luat cu forta si brutalitate, la indepartat, la instrainat, la omorat
si apoi la tinut rob sub stapanirea ei acolo in largul CAMPULUI departe de
gradina, departe de viata, departe de partasia vizitelor lui Dumnezeu.
Iata ca moartea a lovit mai intai partea psihica a omului si mai la urma
partea fizica, iata ca omul era ica viu in partea lui fizica dar era mort
in partea lui psihica, cred ca despre aceasta stare de moarte vorbeste
Scriptura unde zice: Dar Isus i-a zis: "Lasa MORTII sa-si ingroape
MORTII, si tu du-te de vesteste Imparatia lui Dumnezeu." (Luc.9:60).
Voi erati MORTI in greselile si in pacatele voastre (Efes.2:1).
Macar ca eram MORTI in greselile noastre, ne-a adus la viata impreuna cu
Hristos (prin har sunteti mantuiti). Aduceti-va aminte ca in vremea aceea
erati fara Hristos, fara drept de cetatenie in Israel, STRAINI de
legamintele fagaduintei, FARA NADEJDE SI FARA DUMNEZEU IN LUME (Efes.2:5,12).
Iata, dar, ce va spun si marturisesc eu in Domnul: sa nu mai traiti cum
traiesc paganii in desertaciunea gandurilor lor, AVAND MINTEA INTUNECATA,
FIIND STRAINI DE VIATA LUI DUMNEZEU, din pricina nestiintei in care se
afla in urma impietririi inimii lor. Ei si-au pierdut orice pic de simtire,
s-au dedat la desfranare si savarsesc cu lacomie orice fel de necuratie (Efeseni
4: 17-19). Pe voi, care erati MORTI in greselile voastre si in firea
voastra pamanteasca netaiata imprejur, Dumnezeu v-a adus la viata impreuna
cu El, dupa ce ne-a iertat toate greselile. (Col.2:13).
Starea de moarte a omului este aratata in Scripturi ca o dovada care nu
poate fi ascunsa, care nu poate fi anulata si nici contrazisa, moartea a
stapanit peste intreaga fiinta a omului, psihic si fizic si omul a fost
legat in neputinta cu lanturile robiei, a pacatului si-a mortii. Diavolul
si pacatul au stapanit prin puterea mortii peste intreaga fiinta a omului,
numai VIATA venita din Dumnezeu putea sa readuca, sa retrezeasca omul din
somnul mortii. Este foarte important sa cunoastem adevarul unde omul nu
numai ca a murit psihic si fizic dar a devenit rob, a devenit prinzioner
legat in neputinta si inchis in inchisoarea intunericului si-a mortii, asa
dar pentru eliberarea omului din intunecoasa inchisoare a mortii mai intai
trebuiau detronati, desbracati de puterea lor stapanitorii si dusmanii
omului adica diavolul si pacatul.
Cand Dumnezeu a hotarat sa
rascumpere pe Israel din robia grea a Egiptului mai intai a desbracat de
puterea lui pe stapanitorul Egiptului, pe FARAON si oastea lui care tinea
pe Israel in robie. Tot la fel, rascumpararea adusa prin Isus Hristos
potrivit planului lui Dumnezeu prevedea mai intai nimicirea si desbracarea
de puterea lor a diavolului, a pacatului si a mortii dusmanii omului:
Astfel, dar, deoarece copiii sunt partasi sangelui si carnii, tot asa si
El insusi a fost deopotriva partas la ele, pentru ca, prin moarte, SA
NIMICEASCA PE CEL CE ARE PUTEREA MORTII, ADICA PE DIAVOLUL, (Evr.2:14).
SI SA IZBAVEASCA PE TOTI ACEIA CARE, PRIN FRICA MORTII, ERAU SUPUSI ROBIEI
TOATA VIATA LOR. (Evr.2:15).
A DEZBRACAT DOMNIILE SI STAPANIRILE si le-a facut de ocara inaintea lumii,
dupa ce a iesit biruitor asupra lor prin cruce (Coloseni 2: 15). El ne-a
mantuit si ne-a dat o chemare sfanta, nu pentru faptele noastre, ci dupa
hotararea Lui si dupa harul care ne-a fost dat in Hristos Isus, inainte de
vesnicii, dar care a fost descoperit acum prin aratarea Mantuitorului
nostru Hristos Isus, CARE A NIMICIT MOARTEA si a adus la lumina viata si
neputrezirea, prin Evanghelie (2Timotei 1: 9,10)…Astfel, dar, dupa cum
printr-o singura greseala a venit o osanda CARE A LOVIT PE TOTI OAMENII,
tot asa, printr-o singura hotarare de iertare a venit pentru toti oamenii
o hotarare de neprihanire care da viata. Caci, dupa cum prin neascultarea
unui singur om, cei multi AU FOST FACUTI PACATOSI, tot asa, prin
ascultarea unui singur Om, cei multi VOR FI FACUTI NEPRIHANITI. Ba inca si
Legea a venit pentru ca sa se inmulteasca greseala; dar unde s-a inmultit
pacatul, acolo harul s-a inmultit si mai mult; pentru ca, dupa cum PACATUL
A STAPANIT DAND MOARTEA, tot asa si harul sa STAPANEASCA dand neprihanirea,
ca sa dea viata vesnica, prin Isus Hristos, Domnul nostru (Romani 5:
18-21). A doua zi, Ioan a vazut pe Isus venind la el si a zis: "Iata
Mielul lui Dumnezeu CARE RIDICA PACATUL LUMII! El este Acela despre care
ziceam: "Dupa mine VINE UN OM care este inaintea mea, caci era
inainte de mine (Ioan 1: 29,30).
Dumnezeu considera ca omul
a cazut sub puterea vrajmasilor lui sub o forma legala. Apostolul Pavel
prezinta fratilor din Roma forma aceasta legala prin care omul a cazut
victima vrajmasilor lui: Tot astfel, fratii mei, prin trupul lui Hristos,
si voi ati murit in ce priveste Legea, ca sa fiti ai altuia, adica ai
Celui ce a inviat din morti; si aceasta, ca sa aducem rod pentru Dumnezeu.
Caci, cand traiam sub firea noastra pamanteasca, patimile pacatelor,
atatate de Lege, lucrau in madularele noastre si ne faceau sa aducem roade
pentru moarte. Dar acum, am fost izbaviti de Lege si suntem morti fata de
Legea aceasta care ne tinea robi, pentru ca sa slujim lui Dumnezeu intr-un
duh nou, iar nu dupa vechea slova. Deci ce vom zice? Legea este ceva
pacatos? Nicidecum! Dimpotriva, pacatul nu l-am cunoscut decat prin Lege.
De pilda, n-as fi cunoscut pofta, daca Legea nu mi-ar fi spus: "Sa nu
poftesti!" Apoi pacatul a luat prilejul si a facut sa se nasca in
mine, prin porunca, tot felul de pofte; caci fara Lege, pacatul este mort.
ODINIOARA, FIINDCA ERAM FARA
LEGE, TRAIAM, DAR, CAND A VENIT PORUNCA, PACATUL A INVIAT, SI EU AM MURIT.
SI PORUNCA, EA, CARE TREBUIA SA-MI DEA VIATA, MI-A PRICINUIT MOARTEA.
Pentru ca pacatul a luat prilejul, prin ea m-a amagit, si PRIN INSASI
PORUNCA ACEASTA M-A LOVIT CU MOARTEA. Asa ca Legea, negresit, este sfanta,
si porunca este sfanta, dreapta si buna. Atunci, un lucru bun mi-a dat
moartea? Nicidecum. Dar pacatul, tocmai ca sa iasa la iveala ca pacat,
mi-a dat moartea printr-un lucru bun, pentru ca pacatul sa se arate afara
din cale de pacatos, prin faptul ca se slujea de aceeasi porunca. Stim, in
adevar, ca Legea este duhovniceasca; dar eu sunt pamantesc, vandut ROB
PACATULUI (Romani 7: 4-14).
Diavolul, pacatul si
moartea nu au stat la panda si nu au inselat pe Dumnezeu rapind omul din
prezenta si din gradina lui Dumnezeu. Totul trebuia sa se implineasca dupa
desenul si hotararea lui Dumnezeu asezate tainic in planul Sau, in Planul
Veacurilor. Iata care a fost PORUNCA, iata care a fost LEGEA, si iata cum
a devenit omul rob al pacatului si al mortii: Domnul Dumnezeu a luat pe om
si l-a asezat in gradina Edenului, ca s-o lucreze si s-o pazeasca. Domnul
Dumnezeu A DAT OMULUI PORUNCA ACEASTA: "Poti sa mananci dupa placere
din orice pom din gradina; dar din pomul cunostintei binelui si raului sa
nu mananci, CACI IN ZIUA IN CARE VEI MANCA DIN EL VEI MURI NEGRESIT."
(Geneza 2: 15-17). Porunca pe care Dumnezeu a dat-o omului a fost sfanta
si dreapta si a fost aceasta: "Poti sa mananci dupa placere din orice
pom din gradina; dar din pomul cunostintei binelui si raului sa nu mananci.
Porunca aceasta ducea spre viata pentru cel ce o implinea, iar pentru cel
ce nu o implinea aceasta porunca sfanta si dreapta ducea spre moarte. Iata
acum care era legea pacatului si a mortii care deasemenea era sfanta si
dreapta: CACI IN ZIUA IN CARE VEI MANCA DIN EL VEI MURI NEGRESIT, FIINDCA
PLATA PACATULUI ESTE MOARTEA.
Aceasta era legea lui
Dumnezeu cu privire la cel ce pacatuieste, adica la cel ce incalca porunca,
la cel ce mananca din pomul cunostintei binelui si raului, aceasta lege a
lui Dumnezeu ca-si toate legile Lui nu cunoste compromis. Omul deci a
incalcat PORUNCA, a pacatuit, a gesit tinta si a cazut sub puterea legi
lui Dumnezeu fiind lovit cu moartea. ODINIOARA, FIINDCA ERAM FARA LEGE,
TRAIAM, DAR, CAND A VENIT PORUNCA, PACATUL A INVIAT, SI EU AM MURIT. Viata
pe care Dumnezeu o pusese in omul pamantesc era planul si voia Sa, la care
plan si voie omul nu avea cum sa participe, omul era inca in starea lui de
tarana inca neactivata de viata. Viata aceasta asezata in om era venita
din Dumnezeu si nu din omul pamantesc, omul pamantesc nu era un duh
dadator de viata, adica el nu era viata si nici macar parte din viata.
Dumnezeu pusese viata in om si tot Dumnezeu putea sa o ia dupa voia si
hotararea Sa, numai dupa ce omul pamantesc a devenit un suflet viu prin
impulsul vietii, numai dupa ceea a putut el sa primeasca si sa inteleaga
manualul de pastrare a vietii. Omul functiona foarte bine, fara nici o
bariera, fara nici o grija sub bogatia si puterea vietii primita, dar,
cand Dumnezeu I-a conditionat continuarea vietii, omul sa lasat amagit de
oratorul Sarpe, a incalcat porunca lui Dumnezeu, pacatul a inviat sau a
iesit la iveala iar omul si-a pierdut viata, potrivit legi lui Dumnezeu el
trebuia progresiv sa moara fata de viata primita si sa se reantoarca in
tarana pamantului: Atunci Domnul a zis: "Duhul Meu nu va ramane
pururi in om, caci si omul nu este decat carne pacatoasa: totusi zilele
lui vor fi de o suta douazeci de ani." In sudoarea fetei tale sa-ti
mananci painea, pana te vei intoarce in pamant, caci din el ai fost luat;
caci tarana esti si in tarana te vei intoarce." Pana nu se intoarce
tarana in pamant, cum a fost, si pana nu se intoarce duhul la Dumnezeu,
care l-a dat. Dupa cum trupul fara duh este mort, tot asa si credinta fara
fapte este moarta.
Dragi mei, iata ca moartea
a venit si a lovit omul prin porunca si legea lui Dumnezeu, Diavolul a
ispitit partea femeiasca din om, cand femeia a fost biruita de ispita
Diavolului mancand din rodul pomului oprit, pacatul sa nascut iar moartea
a luat stapanire peste om prin legea lui Dumnezeu. Diavolul a continuat sa
biruiasca prin ispita pe fiecare nou nascut in familia lui Adam, odata ce
omul cade in neascultare, pacatul se naste in fiinta lui iar moartea are
dreptul sa stapaneasca peste om dupa legea lui Dumnezeu si astfel oameni
nu se pot elibera singuri din robia pacatului si a mortii. Omul biruit de
Diavolul, omul pacatos si mort are nevoie de VIATA, omul este dependent de
viata, el nu este dadatorul vietii, el are nevoie de unul altul care sa-I
aseze din nou viata in fiinta lui lipsita de viata. Dupa legea lui
Dumnezeu, dupa legea pacatului si a mortii omul vinovat de incalcarea
porunci, omul pacatos nu avea dreptul la viata, asa dar mai intai trebuia
ca omul sa fie izbavit de pacat, sa fie declarat fara vina, sa fie ca unul
care a respectat si implinit porunca lui Dumnezeu, si numai ajungand intr-o
stare de neprihanire, intr-o stare fara vina, numai atunci si numai acolo
avea dreptul sa mosteneasca viata. Apostolul Pavel
scrie fratilor din Roma despre temelia si puterea legi pacatului
care stapanea peste toti oameni de la stramosul Adam si pana la moartea si
invierea lui Isus Hristos Domnul Vietii,
si alaturanduse si el neputintei nemului omenesc privind la nemiloasa
robie din toate veacurile trecutului, la murmurul si strigatele celor din
Locuinta Mortilor iar apoi cuprins de jarul milei intorcandusi fata spre
generatiile veacurilor viitoare se-ntreaba singur cu intrebarea intregi
omeniri: O, NENOROCITUL DE MINE! CINE MA VA IZBAVI DE ACEST TRUP DE MOARTE…?
Apostolul se descrie pe el in numele si in locul intregi omenirii:
Nenorocitul de mine! Sau eu cel fara sanse, eu cel ce nu pot sa ma ajut,
eu cel fara de putere, eu robul pacatului, eu victima mortii, deci arata
mai intai starea fara viata a lui MINE, starea neputintei a lui Eu.
Apostolul nu se opreste la nenorocitul de Mine, adunand indeajuns aier in
plamani lui striga cu glas tare, asa de tare ca a fost auzit de milioane
de nenorociti in cursul celor 2000 de ani, tot asa de proaspat si tare il
aud si eu in seara zilei de azi si prin harul Divin ma alatur glasului lui
care zice: CINE ma va izbavi de acest trup de moarte…?
Apostolul aduce la lumina adevarul curat despre starea de moarte a
OMULUI FACUT DE DUMNEZEU DIN TARANA PAMANTULUI, apostolul mai intai arata
starea lui personala, starea neputintei lui, starea SUFLETULUI pentruca
sufletul este Nenorocitul de Mine. Apostolul Pavel declara ca el nu se
poate ajuta, el nu era un DUH DADATOR DE VIATA, el in starea de
Nenorocitul de Mine priveste la starea de moarte a TRUPULUI sau si prin
Duhul Sfant el declara sub forma de intrebare nebiruitul adevar CINE ma va
izbavi…? CINE imi va aduce VIATA atat pentru Nenorocitul de Mine cat si
pentru Trupul meu muritor…? Cine oare poate? Cine oare are cunostinta?
Cine oare voieste? Cine altul
decat Ziditorul, Propietarul, Dumnezeul Vietii? Iata omul descris de apostol: Domnul Dumnezeu a facut pe om
din tarana pamantului, i-a suflat in nari suflare de viata, si omul s-a
facut astfel un suflet viu (Geneza 2: 7).
Omul
acesta a fost facut din tarana pamantului si este declarat si descris in
Scripturi OMUL PAMANTESC, in momentul cand Dumnezeu I-a suflat in nari
SUFLARE DE VIATA, sau DUH DE VIATA, el omul pamantesc a devenit un SUFLET
VIU. Sufletul acesta viu este conectat si corespondeaza cu lumea
Duhovniceasca numai prin suflarea de viata sau prin Duhul Vietii venit din
Dumnezeu. Odata ce Duhul de viata a fost ridicat de peste omul devenit
suflet viu, moartea a pus stapanire peste om prin porunca lui Dumnezeu,
iar potrivit cu cele declarate de apostol sufletul viu a devenit
Nenorocitul de Mine iar tarana pamantului a devenit Trupul de Moarte.
Nimic nu a ramas in om care sa-l ajute in redobandirea vietii ridicata si
plecata din fiinta lui, daca Dumnezeu nu planifica rascumpararea omului si
reantoarcerea lui din nou la viata, omul ar fi ramas vesnic in starea lui
nenorocita, in starea lui de moarte. Apostolul continua scrierea lui
aratand fratilor din Roma importanta mare a rascumpararii, a izbavirii si
reantoarcerea omului din nou la Viata prin indurare, prin harul mare, prin
legea Duhului de Viata unde scrie el: Acum, dar, nu este nicio osandire
pentru cei ce sunt in Hristos Isus, care nu traiesc dupa indemnurile firii
pamantesti, ci dupa indemnurile Duhului. In adevar, LEGEA DUHULUI DE VIATA
IN HRISTOS ISUS M-A IZBAVIT DE LEGEA PACATULUI SI A MORTII. Caci - lucru
cu neputinta Legii, intrucat firea pamanteasca o facea fara putere -
Dumnezeu a osandit pacatul in firea pamanteasca, trimitand, din pricina
pacatului, pe insusi Fiul Sau intr-o fire asemanatoare cu a pacatului,
pentru ca porunca Legii sa fie implinita in noi, care traim nu dupa
indemnurile firii pamantesti, ci dupa indemnurile Duhului (Romani 8: 1-4).
Prin harul si voia lui Dumnezeu vom continua subiectul rascumpararii in
capitolul urmator. Cu multa stima si respect David Ilea.
[ENTER TEXT OF WRITING / SCRIERE HERE] |
Other
Writings in This Series:
|