- David Ilea - Cu vremea,saracul a murit si a fost dus de
ingeri in sanul lui Avraam. A murit si bogatul si la u ingropat.Pe cand
era el in Locuinta mortilor,in chinuri, si a ridicat ochi in sus, a vazut
de departe pe Avraam si pe Lazar in sanul lui (Luca 16:22,23).In
continuarea acestui studiu opservam felul foarte simbolic si profetic in
care Isus continua pilda aceasta. Moartea bogatului cat si moartea lui
Lazar reprezinta o schimbare fundamentala in conditia si starea lor. Despre
Lazar se spune ca a murit si a fost dus de ingeri (mesageri) in sanul lui
Avraam. Nu era decizia lui Lazar sa ajunga in sanul lui Avraam, se vede ca
acesti mesageri au primit porunca sa conduca pe Lazar in sanul lui
Avraam.Despre omul bogat, se spune ca a murit, si a fost ingropat, da
asezat in groapa uitari, in intuneric, in complecta indepartare de
conditia care o avea mai inainte, despartit de fagaduinta data parintelui
Avraam, despartit de masa bogata si veselia de a fi natiunea favorita a
lui Dumnezeu. Ingropate vor fi toate bucuriile acestui popor ales, pentru
multa, multa vreme.Iuda a fost taiat jos din pomul fagaduintei si aruncat
in focul chinului grozav iar in locul lui a fost adus (altoit) saracul
Lazar, da in locul lui, in sanul lui Avraam potrivit cu cele scrise in Rom
11: Caci prin alunecarea lor s a facut cu putinta mantuirea Neamurilor, ca
sa faca pe Israel gelos. Iar daca unele din ramuri au fost taiate, si daca
tu care erai dintr un maslin salbatic,ai fost altoit in locul lor si ai
fost facut partas radacini si grasimi maslinului ….
Si totu si ce reprezinta moartea celor doi, a lui Lazar si a bogatului?
Sa mergem pentru putin timp, in trecut chiar in vremea cand Isus spunea
pilda aceasta, sa privim evenimentele ce au loc in dispensatia vremi
acesteia, si la schimbarile majore ce se desfasoara nu numai in natiunea
poporului Evreu, dar care afecteaza toate natiunile pamantului din toate
veacurile, intreaga rasa Adamica dupa cum gasim scris: Omul dintai Adam a
fost facut un suflet viu.Ultimul Adam (cuvantul Grec folosit aici este
ESCHATOS care inseamna final, sfarsit de, ultimul, margine asa dar
traducerea corecta este ultimul Adam in loc de al doilea Adam vezi #2078
din concordanta Strong’S) a fost facut un duh dadator de viata. Omul
dintai este din pamant pamantesc,omul al doilea este din cer.Si dupa cum
am purtat chipul celui pamantesc, tot asa vom purta chipul Celui
ceresc.1Corinteni 15:45,47,49.Mintea omului pamantesc nu poate patrunde
acest mare adevar, ca adica in intreaga istorie a omeniri au fost doar doi
oameni. Cuvintele rostite de Apostolul Pavel poarta in sine lor taine mari,
pe care nimeni nu le poate intelege, numai atunci cand duhul Adevarului
inlatura intunericul necunostintei, abia atunci privim intelepciunea
nespus de felurita a maretului Arhitect si a toate Stapanitor singurul
Dumnezeu si Tata al nostru al tuturora. Omul dintai Adam si ultimul Adam,
primul
om si al doilea om, sunt cuvintele folosite de Pavel in scrisoarea sa
fratilor din Corint, unde omul dintai Adam si primul om Adam sunt aceeasi
persoana, iar ultimul Adam si al doilea om Adam sunt iarasi aceeasi
persoana. Omul dintai sau primul Adam a fost facut din pamant, pamantesc
el a devenit un suflet viu.Al doilea si ultimul Adam este din cer, ceresc
El a fost facut un duh dadator de viata. Expresia de mai sus: Omul dintai
sau primul om Adam, ne adevereste foarte clar ca inainte de primul om nu a
existat niciun om, apoi expresia: Ultimul sau al doilea om, ne adevereste
deasemenea faptul caci intre primul si al doilea om nu a existat nici un
om si fiindca al doilea om e si ultimul om, aceasta ne spune clar ca dupa
ultimul om nu exista niciun alt om.
Cuvinte ca acestea sunt foarte multe in sfintul Script, dar la suprafata
lor par fara insemnatate in fata minti omului firesc, dar ele au valori
mari cand Dumnezeu inlatura mahrama care le ascunde. Acestea taine sunt
ascunse de veacuri in Dumnezeu, care a facut toate lucrurile si acestea
taine sunt descoperite fiilor oamenilor numai si numai de Suveranul si
singurul Stapan a intregului univers.Asa dar dealungul tuturor veacurilor
au fost si sunt numai acesti doi oameni numiti Adam, Primul Adam cel
pamantesc si ultimul Adam Isus Hristos cel ceresc. Pavel avand o revelatie
prin Duhul ne spune taina acestui fapt cand zice: Si dupa cum AM
PURTAT(cine a purtat?=noi am purtat da noi tot neamul omenesc) chipul
celui pamantesc tot asa VOM PURTA (cine va purta?=tot noi vom purta da
noi tot neamul omenesc) si chipul Celui ceresc.Acest mare adevar, luceste
ca o stea in intreaga noapte a necunostintei minti omenesti, si ne cheama
inca odata sa primim lumina adevarata, unde Dumnezeu a adunat toti oameni,
da apsolut pe toti,toata omenirea e reprezentata in acesti doi oameni. Din cauza ca toti oameni sunt reprezentati si inclusi in persoana acestor
doi oameni, aceasta ne vorbeste despre un alt mare adevar: Ce sa intamplat
acestor doi oameni, sa intamplat de fapt tuturor oamenilor din toate
vremile. Cand primul om Adam a pacatuit tot neamul omenesc a gustat
pacatul impreuna cu el, cand primul Adam a murit din pricina pacatului,
tot neamul omenesc a gustat moartea impreuna cu el potrivit celor scrise:
De aceea dupa cum printr un singur om a intrat pacatul in lume,si prin
pacat a intrat moartea,si astfel moartea a trecut asupra tuturor oamenilor
din pricina ca toti au pacatuit Romani 5:12. Tot asa Dumnezeu fara a cere
parerea oamenilor, sau parerea lui Satan, a hotarat ca tot neamul omenesc,
apsolut toti sa fie inclusi si reprezentati in ultimul sau al doilea Adam
Isus Hristos Domnul nostru.
Da adevarat este faptul ca in planul veacurilor, suveranul Dumnezeu a
adunat toti oameni, din toate veacurile: cele din trecut cat si oameni din
veacul acesta, si chiar toti din veacurile nenascute inca, toata rasa
Adamica cazuta in pacat si n moarte, si n ea asezat pe toti in ultimul om
Adam, in Fiul care este oglindirea dragostei Sale unde zice: Astfel dar
dupa cum printr o singura gresala a venit o osanda care a lovit pe TOTI
oamenii,tot asa printr o singura hotarare de iertare a venit pentru TOTI
oameni o hotarare de neprihanire care da viata.Caci dupa cum prin
neascultarea unui singur om, cei multi au fost facuti pacatosi, tot asa
prin ascultarea unui singur Om cei multi vor fi facuti neprihaniti Romani
5:18,19.Si dupa ce ne a asezat pe toti oameni in Isus Hristos, apoi ne a
crucificat cu si in Isus Hristos, aducand astfel sfarsit chipului celui
pamantesc restignindul pe cruce.Aici este intelepciunea si taina dragostei
lui Dumnezeu, cand Isus a murit, tot neamul omenesc a murit, si in moartea
aceasta sa facut impacarea lumi sau neamului omenesc cu Dumnezeu potrivit
Scripturi care zice: Caci dragostea lui Hristos ne strange,fiindca socotim
ca daca Unul singur a murit pentru toti, TOTI DECI AU MURIT 2Corinteni
5:14.Dumnezeu era in Hristos impacand lumea cu Sine netanandu-le in
socoteala pacatele lor si ne a incredintat noua propavaduirea acestei
impacari 2Corinteni 5:19.
Odata cu moartea lui Isus, a avut loc si moartea bogatului si a lui Lazar.
O mare schimbare sa produs in intreaga lumea de oameni, odata cu moartea
lui Isus.Dispensatia vremi vechi in care traiau bogatul si Lazar a luat
sfarsit, si ei amandoi s au trezit de partea cealalta a Calvarului intr o
noua conditie de viata. Apostolul Pavel ne relateaza faptul acesta cand
zice: Dar acum (prim moartea lui Isus) am fost izbaviti de Lege si suntem
morti fata de Legea aceasta care ne tinea robi, ca sa slujim lui Dumnezeu
intr un duh nou iar nu dupa vechea slova.Bogatul si omul sarac Lazar fiind
afectati de moartea lui Isus, lasa in urma vechea conditie de vietuire,
unde
amandoi traisera. Bogatul sau casa lui Israel, in particular casa lui Iuda
intr o viata plina de belsug si veselie, si saracul Lazar sau Neamurile in
tr o viata de boala si saracie si ei amandoi se trezesc de cealalta parte
a Calvarului prin moartea si invierea lui Isus, intr o noua conditie de
viata. Aici poporul ales, se gaseste fata in fata cu o surpriza
neasteptata si neplacuta, aici Iuda nu mai este in belsugul si veselia
vieti de odinioara, aice el este departe de sanul parintelui sau Avraam (fagaduinta
data lui Avraam) Aici el se gaseste in centrul judecati divine a lui
Dumnezeu, si acest foc al zilei de judecata este mare si foarte fierbinte,
dupa cum zice Isus in pilda aceasta: Pe cand era el in Locuinta mortilor
in chinuri si a ridicat ochi in sus.Cuvantul Grec translatat aici Locuinta
mortilor este HADES, care e bine sa stim cu toti inseamna: Nepatruns,
nevazut
si nu descrie nici macar putin Iadul Etern fabricat de parinti sfinti ai
biserici Catolice. Da aicea se gaseste bogatul in locul acesta lipsit de
pace, unde veselia de odinioara nu poate sa patrunda, da aici in intuneric
unde nu mai este lumina, aici poporul ales se chinuie in focul purificari
si este mistuit de jur imprejur in focul mistuitor al corectari si
indreptari care arde si consuma toata mindria si ingamfarea vietii
dinainte de Hristos.
Oare ce alta metafora, sau ce alt mod de asemanare mai bun decat cel
folosit de Isus, ar putea sa descrie chinul si strigatul disperat pentru
pace si odihna a poporului Evreu, de atunci din amurgul acelei zile, cand
fruntasi lui Iuda dupa toata ura si dispretul aratat in ultimele momente
in jurul cruci lui Isus, se intorc cu spatele spre taina mareata a
Calvarului, grabindu se spre casa lor din Ierusalim ramasa pustie, pana
chiar in zilele acestea a anului 2008.Eu nu gasesc cuvinte indeajuns, sa
pot descrie chinul si flacara focului care arde chiar ca cel mai fierbinte
jaratic, viata acestui popor de peste doua mii de ani. Apostolul Pavel
adevereste clar alaturandu se pildei profetice spusa de Isus cand zice: Dumnezeu
le a dat un duh de adormire, ochi sa nu vada si urechi ca sa nu auda pana
in ziua de azi.Si David zice: Masa lor sa li se prefaca intr o cursa intr
un lat intr un prilej de cadere si intr o dreapta rasplatire. Sa li se
intunece ochi ca sa nu vada si spinarea sa le o tii mereu garbovita.
Romani 11:8-10.Poate cineva, citind acestea putine cuvinte despre chinul
poporului Evreu, va cauta sa afle daca acest chin in care se afla poporul
Evreu simbolizat prin persoana bogatului din Locuinta mortilor, se va
sfarsi, sau va fi etern, vesnic asa cum multi predicatori declara.
Cu multa reverenta in fata a tot puternicului Dumnezeu si Tata al nostru
al tuturora, vreau sa aduc cateva scripturi care cred eu ca sunt indeajuns
sa puna in lumina acest mare adevar,unde bogatul ajuns in chinul din
Locuinta mortilor, nu va petrece vesnicia in acel chin.La vremea randuita
de suveranul Dumnezeu, va fi asezat din nou in butucul fagaduintelor lui
Dumnezeu, dupa buna placere si voie a singurului si preafericitului
Dumnezeu si Creeator. S-au potihnit ei ca sa cada? Nicidecum! Ci prin
alunecarea lor s a facut cu putinta mantuirea Neamurilor (Lazar in sanul
lui Avraam) ca sa faca pe Israel gelos.Daca deci alunecarea lor a fost o
bogatie pentru lume si paguba lor a fost o bogatie pentru Neamuri, ce va
fi plinatatea intoarceri lor? Caci daca lepadarea a adus impacarea lumii
ce va fi primirea lor din nou, decat viata din morti? Si chiar ei daca nu
staruiesc in necredinta, vor fi altoiti caci Dumnezeu poate sa i altoiasca
iarasi. Fiindca daca tu care ai fost taiat dintr un maslin care din fire
era salbatic ai fost altoit impotriva firii tale, intr un maslin bun cu
cat mai mult vor fi altoiti ei care sunt ramuri firesti in maslinul lor. Fratilor
pentru ca sa nu va socotiti singuri intelepti nu vreau sa nu stiti taina
aceasta: O parte din Israel a cazut intr o impietrire care va tinea pana
va intra numarul deplin al Neamurilor.Si atunci TOT ISRAELUL VA FI MANTUIT
dupa cum este scris: Izbavitorul va veni din Sion si va indeparta toate
nelegiuirile de la Iacov.Dupa cum voi odinioara n ati ascultat de Dumnezeu
si dupa cum prin neascultarea lor ati capatat indurare acum tot asa ei
acum n au ascultat pentruca prin indurarea aratata voua sa capete si ei
indurare. Fiindca Dumnezeu a inchis pe TOTI OAMENI in neascultare, ca sa
aiba indurare de TOTI. O adancul bogatiei intelepciuni si stiintei lui
Dumnezeu! Cat de nepatrunse sunt judecatile Lui si cat de neantelese sunt
caile Lui. Din El prin El si pentru El sunt toate lucrurile. A Lui sa fie
slava in veci! Amin
|
Other
Writings in This Series:
|