- David Ilea - Multi doctori ai Legi sau ai literei, invata
lucruri pamantesti, sau lucruri ale firii pamantesti, unde zic ei: Se
apropie timpul revenirii lui Isus, odata venit pe pamant se va aseza in
tronul tatalui Sau David la Ierusalim, de unde prin poporul lui Israel va
domni peste tot pamantul. Astfel de afirmati sunt fabricate de mintea
naturi pamantesti, care nu se supune sau nu invata lucrurile Duhului,
pentru mintea naturala lucrurile Duhovnicesti sunt o nebunie. Prin lumina
Duhului vedem descoperirea progresiva a lui Dumnezeu si a planului Sau de
lucru, numit in Scripturi: Planul veacurilor. Pavel Apostolul tot prin
lumina Duhului ne spune: Lucrurile acestea trebuie luate in alt
inteles:acestea sunt doua legaminte,unul de pe muntele Sinai,naste pentru
robie si este Agar,caci Agar este muntele Sinai din Arabia, si raspunde
Ierusalimului de acum, care este in robie impreuna cu copiii sai. Dar
Ierusalimul cel de sus este slobod, si el este mama noastra.Si voi
fratilor ca si Isac voi sunteti copii ai fagaduintei (Galateni
4:24).Este un Ierusalim firesc si un Ierusalim de sus duhovnicesc.
Ierusalimul firesc este in robia pustiirii, casa lor a ramas pustie pana
la vreme cand vor primi pe Isus, si atunci vor fi in rolati si ei in
Ierusalimul de sus sau cel ceresc. Prin Ierusalimul acesta firesc Hristos
nu va imparati niciodata. Iata ce gasim scris in cartea lui Daniel 2:44
Dar in vremea acestor imparati,Dumnezeul cerurilor, va ridica o
imparatie,care nu va fi nimicita niciodata,si care nu va trece sub
stapanirea unui alt popor.Ea va sfarama si va nimici toate acele imparatii,
si ea insasi va dainui vesnic ….Dar piatra care sfaramase chipul, s a
facut un munte mare si a umplut tot pamantul. Aceasta imparatie nu este de
origine fireasca, pamanteasca si nici decum nu este imparatia statului
Israel din Orientul Mijlociu.Aceasta imparatie e formata din fii lui
Dumnezeu si au ca imparat pe Isus Hristos, este imparatia Harului maret de
mantuire a tuturor oamenilor, si nicidecum nu este imparatia Legi din
statul Israel aducatoare de condamnare si moarte. Imparatia aceasta este
formata din copii lui Avraam aceia ai fagaduintei prin care Dumnezeu va
binecuvanta toate familile paman tului, Aleluia.
Cat despre bogatul din pilda spusa de Isus, el este instrainat de la sanul
fagaduintelor, si cu el se implinesc multe profetii facute de Dumnezeu
chiar inainte de timpul lui Isus. Viata de belsug si bucuria zilnica a
luat sfarsit si pe neasteptate se trezeste de partea de dupa Calvar,
alungat si singuratic in intunericul de afara, unde este plansul si
scrasnirea dintilor.Dupa un timp de chin si confuzie in intuneric, bogatul ridica privirea in sus,
si spre marea lui uimire vede ceva ce nu
poate sa inteleaga si chinul lui se mareste tot mai tare cand vede pe
Lazar cersitorul de la poarta propietati lui de odinioara in sanul
parintelui sau Avraam. Ce dezamagire, el era sigur de nasterea sa fireasca
in casa lui Avraam, el credea ca aceasta il va ajuta sa mosteneasca
fagaduintele lui Dumnezeu date lui Avraam. Bogatului nui vine sa creada ca
Lazar sta in sanul lui Avraam pe pozitia de fiu, deaceea in minte lui de
Fariseu gandeste ca Lazar este un rob, o sluga in familia lui Avraam, si
are dreptul ca fiu a lui Avraam sa se foloseasca de robi si slugile
tatalui sau, deaceea el striga: Parinte Avraame, fie ti mila de mine si
trimite pe Lazar ….Dupa convorbirea aceasta cu parintele sau, bogatul e
complesit de chin si nedumerire, cand descopere ca Lazar ia luat locul si
sta in sanul tatalui sau pe pozitia de fiu al fagaduintei, iar el ramane
mai departe fara nici un ajutor din partea lui Avraam, dupa profetia lui
Isus cand a zis: De aceea va spun ca Imparatia lui Dumnezeu va fi luata de
la voi si va fi data unui neam care va aduce roadele cuvenite. Dar va spun
ca vor veni multi de la rasarit si de la apus si vor sta la masa cu Avraam,
Isac si Iacov in Imparatia cerurilor. Iar fii Imparatiei vor fi aruncati
in intunericul de afara, unde va fi plansul si scrasnirea
dintilor.Serpi,pui de naparci! Cum veti scapa de pedeapsa gheenei? Ca sa
vina asupra voastra tot sangele nevinovat,care a fost varsat pe pamant, de
la sangele neprihanitului Abel pana la sangele lui Zaharia, fiu lui
Barachia,pe care la ti omorat intre Templu si altar.
Daca meditam putin asupra acestei conversatii opservam ca bogatul nu este
in mijlocul unui foc literar. Bogatul are timp sa vorbeasca cu Avraam si
sa foloseasca madularele trupului sau in mod normal. Felul de vorbire si
felul in care functioneaza toate madularele trupului sau ne spune clar ca
omul acesta nu vorbeste din mijlocul unui foc literar.Daca omul acesta era
inconjurat de flacarile unui foc literar nu avea timp sa puna intrebari
lui Avraam si sa astepte raspuns.Apoi cu ochi lui nu mai putea sa vada pe
Avraam si pe Lazar in sanul lui, apoi cu limba lui nu mai putea sa
vorbeasca nici sa mai aiba putere sa strige cu glas tare de la o asa mare
departare ca Avraam sa l auda. Focul de care bogatul este mistuit si
chinuit este focul Cuvantului lui Dumnezeu, despre care vorbeste Ieremia
un de zice: Cuvantul Domnului imi aduce numai ocara si batjocura toata
ziua. Daca zic: Nu voi mai pomeni de El, si nu voi mai vorbi in Numele Lui!
iata ca in inima mea este ca un foc mistuitor inchis in oasele mele. Caut sa l opresc dar nu pot (Ieremia 20:
9). Acest Cuvant al Imparatiei
lui Dumnezeu vestit de Isus provoaca o mare impotrivire si o mare revolta
impotriva lui Isus din partea poporului Evreu. Acest popor considera ca
numai ei sunt vrednici sa mosteneasca viata vesnica in imparatia lui
Dumnezeu, si ca nici o alta natiune, nici un alt popor nu va intra in
imparatia cerurilor. Isus le a readus aminte in nenumarate randuri de
promisiune lui Dumnezeu facuta lui Avraam, cum ca in samanta lui (a lui
Avraam) Dumnezeu va binecuvanta toate familile pamantului. Poporul Evreu
uitase destinul si scopul cu care Dumnezeu ia ales si ia chemat prin
legamantul lui Avraam. Ei doreau sa fie singurul popor care sa mosteneasca
viata, si toate popoarele lumi sa ramana in moarte, si sa fie daca se
poate slavi si servitori lor. Cand Isus vestea Cuvantul Imparatiei la care
ei au fost gasiti nevrednici si chear impotrivitori, Isus con tinua
spunandu le ca, Dumnezeu va gasi un alt popor prin care va aduce
binecuvantarea Sa tuturor natiunilor pamantului, aceasta vorbire a ridicat
la revolta poporul si in special conducatori religiosi. Acest Cuvant ia
ars si ia chinuit pana chiar in ziua de azi.
Cuvantul lui Dumnezeu este viu si lucrator, a lucrat intrare in
promisiunile lui Dumnezeu pentru saracul Lazar prin faptul ca el a crezut
Cuvantul, si a lucrat o judecata foarte mare pentru bogatul din cauza
necredintei lui. Cuvantul imparatiei este ca vinul nou care pus in
burdufuri vechi lucreaza spargerea burdufurilor si apoi distrugerea
complecata. Acela si vin nou pus in burdufuri noi lucreaza pastrarea atat
a vinului cat si a burdufurilor. Vinul nou lucreaza viata vesnica pentru
ramasita casei lui Israel, cand acestia prin credinta lasa in urma Legea
aducatoare de moarte cu toate randuielile si ritualurile religioase, si
imbratiseaza cu bucurie Cuvantul vietii care produce o inoire, si ei devin
burdufuri noi in care inteleptul Vier aseaza cu bucurie vinul nou de la
Rusale. Acela si vin nou lucreaza o judecata in focul mistuitor pentru
casa lui Israel care prin necredinta, raman mai departe legati de
lucrurile vechi a firi pamantesti. Bogatul este chinuit prin efectul
Cuvantului Imparatiei. Despre acest chin in vapaia focului care schimba si
purifica ne vorbeste istoria dealungul multor vremi. Din ziua cand cu ura
fara margini conducatori religiosi ai casei lui Iuda, au strigat plini de
inversunare impotriva lui Isus Zicand: Sangele Lui sa cada asupra noastra
si asupra copiilor nostri si pana inca in ziua aceasta a anului 2009 ei se
gasesc tot in chinul focului din locuinta mortilor, acolo in intunericul
de afara unde este plansul si scrasnirea dintilor. Despre acest chin asa
de ingrozitor a profetit Isus in pilda aceasta. Isus a prevestit acest
chin si in alte imprejurari cum de fapt gasim scris in Matei 23:
33-38Serpi pui de naparci! Cum veti scapa de pedeapsa gheenei? De aceea
iata va trimit proroci, intelepti si carturari. Pe uni din ei ii veti
omora si restigni,pe alti I ii veti bate in sinagogile voastre si I veti
prigoni din cetate in cetate,ca sa vina asupra voastra tot sangele
nevinovat, care a fost varsat pe pamant, de la sangele neprihanitului Abel
pana la sangele lui Zaharia, fiul lui Barachia, pe care la ti omorat intre
Templu si altar. Adevarat va spun ca toate acestea vor veni peste neamul
acesta. Ierusalime, Ierusalime,care omori pe proroci si ucizi cu pietre pe
cei trimisi la tine! De cate ori am vrut sa strang pe copiii tai, cum isi
strange gaina puii sub aripi si na ti vrut. Iata ca vise lasa CASA PUSTIE.
Isus care vedea peste vremile inca nenascute in care poporul acesta va fi
chinuit cum nu se poate spune in cateva cuvinte, si inima Lui e miscata
foarte puternic pentru neamul lui dupa trup cand zice: Am vrut sa strang
pe copiii tai cum isi strange gaina puii sub aripi. El dorea mult sai
adune sub aripile Sale aproape de inima Sa unde sa descopere marea Sa
iubire pentru ei si chear pentru lumea intreaga. Dar ei casa lui Iuda lau
respins cu nepasare si nu peste mult timp vor striga ca niste fiare
salbatice infometate pentru prada in curtea lui Pilat: Restignestel,
Rastignestel.
Isus prin Duhul vede hotararea Tatalui ceresc pentru neamul acesta de
oameni, si parca cu durere profeteste indureratele cuvinte: Iata ca vi se
lasa casa pustie. Nu va trece multa vreme pana cand Gloria Templului se va
prabusi pentru totdeauna in praful pamantului devenind o gramada de
daramaturi. Slujbele religioase care erau centrul inchinari lor inaintea
lui Iehovah se termina printr un sfarsit tragic si toti preoti maretului
Templu falimenteaza ramasi fara serviciu pentru totdeauna. Toata slava
Sionului e calcata in picioare de calatori straini si toate acestea e doar
inceputul durerilor din locuinta mortilor. Peste aproximativ 35 de ani de
la crucificarea lui Isus, oameni Romei asediaza sfanta cetate, si istoria
ne spune ca in timpul cuceriri Ierusalimului peste un million de Evrei au
fost chinuiti si omorati, fiecare pom din jurul Ierusalimului ingenunchiat
deja, na au fost indeajuns pentru crucificarea miilor de Evrei. Cam asa
incepe istoria primelor zile in intunericul din loc uinta mortilor unde
dintr o data se trezeste bogatul. Chinul lui continua cand casa lui Iuda
este inprastiata in cele partu v anturi, si pentru prima data in istoria
acestui popor numele lui este ingropat odata cu el ISRAEL ESTE STERS DE PE
HARTA LUMI. Toate cartile istoriei nu vor putea niciodata sa marturiseasca
indeajuns chinul bogatului din locuinta mortilor, dealungul celor doua
milenii au fost chinuiti in toate felurile de chinuri inventate si gandite
de mintea omeneasca. Cantecul de jale inca nu a luat sfarsit, in zilelea
acestea cand multi Evrei s au reantors la mostenirea parintilor lor in
Israelul de azi, din zi in zi se aduna in fata unui gigantic zid, numit
zidul plangeri, si acolo canta in multe feluri printre lacrimile
pustiirii, cantecul de jale si de suferinta a unui popor care inca se
gaseste in vapaia focului din locuinta mortilor, asa cum si prorocul
Ieremia pe scurt o descrie unde zice: Vai! in ce intunecime a aruncat
Domnul, in mania Lui, pe fica Sionului. A zvarlit din cer pe pamant
podoaba lui Israel, si nu Si a mai adus aminte de scaunul picioarelor Lui,
in ziua maniei Lui. Domnul a nimicit fara mila, toate locuintele lui
Iacov.In urgia Lui, a daramat intariturile fiicei lui Iuda, si le a
pravalit la pamant, a facut de ocara imparatia si capeteniile ei. A aprins
in Iacov o vapaie de foc care mistuie toate de jur imprejur. Si a varsat
ca un foc urgia peste cortul fiicei Sionului. Domnul a infaptuit ce
hotarase a implinit cuvantul pe care l sorocise de multa vreme. Zid al
ficei Sionului, varsa zi si noapte siroaie de lacrimi! Nu ti da nici un
ragaz si ochiul tau sa n aiba odihna!. Scoala te si gemi noaptea cand
incep strajile. Ma aseaza in intuneric ca pe cei morti pentru totdeauna. M
a inconjurat cu un zid, ca sa nu ies, m a pus in lanturi grele ..(Plangerile lui Ieremia 2 si 3)
Dupa doua milenii de chin si suferinta bogatul inca vede in Avraam
salvarea sa, si nu in Rascumparatorul lui Israel Isus Hristos Unsul lui
Dumnezeu. Rugaciunile lui se indreapta spre unul care nu are putere sa
raspunda rugaciunilor. Avraam nu poate sa salveze, Avraam nu este el viata
vesnica.Bogatul inca cere apa de la cineva care nu este el apa vietii.
Bogatul inca nu si aminteste de vreme cand pe colinele casei lui Iuda un
om numit Isus din Nazaret a strigat cu putere si autoritate nemai auzitele
cuvinte: Daca inseteaza cineva sa vina la Mine si sa bea. Femeia
samariteanca a cerut si ea la randul ei apa de la acest om Isus din
Nazaret, si iata ce ia raspuns El: Isus I a raspuns: Oricui bea din apa
aceasta ii va fi iaras sete. Dar orcui va bea din apa pe care I o voi da
Eu, in vea nu I va fi sete, ba inca apa pe care I o voi da Eu se va
preface in el intr un izvor de apa care va tasni in viata vesnica.
Multumim lui Dumnezeu Tatal Domnului nostru Isus Hristos care nu chinuie
pe nimeni de dragul chinului, si nu pedepseste pe nimeni fara incetare,
asa cum cred uni care nu cunosc pe Dumnezeu. In toate Dumnezeu are un
plan bine stabilit si nimic nu e facut la voia intamplari. Chiar daca
multi teologi si doctori ai literei considera ca bogatul acesta va fi
chinuit pentru totdeauna in asa zisul IAD ETERN totu si Vestea Buna nu
poate fi anulata de fabricanti iadului etern. La vremea hotarata in planul
lui Dumnezeu, Bogatul acesta din locuinta mortilor va ridica ochi si va
vedea pentru prima data pe Isus Salvatorul, si inima lui va fi schimbata
trecand peste prapastia mare spre mostenirea fagaduintei lui Dumnezeu ca
pe un drum zidit de insusi Dumnezeul parintelui sau Avraam. Duhul Domnului
a declarat hotararea Suveranului Domn si Dumnezeu unde zice: Voi intari
casa lui Iuda si voi izbavi casa lui Iosif,ii voi aduce inapoi caci Mi
este mila de ei si vor fi ca si cand nici odata nu I as fi lepadat, caci
Eu sunt Domnul Dumnezeul lor si I voi asculta. Insa cat pentru tine Sioane
din pricina legamantului tau pecetluit cu sange, voi scoate pe prinsi tai
de razboi din groapa in care nu este apa (Zaharia 9, 10). Cei nenorociti
si cei lipsiti cauta apa si nu este, li se usuca limba de sete. Eu Domnul
ii voi asculta (Isaia 41). Fratilor, pentru ca sa nu va socotiti singuri
intelepti, nu vreau sa nu stiti taina aceasta: o parte din Israel a cazut
intr o impietrire care va tine pana va intra numarul deplin al Neamurilor.
Si atunci tot Israelul va fi mantuit, dupa cum este scris: Izbavitorul va
veni din Sion si va indeparta toate nelegiuirile de la Iacov. In ce
priveste Evanghelia ei sunt vrasmasi, si aceasta spre binele vostru, dar
in ce priveste alegerea, sunt iubiti din pricina parintilor lor. Caci lui
Dumnezeu nu I pare rau de darurile si de chemarea facuta. Dupa cum voi o
dinioara n ati ascultat de Dumnezeu si dupa cum prin neascultarea lor ati
capatat indurare acum, tot asa ei acum n au ascultat, pentru ca prin
indurarea aratata voua sa capete si ei indurare. Fiind ca Dumnezeu a
inchis pe toti oameni in neascultare, ca sa aiba indurare de toti. O
adancul bogatiei, intelepciunii si stiintei lui Dumnezeu! Cat de
nepatrunse sunt judecatile Lui si cat de neantelese sunt caile Lui. Din El
prin El si pentru El sunt toate lucrurile. A Lui sa fie slava in veci! AMIN.
|
Other
Writings in This Series:
|