- David Ilea - Cereti si vi se va da. Cautati si veti
gasi. Bateti si vi se va deschide.
Intr-o zi, Isus se ruga intr-un loc anumit. Cand a ispravit rugaciunea,unul
din ucenicii Lui I-a zis: Doamne,invata-ne sa ne rugam,cum a invatat si
Ioan pe ucenicii lui. El le-a zis:Cand va rugati, sa ziceti:tatal nostru
care esti in ceruri !Sfinteasca-se Numele Tau,vie imparatia Ta,faca-se
voia Ta, precum in cer, asa si pe pamant. Painea noastra cea de toate
zilele da-ne-o noua in fiecare zi,si ne iarta noua pacatele
noastre,fiindca si noi iertam oricui ne este dator,si nu ne duce in
ispita,ci izbaveste-ne de cel rau. Apoi le-a mai zis: Daca unul dintre voi
are un prieten si se duce la el la miezul noptii si-I zice:
Prietene,imprumuta-mi trei paini,caci a venit la mine de pe drum un
prieten al meu si n-am ce-I pune inainte,si daca dinauntrul casei lui,
prietenul
acesta ii raspunde: Nu ma tulbura, acum usa este incuiata, copiii mei
sunt cu mine in pat, nu pot sa ma scol sa-ti dau paini, va spun: chiar
daca nu s-ar scula sa I le dea, pentru ca-I este prieten,totusi, macar
pentru staruinta lui suparatoare, tot se va scula si-I va da tot ce-I
trebuie. De aceea si Eu va spun: cereti si vise va da, cautati si veti
gasi,bateti si vi se va deschide. Fiindca oricine cere capata, cine cauta
gaseste, si celui ce bate I se deschide……Deci,daca voi,care sunteti
rai,stiti sa dati daruri bune copiilor vostri, cu cat mai mult Tatal
vostru cel din ceruri va va da Duhul Sfant celor ce I-L cer!Luca 11:1-13.
Evanghelistul Luca descrie parca inceputul unei zile de lucru a lui Isus.
Nu ma indoiesc de faptul ca Isus se ruga in locul acela ANUMIT destul de
dimineata, poate odata cu venirea zorilor, poate chiar putin inainte de
rasaritul soarelui. Dupa cum prin rasaritul soarelui incepea o noua zi,
cred
eu ca tot la fel, Isus se pregatea, se reamprospata prin rugaciune in
prezenta slavei lui Dumnezeu, pentru a incepe o noua zi. Isus se rugase de
unul singur in locul acela ANUMIT. Dupa terminarea rugaciuni se vede din
cele scrise ca Isus a venit in mijlocul ucenicilor si unul din ucenicii
Lui I-a zis: Doamne,invata-ne sa ne rugam,cum a invatat si Ioan pe
ucenicii lui. Sunt sigur ca atat ucenici lui Ioan cat si ucenici lui Isus
se rugau si stiau in felul lor diferite rugaciuni. Este foarte evident ca
Ioan a invatat pe ucenici lui un nou fel de rugaciune, Ucenicii lui Isus
devin gelosi si vor si ei sa invete un nou fel de rugaciune, probabil un
fel de rugaciune mai bun si mai bogat decat aveau ucenici lui Ioan, vroiau
competitie. Isus care umbla tot timpul in voia Tatalui, cunoaste ca a sosit
timpul randuit in care sa indrepte inima ucenicilor spre destinul lor.
Era
un timp randuit in care ucenici sa priveasca, sa gandeasca, sa mediteze si
sa aiba partasie cu Tatal in timpul rugaciuni lor. Cred ca Isus avea
partasie cu Tatal in aceasta rugaciune, cred ca Isus putin mai de
dimineata, atunci cand era in locul ANUMIT, staruia in rugaciune, cautand
sa fie in voia Tatalui, in rugaciune El se unea, se impletea cu voia si
planul lui Dumnezeu. Isus invata pe ucenici acest fel de rugaciune, o
rugaciune care unea atat pe ucenici cu Isus dar si pe Isus cu Tatal.
Altfel
spus Isus invata pe ucenici rugaciunea Sa, da aceasta era dorinta si
rugaciunea lui Isus in prezenta Tatalui. Cred deasemenea ca Isus invatase
acest model de rugaciune prin Duhul Sfant a lui Dumnezeu. Cred ca Isus in
timpul rugaciuni se zidea,se incuraja se inconjura de jur imprejur cu
dorinta, voia si planul lui Dumnezeu cu privire la omenirea pamantului.
Isus in rugaciunea Sa proclama Numele, Imparatia si Voia
Tatalui pe pamant, tot asa cum era desenata si infaptuita deja in sfera
Spiritului, adica in sfera cereasca. Isus se atasa, se unea in voia Tatalui
atunci cand prin Duhul zicea: Vie Imparatia Ta,faca-se voia Ta, precum in
cer asa si pe pamant.
Imparatia Tatalui trebuia sa vina din lumea nevazuta, din cerul Duhului
Dumnezeiesc, in lumea fizica in lumea pamanteasca,ca sa se implineasca
cuvantul Scripturi care zice:Si Cuvantul S-a facut trup si a locuit
printre noi,plin de har si de adevar. Si noi am privit,am vazut slava Lui,o
slava intocmai ca slava singurului nascut din Tatal Ioan 1:14.
Da Imparatia Tatalui a venit in trupul pamantesc al lui Isus,pentruca cu
privire la trupul Sau spune Scriptura ca voia lui Dumnezeu era pregatirea
unui trup:Tu n-ai voit nici jertfa,nici prinos,ci Mi-ai pregatit un trup…Atunci
am zis:Iata-ma, vin sa fac voia Ta,Dumnezeule! Prin aceasta VOIE am fost
sfintiti noi,si anume prin jertfirea trupului lui Isus Hristos, o data
pentru totdeauna. Mentionez caci rugaciunea aceasta nu este rugaciunea
individului, ea este rugaciunea unui grup, rugaciunea unui popor si este
rugaciunea noastra a intregi omenirii. Cuvintele NOSTRU,NOASTRA,si Noi
adeveresc acest adevar. Rugaciunea aceasta a fost si este MODELUL
rugaciunilor noastre, nu repetarea intocmai a cuvintelor rugaciuni este
esentialul. Esentialul acestei rugaciuni este a recunoaste pe Dumnezeu ca
Tata al nostru apoi sa devenim parte activa in venirea Imparatiei Sale si
in inplinirea deplina a voii Sale cu privire la mantuirea omenirii.
Mantuirea omenirii este aratata in continuare in aceasta rugaciune si
cuprinde:Painea vietii care da lumi viata, iertarea pacatelor si izbavirea
de cel rau. Acesta trebuia sa fie modelul principal in toate rugaciunile
ucenicilor. Isus continua sa le vorbeasca ucenicilor despre importanta
acestui MODEL de rugaciune, unde le istoriseste o intamplare alegorica
intre trei prieteni. Daca se intampla sa vina la tine, in casa ta un
prieten al tau, un prieten flamand si oboist de lungul drum,un prieten al
tau care vine la tine fara sa fii anuntat, si poate te gaseste nepregatit.
Poate esti in aceasi stare ca prietenul tau, flamand si oboist. Poate ca
ajunge la tine la un timp foarte nepotrivit din noapte. Poate ca dupa ce
te deranjeaza pe tine si pe toti ai tai, la un timp din noapte asa tarziu,
incepe sa-ti povesteasca greutatile intalnite in lungul drum si faptul ca
este oboist si aproape fara de puteri, ca este flamand si insetat.
Daca esti cu adevarat un prieten al omului calator, daca te afecteaza
conditia prietenului tau,daca consideri ca si el este creatura lui
Dumnezeu,daca cu adevarat doresti si altora viata,daca cu adevarat este o
bucurie pentru tine sa-ti imparti painea cu cel flamand, daca cu adevarat
esti miscat cu mila fata de calatorul oboist in drumul greu si lung al
pacatului si al nopti. Numai daca iubesti prietenul tau calatorul,
numai
miscat de flacara iubirii vei merge in miezul nopti, chiar in ora tarzie
din noapte la un alt prieten al tau, la acel prieten al tau care stii
sigur ca are paine indeajuns. Vei merge chiar daca locuieste putin mai
departe de tine,vei merge chiar daca stii ca este un timp nepotrivit
pentru oameni. Vei merge impotriva tuturor inconvinientelor pamantesti,
vei
merge daca doresti foarte mult viata prietenului tau. Vei merge si vei bate
la usa incuiata chiar daca dinauntrul casei lui,prietenul tau iti va
raspunde: Nu ma tulbura, acum usa este incuiata, copiii mei sunt cu mine
in pat, nu pot sa ma scol sa-ti dau paini.
Isus continua povestirea lui unde zice: Va spun,chiar daca nu s-ar scula
sa I le dea, pentru ca-I este prieten,totusi, macar pentru staruinta lui
suparatoare, tot se va scula si-I va da tot ce-I trebuie.
Trebuie subliniat faptul ca prietenul de mijloc ajuns la prietenul lui din
vecinatate, cere trei paini nu pentru el si familia lui, el este foarte
interesant in conditia celui ce era un calator. Apoi tot omul acesta cere
cele trei paini ca un imprumut, adica el vrea sa cheltuiasca cu mare
bucurie pentru prietenul lui calatorul. Povestirea aceasta este total
legata de rugaciunea aratata mai sus de Isus. Se vede ca omul acesta a
inteles voia si venirea Imparatiei lui Dumnezeu in lumea pamanteasca.
Se
vede ca omul acesta era unit cu dorinta, voia si planul lui Dumnezeu
pentru prietenul lui care era un calator oboist si flamand. Omul acesta
impotriva tuturor inconvinietelor firii pamantesti apeleaza staruitor la
celce avea paine din belsug, nu pentru el si casa lui, ci pentru prietenul
sau care era flamand si oboist. Omul acesta dorea venirea Imparatiei lui
Dumnezeu si in viata altora, el dorea mult ca voia Tatalui Ceresc sa fie
implinita in fiinta altora, el dorea ca Painea Vietii sa fie data celor
flamanzi si obositi. El bate la usa incuiata nu din cauza ca el are paine
dar nu cat vor copii lui, el nu bate la usa incuiata pentru neajunsurile
sale, pentru inbuibarile sale,pentru pretentiile firii sale
pamantesti,pentru o a doua casa, pentru o a doua masina, pentu un servici
si bani mai multi. El bate la usa incuiata pentru viata si foamea altora,
el bate staruitor,el nu vrea sa plece fara un raspuns, prietenul sau
calatorul este flamand, si flamand, adica fara paine de multa vreme. El
este un mijlocitor, el proclama si in acela- si timp este un membru activ
in largirea hotarelor Imparatiei lui Dumnezeu. Omul acesta este un om
matur. El a invatat mai intai sa ceara, apoi el a urcat o treapta mai sus
in puterea vietii si a invatat sa caute, iar acum el este omul care bate
la usile incuiate si pentru bataia lui staruitoare usile se deschid si el
primeste tot ce-I trebuie.
Pamanteste vorbind un nou nascut invata cum sa ceara, el cere tot timpul,
el nu face nimic altceva el numai cere. Parinti lui sunt foarte multumiti,
ei nu se supara cad copilul lor, noul lor nascut cere. Noul nascut invata
repede viata de cerseala, ea nu este prea complicata, mai ales cand tot ce
cere este numai pentru el si pretentiile lui. El nici odata nu cere pentru
alti, el trebuie sa creasca sa se desvolte, deci este bine sa ceara totul
pentru el. Dar daca copilul acesta se simte bine, se simte confortabil in
lumea lui, daca el creste si se desvolta, daca el incepe sa umble si se
bucura in diferite jocuri si se intrece la alergat cu alti copii. Daca deja
este un bun student in scoala, dar cand vine acasa se aseaza in patul sau
si fiind flamand si insetat, incepe sa planga si sa ceara cu speranta ca
fie mama fie tatal vor veni sa-I dea sticluta cu lapte. Orice parinte intr-o
situatia ca aceasta va face totul pentru a ajuta copilul sau sa se
desprinda de lumea si starea de cerseala. Un lucru care era bun la vremea
lui, care a produs multa bucurie parintilor, acum acela- si lucru a
devenit o povoara si un motiv de ingrijorare pentru parintii acestui copil.
Parinti lui acum se asteapta ca copilul lor va progresa in puterea
vietii si va trece la urmatoarea treapta a vietii adica va cauta si va
gasi.
Cata bucurie au parinti unui copil al lor care lasa in urma starea de nou
nascut, starea de a cere si a primi, cand vad copilul lor ca acuma el
cauta laptele in frigider, ca el acuma cauta cana in bucatarie, ca el
acuma cauta lingurite si furculite in bucatarie si gasindu- le le aseaza
pe masa nu numai pentru el dar chiar pentru toti ai casei. Cata
binecuvantare au parinti care vad copilul lor ca incepe sa cunoasca
randuiala casei,acel copil care nu demult era intr-o continua nevoie,
depindea
in totul de alti, era in starea de a cere,iar acum cand in familie apare
un altul nou nascut,el cu bucurie la vreme potrivita cauta sticluta,cauta
si gaseste laptele si apoi cu multa bucurie ajuta,hraneste noul nascut.
Nici aceasta stare de-a cauta si a gasi nu este pentru multa vreme.
Daca
acest copil care cauta in lucrurile si bunurile agonisite de parintii lui
se desvolta si creste si devine un tanar voinic si plin de élan si
deplina putere a vietii. Dar cu toate ca stie foarte bine ca numai prin
munca zilnica a parintilor se umple frigiderul si magazia de alimente cu
toate bunurile necesare, cu toate ca stie aceasta, el se simte foarte
confortabil, se simte in siguranta sa mearga la magazia casei la bucataria
casei, la garderoba casei,la pormoneul parintilor si acolo sa caute si sa
gaseasca tot ce are nevoie. Starea aceasta a vietii de-a cauta si a gasi
este foarte periculoasa pentru oricine ramane tot in aceasta stare dupa ce
ia trecut vremea. Multi parinti devin victima copiilor lor, a copiilor
care nu vor sa treaca la faza urmatoare a vietii aceea de a bate la usile
incuiate a vietii si prin staruinta in bataia aceasta sa deschida
barierele grele a vietii.
Da starea de cautare a tot ce este gata pregatit de alti,a cauta in munca
si-n osteneala altora, cand trece de vremea ei devine mult mai periculoasa
decat starea de cerseala a unui copil. Multi parinti sunt nevoiti sa
apeleze la puterea legi la politie si tribunal pentru a convinge copii lor
deveniti adulti sa mearga mai departe in treptele vietii deschizand usile
inca nedeschise. Cata bucurie, cata satisfactie, este o adevarata rasplata
a lui Dumnezeu pentru parinti care au crescut copii, si care vad copii lor
ajunsi la ultima treapta a vieti aceea de-a conduce o familie, aceea de-a
fi parinte, acolo unde ei agonisesc pentru alti unde acesti copii bat la
usi inchise, usi pe care nu le-au mai intalnit inca, dar usi care fiind
inchise se deschid ca printr-o minune in sarguinta si necontenita bataie a
vietii mai ales acolo unde copii lor se folosesc de toate treptele vietii.
Acum stie cum sa ceara, acum stie unde sa caute si acum bat cu staruinta
la usile inchise si iata ca ele se deschid si ei primesc si gasesc tot ce
au trebuinta Aleluia!
In putine cuvinte am aratat cum se desfasoara cele trei trepte in viata
fireasca a oamenilor. Pozitia de a cere este pentru starea de copil,
pozitia
de a cauta este pentru starea de tanar iar pozitia de a bate este pentru
starea de adolescent. Asemanator se aplica acestea trei pozitii sau trepte
si in viata spirituala. Acestea trei trepte: a cere,a cauta si a bate se
mai aseamana foarte mult cu treptele spiritualenumite: credinta,nadejdea
si dragostea. Ele se aseamana cu cele trei sarbatori mari din anul
indurari adica Pastele, Rusalile si sarbatoarea Corturilor. La oricare
sarbatoare ai ramas blocat nu mai ai sansa sa ajungi la ultima si cea mai
mare sarbatoare a sfarsitului de an sarbatoarea Corturilor. Ele se mai
aseamana cu cele trei puncte insemnate din viata de calatorie a lui Israel:
iesirea din Egipt apoi Primirea Legi pe muntele Sinai si intrarea in
tara promisa, tara Cananului
. Si aici tot la fel ori unde te-ai fi oprit,acolo ai fi ramas si nu aveai
fericita ocazie sa intri in tara promisa. Sunt oameni care au fost scosi
din Egipt cu bratul puternic a lui Dumnezeu, oameni care au fost salvati,
primind
botezul in apa, marturia credintei lor, dar care au ramas pe drumul intre
Egipt si muntele Sinai ei au ramas ca tintuiti in invatatura salvari si
considera ca nu este nevoie se experimenteze experienta muntelui Sinai,
adica
arvona mostenirii, botezul Duhului Sfant. Numai mila si harul lui Dumnezeu
poate cauza o miscare din locul lor confortabil, altfel nu vor ajunge in
tara promisa. Alti prin harul lui Dumnezeu au ajuns sa experimenteze
puterea muntelui Sinai, prima roada a Duhului, sau arvuna mostenirii.
Interesant ca si acestia au facut o multime de invataturi din
aceasta binecuvantata experienta a vietii,cu care apoi s-au ingradit cu
garduri de netrecut mai departe, sub numele diferitor denominatii.
Oameni
acestia deasemenea nu vor sa calatoreasca mai departe restul de drum, de
la muntele Sinai la tara Canaanului.
Daca raman in continuare difiland in jurul muntelui Sinai (Rusalile) cand
oare vor ajunge la ultimul si cel mai insemnat punct al calatoriei lui
Israel adica intrarea in tara fagaduintelor lui Dumnezeu.
Atat cei ramasi la granita Egiptului, acei salvati, cat si acestia care
difileaza in jurul muntelui Sinai,adica acestia botezati cu Duhul Sfant
declara aproape acela- si lucru, ca un bun motiv pentru stationarea lor
intr un singur loc intr-o anumita experienta, si spun ei: De aici, adica
din locul stationari lor si pana la tara promisa vom merge pe calea
aierului,adica vor fi rapiti. Adevarul insa este ca Israel nu a fost rapit
de pe granita cu Egiptul si nici de la muntele Sinai. Israel care era o
umbra a lucrurilor viitoare, nu a fost rapit nici unde si nici cand.
Israel a parcurs drumul din Egipt si pana in Canaan,pas cu pas experienta
dupa experienta. Toti aceia care au ramas blocati in necredinta lor, in
starea lor copilareasca, nu au intrat in tara promisa.
Starile si conditile acestea se mai aseamana cu Cortul Intalnirii, Cortul
lui Moise. Cortul lui Moise a fost format din trei incaperi. Umblarea
preotilor in acest Cort incepea intodeauna de la prima incapere, apoi cine
nu a ramas blocat in invatatura primei incaperi numita Curtea de
Afara,avea fericita ocazie sa experimenteze puterile incaperi a doua
numita Locul Sfant. Deasemenea cine ramanea blocat in invatatura incaperi
acesteia nu putea intra si experimenta puterea si slava ultimei si a celei
mai glorioase incaperi care se afla la sfarsitul cortului si care nu mai
avea o intrare spre o alta incapere,si se numea Locul Preasfant.
Isus cand vorbea despre lucrurile privitoare la Imparatia lui Dumnezeu,
modul
de avansare, de desfasurare a Inparatiei spunea Ucenicilor:Ci voi veti
primi o putere,cand Se va cobori Duhul Sfant peste voi,si-Mi veti fi
martori in Ierusalim,in toata Iudea,in Samaria si pana la marginile
pamantului. Acum inchipuitiva ca ucenici odata stability in Ierusalim au
ramas blocati aici in invatatura si experienta Ierusalimului, cand oare
mai ajungeau in toata Iudea. Sau daca ramaneau blocati in Iudea cand oare
mai ajungeau in Samaria sau pana la marginile pamantului. De asemenea
apostolul Pavel descrie foarte minunat cresterea si desvoltarea trupului
lui Hristos adica Biserica unde gasim scris:Si El a dat pe unii
apostoli,pe altii,proroci,pe altii evanghelisti,pe altii,pastori si
invatatori,pentru desavarsirea sfintilor,in vederea lucrarii de
slujire,pentru zidirea trupului lui Hristos, pana vom ajunge toti la
unirea credintei si a cunostintei fiului lui Dumnezeu, la STAREA DE OM
MARE,la INALTIMEA STATURII PLINATATII LUI HRISTOS. Credinciosi
adevarului,in dragoste,sa CRESTEM in toate privintele,ca sa ajungem la Cel
ce este Capul,Hristos. Iata si aici, oricine ramane blocat pe parcursul
acestei cresteri nu va ajunge la final, la ultima treapta, care este
maturitatea, starea de om mare,inaltimea staturii plinatati lui Hristos,
sa
ajungem la Cel ce este Capul adica sa ajungem in chipul lui Hristos.
Efeseni 4:11-15.
Dragi mei frati, surori,stimati ascultatori, daca inca nu ati ajuns la
inaltimea staturii plinatati lui Hristos va rog participati activ impreuna
cu mine, uitand ce este in urma noastra si sa ne aruncam cu deplina
incredere spre ce este inaintea noastra, sa alergam spre tinta desavarsiri
noastre care este Hristos Domnul nostru. Sa urcam toate treptele vietii
privind intodeauna la Hristos. Sa lasam in urma adevarurile incepatoare ale
lui Hristos, si sa mergem spre cele desavarsite,pentru ca oricine se
hraneste numai cu lapte este un prunc, un nou nascut, si nu este obisnuit
cu cuvantul despre neprihanire. Hrana tare este pentru oameni mari, sa
lepadam ce este copilaresc,dupa cum gasim scris: Cand eram copil, vorbeam
ca un copil,simteam ca un copil,gandeam ca un copil,cand m-am facut om
mare, am lepadat ce era copilaresc.
Fratilor va indemn in Numele lui Isus Hristos pentru dragostea si
aratarea imparatiei Sale,desbracativa de haina comoditati si de legaturile
traditiilor si a peretilor despartitori a denominatiilor firi
pamantesti,fugiti din starea de cerseala a ieului,cautati si bateti la
usile Imparatiei lui Dumnezeu si sa ne alaturam cu toti si sa se
impleteasca rugaciunea noastra cu a lui Isus in prezenta lui Dumnezeu
zicand: Tatal nostru care esti in ceruri Sfinteasca-se Numele Tau, vie
Imparatia Ta, faca-se voia Ta, precum in cer, asa si pe pamant. Aleluia! |
Other
Writings in This Series:
|